mikä olisi hyvä palkka pikkusiskolleni 16v joka jää kotiin hoitamaan
omaa lastani1v6kk kun itse menen töihin? Ostan ruuat ja muutenkin siskoni asuisi meillä.
Kommentit (61)
Ruuan sait, eli jouduit lisäksi maksamaan matkat ja jotain safkaa kotiisi?
yksityisen hoitajan palkkaamiseen, sitten maksat vielä päälle esim 150 euroa itse....eikös kela/kaupunki tue sitä rahallisesti, että palkkaa itse kotiinsa hoitajan, näinhän säästetään hoitopaikkoja muille. Sillä tavoin siskosi saisi ainakin jotkut 400 - 500 euron tulot.
en siis kotiin vienyt mitään ruokia.
-11
asuin omassa kodissani, josta aiheutuvat kulut maksoin, ja syömiset muualla kuin työpaikalla. kulkemisen omalla autolla, koska asuin niin korvessa että ilman autoa kulkeminen olisi ollut mahdotonta. siis ihan kuin olisin käynyt töissä missä tahansa, erona se että sain tosiaan syödä siellä ruuan.
-11
minun mielestäni vähintään 300e/kk +ruoat ja yösija. On kuitenkin iso homma ja varmaan siskosi voisi mennä oikeisiinkin töihin joista saisi paljon enemmän rahaa. Nyt tavallaan tekee hyväntekeväisyyttä ja kyllä siitä maksaisin.
Hoitoaika oli 18-24 ja maksoin hänelle siitä 100 euroa! Lisäksi söi meillä, käytti nettiä, haettiin ja vietiin kotiin!
Jos olisin siskosi niin nauraisin sinut suohon! Omalle siskolleni olen maksanut viimeiset 5 vuotta 10 euroa tunti tai jonkun sopivan könttäsumman (esim olimme ruotsin risteilyllä miehen kanssa ja maksoin sisarelleni siitä ajasta 250 euroa).
Tollanen orjatyövoiman käyttö on hyvä tapa katkaista välit!
Se tekee kuitenkin kunnollista TYÖPÄIVÄÄ teillä. Lapsesi ei ole hänen lapsensa, ja näin ollen hänelle se hoitaminen on voimiavievämpää kuin sinulle. Ja 16 vuoden ikä ei ole MIKÄÄN syy maksaa kohtuuttoman pientä " palkkaa" . Vaikka kuinka asuis teillä ja blaa blaa blaa. Mieti mitä tuolla satasella saa kuussa?
Niinku joku jo sanoi, paras tapa katkaista välit. Ja arvaa vaan onko siskosi katkera kun myöhemmin huomaa miten on nenästä vedetty ja hyväksikäytetty??
Itse lähtisin ajatuksesta maksaa vähintään 400euroa kuussa.
tuollaista palkkaa.. Laitoin ruat siskoilleni ja vahdin heitä koulun jälkeen kuuteen asti kunnes vanhemmat tulivat töistä.. Sain palkkaa 500mk kuussa.
Minusta olisi hyvä jos antaisit siskosi itse vähän päättää mutta tuo 200 euroa on mielestäni ihan hyvä summa kuukaudessa.. On se kumminkin hirveä nousu tuon ikäiselle esim. viikkorahaan verrattuna.
Joo tarvii kyllä olla rikas tai muuten vaan pröystäillä jos maksaa yhdestä laivareissu ajan hoitokeikasta 250e siis kuukaudeb hoitopaikka maksun.. Kaikilla sitä ei ole rahaa niin paljon että voisi tuohon ryhtyä!!! Rehvää!!
Jos asuu vanhemmillaan tuskin joutuu siellä maksamaan ruoasta ja asumisesta. Miksi siis haluasi maksaa siitä sinullekkaan. Kotihoidontuen maksaisin minä vastaavassa tilanteessa. Lapsi saa kuitenkin olla kotona tutun hoitajan kanssa!
Mihin hän sitä rahaa muka enempää tarvitsisi?? Tuon ikäinen kun ei muutenkaan pääse mihinkään palkkatyöhön, niin silloin se on tosiaankin sopiva summa.
