Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mikä olisi hyvä palkka pikkusiskolleni 16v joka jää kotiin hoitamaan

Vierailija
31.01.2007 |

omaa lastani1v6kk kun itse menen töihin? Ostan ruuat ja muutenkin siskoni asuisi meillä.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sain siitä palkaa 1500mk (nykyrahassa n. 250¿). Luulisin että nykyään kun kaikki hinnatkin nousseet rajusti, niin vähintään 300¿ pitäisi maksaa. Toisaalta, jos kerran ap saa kotihoidontukea siltä ajalta, niin eikös se raha kuuluisi antaa sille joka lasta hoitaa (senhän saa siitä että lapsi ei ole kunnallisessa pävähoidossa)!! Siis jos se on enemän kuin tuo esim. 300¿..

Vierailija
2/61 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

16 vuoden ikä ei ole mikään tekosyy maksaa riistopalkkaa työstä, jonka muuten joutuisit teettämään jollain toisella, paljon kalliimmalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

16-vuotias on liian nuori, jotta ap maksaisi hänelle edes kohtuullista korvausta.

mutta: 16-vuotias on kyllin vanha kuitenkin ryhtymään ap: n lapsenhoitajaksi???

ap yrittää nyt pelata omaan pussiinsa rahat, jotka kuuluisi maksaa lapsenhoitajalle.

ei kukaan tuommoisella 200eurolla kuussa ala tuohon hommaan, saakoon sitten ruoan ja katon päälleen tai ei!

VASTUU 1, 5VUOTIAAN HOITAMISESTA ON SUURI.

KUULUUKO SE 16-VUOTIAALLE YLIPÄÄTÄNSÄ??????

LAPSI HOITAA LASTA..

Vierailija
4/61 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska 16-vuotias on kyllin nuori vielä ottamaan vastuuta toisesta lapsesta, siis TÄYSIN!! EN edes voisi jättää:((( Jos kokeneillekin PPH:lle tapahtuu virheitä ja lapsia eksyy/loukkaantuu, niin entäs KOKEMATTOMALLE nuorelle???

-Se, joka sai paskaa palkkaa ja EIKÄ ikinä anna lapsia alaikäisille hoitoon:DDD

Vierailija
5/61 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

okei, kyllä mäkin siskolle maksaisin jos se kokopäiväsesti alkais mun lapsiani hoitaan. Mutta joku siellä ilmoitti maksavansa siskollensa yksittäisistä 8silloin tällöin tapahtuvista) hoitopäivistä 10euroa/h. Eli sisko oli saanut 100 euroa viimeksi kun oli ollut lasta hoitamssa? Siis hä?

Nyt pitää kyllä arvostaa omaa siskoa enemmän. Mun 21 vuotias sisko on tullut hoitamaan mun lasta ihan ilmaiseksi kun on pyydetty ja kun on ollut vapaalla. Siis mun mielestä tuollainen nyt on siskolta ihan normaali palvelus, jos ei jokapäiväistä ole! Eikä siskoni ikinä ottaisi siitä minulta rahaa, että tulee hoitamaan lastani, hän on vaan onnellinen kun saa tulla hoitamaan.

Mutta toisaalta, meidän perheessä on aina tehty palveluksia puolin ja toisin, joten se olisi lähinnä tyhmää sitten joskus maksella ja joskus ei. Minä leikkaan ja värjään siskoni ja muiden perheen jäsenteni hiukset ilmaiseksi, siskoni saa myös joskus lainata autoani (maksaa kyllä itse bensansa), hoidan veljeni koiraa tarvittaessa jne. Eli meillä ei kukaan todellaakaan edes osaa odottaa mitään rahallisia korvauksia tollasista asioista. Niitä halutaan tehdä, kun tykkäämme toisistamme niin kovasti :)

Ehkä ensikerralla voisin sitten yllättää siskon ja antaa sille rahaa. tai viedä vaikka ainakin leffaan, koska jos täällä muut tommosia rahasummia jakelee, niin pakko kai se on jotenkin muistaa :)

Vierailija
6/61 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan inhottaa ap:n ahneus ja saituus. Olen itse juuri palkkaamassa pikkusiskoani vastaavaan hommaan: hän asuisi meillä ja ruokailee meillä ja siihen 600 euroa (annan omat tukeni) palkkaa. JA minua NOLOTTAA tuollainen pieni palkka. Mutta valitettavasti opiskelija/opiskelija-pariskunta ei voi enempää maksaa. Onneksi on kultainen sisko joka tulee hoitamaan lastamme (1kpl) vaikka palkka on surkea.

Häpeä ap!!!! Olet kamala.

Vierailija
7/61 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mummo hoitaa myös päivittäin pienempää lastamme. Ei todellakaan täyttä päivää ja minä teen töitä kotona työhuoneessa, mutta kuitenkin.

Hänelle annan koko kotihoidontuen siitä hyvästä. Hänhän sitä lasta hoitaa! Jos ei hoitaisi, lapsi pitäisi laittaa ainakin puolipäivähoitoon tai minä menettäisin työni, koska freelancerin toimeksiantajat eivät vuosikausia odottele.

Vierailija
8/61 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikko kokopäivätyöstä :( Hän ei ehkä vielä tajua miten raskas homma se on, ei sitä kukaan tiedä ennenkuin itse kokeilee. Eiköhän meistä äideistäkin aika moni ole tämän asian todennut aikoinaan lapsen saatuaan. Minusta vähintään 400 euroa pitäisi maksaa, jotta tytöstä todella tuntuisi siltä, että on töissä. 100-200 euroa tuntuu jotenkin " kuukausirahalta" kun jaat sen tuloksi per viikko.

