mikä olisi hyvä palkka pikkusiskolleni 16v joka jää kotiin hoitamaan
omaa lastani1v6kk kun itse menen töihin? Ostan ruuat ja muutenkin siskoni asuisi meillä.
Kommentit (61)
No hänellä ei ole työkokemusta ja lapsiakin vain yksi hoidettavana, ehkä sitten 1200 e/kk. Siitä vähennetään asuminen ja ruuat ... Ehkä joku 600 e/kk voisi olla järkevä palkka?
Mitäköhän au paireille maksetaan? Hänhän olisi niinkuin au pair, tosin joutuisi yksin vastuuteen lapsesta työpäivän ajaksi.
Hänellä ei ole takanaan mitään turvaa tai järjestöä ja hän on alaikäinen.
Au-pair kai yleensä menee jonkin järjestön kautta oppimaan kieltä ja on täysikäinen?
Eli on kyllä ihan kattohinta alivuokralaishuoneesta. Kaipa sitten alaikäiselle kummitädille käypä...
ja oli siis vain apuna minulla. asui meillä, söi jne. eli tuo suhteutettuna voisi ap maksaa 350 ainakin käteen..
Ottaen vielä huomioon että jenkeissä kaikki (vaatteet , leffat yms.) on paljon halvempaa kuin suomessa niin kyllä mielestäni pitäisi maksaa noin 100 euroa / viikko vähintään eli noin 400-450 euroa / kuukausi!
Kyse on vielä noin pienestä lapsesta joka tarvitsee joka asiassa apua ja valvontaa!
Olisiskos siis siskoni kuulunut vielä maksaa minulle siitä että sain asua ja syödä heillä ihan ilmaiseksi?
Meillä toimii molemminpuolinen auttaminen, eikä hyöty-riistoajattelu, onneksi.
Ei ollut kyse pelkästä vuokrasta.
jos syksyllä pääsis kouluun. Itse meinasin 100-200¿/kuukaudessa koska kuitenkin asuu ja syö meillä.
Aika huono palkka mielestäni. Vähintään 250 euroa.
5 euroa tunti pikkuveljen hoidosta. Au-pair saa kai 250 euroa kuussa rahaa muitten etujen lisäksi?
ja sain noin 750¿/kk brutto. eli kyllä se 200¿ riittää. munpiti tuolla summalla kuitenkin oikeesti elää.
Joten 100 - 200 e on musta ihan kohtuullinen 16-vuotiaalle.
että mitä maksaisit jos lapsi menisi hoitoon. Eli 200 euroa kuussa miinus kotihoidontuen menetys. Hesassa tuo olisi lähes 800 euroa.
Eli jos siskosi maksaa sanotaan vuokraa ja ruokakorvausta noin 400, jää 400. Ei liene kohtuullista veloittaa enempää alivuokralaisena asumisesta?
jos palkka hirveän huono, ei tarpeeksi siskosi menoihin(joita ei tosiaan olisi paljon jos asuu ja syö teillä) niin silloin työ ei ainakaan pitemmän päälle tuntuisi hirveän mielekkäälle, ja hoidon laatu saattaa huonontua..
Vaikka sun siskosi onkin ja asuu teillä, tulee hän kuitenkin tekemään TÖITÄ, eli vahtimaan lastasi/lapsiasi. minimituntipalkkahan lastenhoitajilla taitaa olla jotain päälle 4 e, laske siitä.
paljonkohan luulisit palkasta jäävän käteen asumis- ja ruokamenojen jälkeen?
ja hoitaja on tuttu. On vähän eri asetelma kuin raijata lapsi vieraan kotiin aamuvarhaisella ja kyllä sitäkin pitää arvostaa.
voisihan hän olla äiti itsekkin... ja aika monessa maassa tuon ikäiset jo onkin...