Minä olin itse tuon ikäisenä hoitamassa siskoni lasta ja sain hänen kotihoidontuen veran palkkaa ja se oli 1000 mk silloin ja oli muuten iso raha :)
Maksa siskollesi se minkä saat kotihoidontukea, mielestäni se olisi kohtuullinen.... hyvää vastuun opettelua nuorelle kun ei ole heti tonneja tienaamassa, oppiipa että raha ei tule ilman.....
Kun mä olin lapsenlikkana, siivosin aina lasten jäljet (ja omat tietty)ennen kuin vanhemmat tuli kotiin.
vähän alle 600 euroa ja säästää 200 euroa hoitomaksua siskonsa ansiosta. Eli jos maksaa 100 euroa kuussa hoitopalkkaa, " tienaa" omalla lapsellaan ja siskollaan 700 euroa kuussa palkkansa lisäksi. Se on rehvää se.
Annan siskolleni oivan mahdollisuuden tähdä jotain ja hoitaa kummilastansa. Hän ei muutoin tee yhtikäs mitään, on tietokoneella, töllää telkkaria, lukee ...ja blaa blaa blaa... Jos maksan siittä 300¿kuussa. maksan hänen koko elämisen ni vähän musta liikaa. Itse kuitenkin työpäivän jälkeen siivoon, teen ruuat valmiiksi.
Tienaat siis sillä, että laitat lapsellesi ja perheellesi oikein ruoat iltaisin noin 500 euroa kuussa. Vautsi, vau, vau.
Ap säästää silti sen 200 euroa kuussa hoitomaksua. Kämppä pitää siivota ja ruoat laittaa joka tapauksessa - ei vaikuta tilanteeseen.
jos ei ole aiemmin tuollasita tehnyt. Siitä syystä vielä enemmän pitäisi maksaa. Yht' äkkiäö joutuu ottamaan vastuun lapsesta pitkäksi työpäiväksi. Vähintään se 300e/kk on sopiva.
mitä siitä tulee tunti palkaksi? Jos on 8h päivässä ja viisi kertaa viikossa. Jos tunti palkka olisi 3e, se tekisi 480euroa kuukaudessa. eli 300euron kuukausipalkalla tuntipalkka on 1,2euroa.
Kehtaisitko palkata ketään tuntematonta tuolla hinnalla?
jos et niin kyllä hiukan enemmän pitää maksaa työstä siskollekin vaikka asuisi teillä ja söisi teillä.
Hassua muuten kun tuli mieleeni ketju joka täällä oli jokin aika sitten liittyen lasten kuukausi rahoihin sillä siinä teinit tuntuivat saavan ilman että kotona tekivät hirveitä summia rahaa vanhemmiltaan. Muistaakseni lähelle 100e kuukausi oli monen teinin kk-raha. Ja nyt ehdotetaan ihan normaalista työpäivästä samaa summaa jonka toinen teini saisi tekemättä mitään. Tosin jos ap:n sisko saa sitten vielä vanhemmiltaan esim. kuukausirahaa/lapsilisät tms. niin silloin ymmärrän jotenkin pienen palkan lapsen hoidosta mutta muuten en.
maksatko siskosi vaatteet, meikit ja menot? Saako kotootaan kuukausirahaa tai omat lapsilisänsä käyttöönsä?
kadonnut avuliaisuus sisaruksien kesken?? Meidän perheessä ainakin on tapana auttaa toisiamme ihan ilmaiseksi... Se on kyllä sitten eri asia , jos ihan palkkaa jonkun hoitamaan päivittäin lasta tietenkin.
Siinä käytetään vaan nuorta sukulaista hyväksi. Jos palkka olisi kunnollinen, tyttö voisi saada jotain säästöönkin opiskeluaikaa ajatellen. En mä tarkoita että sen pitäisi tonnia saada, mutta olisiko vaikka 300e muka liikaa? Ei kai kukaan voi tosissaan ajatella maksavansa vaivaiset 100 e jollekin lapsensa hoitamisesta.