Meillä on itsellä 16v tytär, joka hoitaa ajoittain kaksivuotiasta pikkusiskoaan 5-6h ja saa siitä yleensä 20 euroa, vaikka asuu kotona ja maksamme kaikki hänen menonsa. Lyhyitä aikoja hänkin katsoo ilmaiseksi, esim kauppareissun ym ajan.

Osa porukasta tuntuu sekoittavan sen, että on ihan eri asia hoitaa lasta muutama tunti silloin tällöin kuin sitoutua viisi päivää viikossa työpäivän ajan vuodeksi. Empä usko että tälläisiin sitoumuksiin löytyy ilmaistyöntekijöitä mistään, oli siskot ym miten ihania tahansa.

Miettikää asia niinpäin, että suostuisitko itse vastaavanlaiseen sopimukseen?

Vierailija
9/61 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten pieni kotihoidontuki on...

Ja että sen pitäisi olla ainakin työttömyyskorvauksen tasolla tai tonni.

Ja että kotiäiti ei ehdi tehdä kotitöitä, vaan ne kuuluu jakaa miehen kanssa.

Pakko kyllä kysyä, että koskeeko tämä sitten tosiaan vain äitejä, tämä homman rankkuus, kun kokemattomalle 16-vuotiaalle kummitädille se ei olekaan puoliksikaan yhtä raskasta!

Vierailija
10/61 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

300 euroa...

Vierailija
11/61 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotihoidontuella joka ei Vantaalla paljoa naurata 2,5 vuotiaan kanssa. en enää tässä vaiheessa saa todellakaan kuin alle 300 euroa kuussa käteen eikä se ole missään suhteessa homman vaativuuteen. Mutta en silti laittaisi siskoani/lastani tai ylipäätään ketään hoitamaan lastani suunnilleen ilmaiseksi kun palaisin töihini enkä tee niin nytkään.

t.53

Vierailija
12/61 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

korkeintaan 5kuukautta kun taas itse palailee kouluun. Ja minulla ei valitettavasti ole rahaa maksaa kuin korkeintaan 200¿kuukaudessa. Päivässä hänelle kertyy tunteja 7 josta lapsi nukkuu n.2.5tuntia. Siskoni saa oman lapsilisän käyttöönsä äidiltämme. Sitten mulla alkaa pelkät iltavuorot ja näemmä miehen kanssa vain ohimennen mutta sellaistahan se:) Kiitos kun olette jaksaneet puida keskustelua enkä laittaisi lastani kohta 17v hoitoon joka kuitenkin melkein täysikäinen muutakuin olosuhteiden pakosta. Raha ei kertakaikiaan riitä ja töihin on palattava!

Vierailija
13/61 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saathan sinä kotihoidontuen lapsestasi??

Vierailija
14/61 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

korkeintaan 5kuukautta kun taas itse palailee kouluun. Ja minulla ei valitettavasti ole rahaa maksaa kuin korkeintaan 200¿kuukaudessa. Päivässä hänelle kertyy tunteja 7 josta lapsi nukkuu n.2.5tuntia. Siskoni saa oman lapsilisän käyttöönsä äidiltämme. Sitten mulla alkaa pelkät iltavuorot ja näemmä miehen kanssa vain ohimennen mutta sellaistahan se:) Kiitos kun olette jaksaneet puida keskustelua enkä laittaisi lastani kohta 17v hoitoon joka kuitenkin melkein täysikäinen muutakuin olosuhteiden pakosta. Raha ei kertakaikiaan riitä ja töihin on palattava!

Vierailija
15/61 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on verrattavissa au-pairiin. Ihan kohtuullista olisi maksaa sama taskuraha kuin au-pairille. Arvaa paljonko palkkaa yhden lapsen hoitamisesta saa ammattilainen, vaikka pph? Ja arvaa paljonki siitä jää käteen asumis- ja ruokamenojen jälkeen? Paljon vähemmän kuin 600 e.

Vierailija:

aivan inhottaa ap:n ahneus ja saituus. Olen itse juuri palkkaamassa pikkusiskoani vastaavaan hommaan: hän asuisi meillä ja ruokailee meillä ja siihen 600 euroa (annan omat tukeni) palkkaa. JA minua NOLOTTAA tuollainen pieni palkka. Mutta valitettavasti opiskelija/opiskelija-pariskunta ei voi enempää maksaa. Onneksi on kultainen sisko joka tulee hoitamaan lastamme (1kpl) vaikka palkka on surkea.

Häpeä ap!!!! Olet kamala.

Vierailija
16/61 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Saathan sinä kotihoidontuen lapsestasi??

Vierailija
17/61 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja silloin ne rahat vasta loppu olisivat! Ap on ahne riistäjä.

Vierailija
18/61 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuns sille laskee rahallisen arvon niin kokonaispalkka tulee olemaan aika paljon enemmän kuin se 200 e tai mitä ap nyt rahana maksaakin.

Vierailija
19/61 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei voi olla kuussa enempää kuin 300 euroa.

Ap saa kotihoidontukea ja säästää hoitokuluissa ehkä jopa 800 euroa eli tienaa nyt siskonsa kustannuksella joka kuukausi 300 euroa, jos maksaa taskurahaa 200.

Asiatonta on.

Vierailija
20/61 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla aikoinaan aluvuokralaishuoneen ja ruuan hinnaksi kuussa tulo n. 600 e.

Onko au-pairin ottaminen sinusta myös asiatonta?

Vierailija:

ei voi olla kuussa enempää kuin 300 euroa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi