Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaverit pyysivät illalliselle, tässä tarjoomukset

Vierailija
30.06.2024 |

Pöydässä oli itsetehtyä tonnikalatahnaa, 10 leipäviipaletta, suolainen pestokakku, kolme porkkanaa suikaleina, purkillinen artisokansydämiä ja pieni kulhollinen sipsejä. Kun nämä oli syöty, saimme kukin desilitran verran kesäkurpitsa-fetasalaattia. Jälkiruoaksi oli mansikka-raparperisosetta ja munavaahtoa.

Olisitko tullut kylläiseksi? Minä en tullut.

Kommentit (128)

Vierailija
21/128 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro nyt lisää ap. miten runsas illallisen tulisi olla?  Ja kenelle voi jäädä vielä illallisen jälkeen nälkä, jos noudattaa normaalia ruokarytmiä?

Illallinen on kevyt ateria, kun sitä ennen on syöty jo päivällinen ja lounas + välipalat. 

Vierailija
22/128 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä opimme tästä?

-Tankkaa itsesi kylläiseksi ensin.

-Tämän oli oppinut vaimokin, minun laivareissuun lähtö hyvin kuivaksiharjoiteltuna... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/128 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saiko kaikki munavaahdot suoraan suoleen

Vierailija
24/128 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin tullut kylläiseksi, kun muutamaa tuntia aikaisemmin olen syönyt päivällisen.

Vierailija
25/128 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan on nuukaa porukkaa. Ei edes omia oluita jokaiselle. Hyviin tapoihin olisi ollut tarjota siitä viinipullostakin. Ruokapuoli vaikutti melko terveelliseltä mutta niukalta. Ja ehkä vähän omalaatuiselta.

Vierailija
26/128 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos kutsun kotiin vieraita, minä lähden siitä, että heidän ei tarvitse lähteä pois nälkäisinä ja täyttelen laseja illan mittaan. Minulta jää aina ruokaa yli, niin ettei vieraiden tarvitse pöydässä miettiä, kuka kehtaa ottaa viimeisen palan. Se on kätevääkin, niin juhlien jälkeisenä päivänä on ruoka jääkaapissa valmiina. 

Ap

Vierailija
27/128 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkuruokana oli siis oikeasti tonnikala-pesto-artisokka-voileipäkakku, ja pääruokana feta-kasvispastaa. Jälkiruokana pavlova. AP haluaa loukkaantua tahallaan ja väänsi nuo ruuat eri muotoon. Ei varmaan emäntä kutsu häntä enää kylään.

Nyt vetelit kyllä mutkia suoraksi. Alkupalat olisi olleet alkupaloina ihan ok, mutta ruoaksi oli ihan aikuisten oikeasti se desilitra salaattia, ei pastaa. Mitään pavlovaa se pikku kipoista tarjoiltu sörsseli ei ollut nähnytkään. 

Minusta olisi tosi noloa, jos vieraat lähtisivät luotani nälkäisinä. Vieraana se ei tunnu kivalta.

Ap

Kyllä se nolo tässä olet vain ja ainoastaan sinä. Toivottavasti kaverisi näkee langan ja tekee tarvittavat uudelleenjärjestelyt piireihinsä

Vierailija
28/128 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos kutsun kotiin vieraita, minä lähden siitä, että heidän ei tarvitse lähteä pois nälkäisinä ja täyttelen laseja illan mittaan. Minulta jää aina ruokaa yli, niin ettei vieraiden tarvitse pöydässä miettiä, kuka kehtaa ottaa viimeisen palan. Se on kätevääkin, niin juhlien jälkeisenä päivänä on ruoka jääkaapissa valmiina. 

Ap

Ylensyönti ei vaan ole kaikissa piireissä cool. Jos vieraiksi on eksynyt porsaita niin menkööt mäkkärin kautta kotiin ja asia jääköön siihen. Se että tällaisella intensiteetillä kiukuttelee asiasta jälkikäteen selän takana implikoi enemmänkin kateutta ja katkeruutta, kuin mitään järjellistä toimintaa

Ellet sitten ole täysi trolli, mitä ehkä oletkin

Vierailija
29/128 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illallinen on yleensä lähempänä iltakahdeksaa, joten en olisi odottanut enkä edes halunnut raskasta ruokaa. Refluksin vuoksi täydellä mahalla nukkuminen olisi ollut vaikeaa. Tarjoilu olisi minulle määrältään ja laadultaan riittänyt. Yhdessäolo olisi ollut minulle ruokaa paljon merkittävämpää. Illallinen ystävän kotona tarkoittaa minulle laatuaikaa rakkaan ihmisen seurassa. Kaikki eivät ole taitavia kokkeja. Arvostaisin kuitenkin ystäväni halua tarjota illallista. Rahakin voi rajata tarjoiluja. Pienituloisen ystävän tarjoama vaatimattomalta vaikuttava ateria saattaa viedä häneltä monen päivän ruokarahan verran rahaa. Viinipullon avaamatta jääminen saattoi olla harmillinen vahinko.  

Vierailija
30/128 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko Isäntäväki hoikkaa porukkaa ja sinä isokokoisempi? Hoikka ei aina välillä ymmärrä ison tarpeita. Ehkä nälkäisemmille olisi voinut olla oma erillinen sipsipussi ja dippi, ettei tule paha mieli

Emäntä on minua isompi kaikin puolin.

Siis jokuko ihan tosissaan kyselisin isäntäväeltä lisää ruokaa? Itselläni ei pokka riittäisi. Ei kyllä riittäisi myöskään tarjoamaan vieraille noita ruokia, mitä saimme, eli kaikki lienee mahdollista, erilaisia kun olemme.

Ap

No miksi kaverilta ei voisi kysyä. Ainakin me ollaan läheisiä ja voi pyytää lisää ruokaa.

Vierailija
31/128 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ylensyönti ei vaan ole kaikissa piireissä cool. Jos vieraiksi on eksynyt porsaita niin menkööt mäkkärin kautta kotiin ja asia jääköön siihen. Se että tällaisella intensiteetillä kiukuttelee asiasta jälkikäteen selän takana implikoi enemmänkin kateutta ja katkeruutta, kuin mitään järjellistä toimintaa

Ellet sitten ole täysi trolli, mitä ehkä oletkin

Kyllä hyvin syöminen on ihan kaikissa piireissä tosi cool. Ei tarvitse olla isoja annoksia, mutta siinä tapauksessa yleensä tarjotaan sitten jotain erikoisen hyvää. Lisäksi vieraiden kyllä pitää saada itsensä kylläiseksi, jos heidät aterialle kutsutaan. Ihan perusköytöstavoista on kyse.

Ap

Vierailija
32/128 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mikä siinä yllättää että kaikki eivät ole kuin sinä?

Vierailija
33/128 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli vähän oudot eväät.

Vierailija
34/128 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä euroopassa syödään just illalla ja pitkään ja paljon. Samalla seurustellaan toisten ihmisten kanssa. Suomessa ei ole tällaista perinnettä.

Vierailija
35/128 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni korvaa kotona illallisen iltapalalla, leipäpalasella ja yhdellä juustosiivulla, eikä jää nälkä, jos on syönyt päivällisen ja lounaan.

Herää kysymys, miten monta raskasta ateriaa syöt päivässä ja paljonko saat energiaa? Eikö painon kanssa ole jo ongelmia?

Vierailija
36/128 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkuruokana oli siis oikeasti tonnikala-pesto-artisokka-voileipäkakku, ja pääruokana feta-kasvispastaa. Jälkiruokana pavlova. AP haluaa loukkaantua tahallaan ja väänsi nuo ruuat eri muotoon. Ei varmaan emäntä kutsu häntä enää kylään.

Nyt vetelit kyllä mutkia suoraksi. Alkupalat olisi olleet alkupaloina ihan ok, mutta ruoaksi oli ihan aikuisten oikeasti se desilitra salaattia, ei pastaa. Mitään pavlovaa se pikku kipoista tarjoiltu sörsseli ei ollut nähnytkään. 

Minusta olisi tosi noloa, jos vieraat lähtisivät luotani nälkäisinä. Vieraana se ei tunnu kivalta.

Ap

Kyllä se nolo tässä olet vain ja ainoastaan sinä. Toivottavasti kaverisi näkee langan ja tekee tarvittavat uudelleenjärjestelyt piireihinsä

Mun mielestäni kaveri on nolo eikä ap (jos ei ole provo). Ketjun, ei langan.-eri

Vierailija
37/128 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä oli siis päivän toinen pääateria, ja tämä oli selvää niin isäntäväelle kuin vieraillekin 

Ap

Vierailija
38/128 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illallinen eroaa päivällisestä siinä, että se on juhlavampi. Illallista ei syödä päivällisen jälkeen vaan sen sijaan. Illallisella on alku-pää-ja jälkiruuat.

Vierailija
39/128 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olisin tullut täyteen, jo ilman jälkiruokaakin.

Enemmän juotavaa olisin ehkä kaivannut, mutta ehkä isäntäväki on varsin pidättäytyväistä alkon käytössä, eivät halunneet saattaa ketään edes pieneen hiprakkaan. Mutta sen varmaan tiesittekin, ette kai te ventovieraiden luona olleet vaan ystävien.

Vierailija
40/128 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Lasien täyttely on hyvä, jos talon emäntä tai isäntä niitä täyttää.

Mulla on yksi naistuttava, joka aina kylässä ollessaan täyttää lasinsa itse. Kaksin ruokaillessa viinipullosta on mennyt jo 4/5 osaa, kun itse vasta aloitan maistelun.