Pussilakana syö muun pyykin
Sellainen pussilakana jossa ei ole mitään nappeja, neppareita. Ja kone ei sitten pysty linkoamaan sitä isoa möykkyä. Pitääkö ommella aukko kiinni vai miten?
Kommentit (109)
Ei mulla ainakaan mene pussilakanan sisään mitään muuta pyykkiä.
Kannattaa ruokkia se pussilakana ennen pesua
Halpojen pussilakanoiden alapäähän voi kiinnittää pesun ajaksi pyykkipojat, mutta esim. Teklan pussilakanoissa on napit. Ne kun muistaa napittaa ennen kuin panee pussilakanan pesukoneeseen, pussilakana ei syö muuta pyykkiä.
Tätä tapahtuu minullakin lähes aina. Pussilakanan sisässä kaikki pyykit. Mietinkin että onko olemassa joku fysiikan laki joka selittää tämän.
Mun pussilakanat syö vain pari vaatekappaletta ja esim. sukan, ei ole neppareita ja vetoketjua. En koe, että on liian suuri vaiva ottaa niitä pois pussilakanan sisältä.
Pesuohje :Lakanat 60 astetta, vaatteet yleensä 40 astetta. Silloin pussilakanat ei niele pikkupyykkiä.
Vierailija kirjoitti:
Pesuohje :Lakanat 60 astetta, vaatteet yleensä 40 astetta. Silloin pussilakanat ei niele pikkupyykkiä.
Puuvillavaate 60 astetta, vaikka pesuohje sanoisi muuta. Jos pesuohje on pienemmillä asteilla, se ei ole mitenkään hyvänlaatuinen vaate. Polyesterikin kestää 60 astetta ja alusvaatteet sekä sukat ehdottomasti 60. Jos peset kaiken 40 asteessa, hiki ei lähde pois kuiduista ja haiset sen takia.
Vierailija kirjoitti:
No sitten ne nielee toisensa ja taas on möykky koneessa. Itse ompelen muutamalla vedolla pussilakanan aukon keskeltä kiinni ja on pysynyt möykkyyntymättä. En ole uskaltanut hakaneulaa laittaa jos se kuitenkin aukeaa ja sitten joutuu sinne jonnekin koneen sisään.
Vierailija kirjoitti:
Mun pussilakanat syö vain pari vaatekappaletta ja esim. sukan, ei ole neppareita ja vetoketjua. En koe, että on liian suuri vaiva ottaa niitä pois pussilakanan sisältä.
Miten pussilakanan sisään edes teoriassa voi mennä sukkia pesussa? Eihän sukkia edes saa pestä 60 asteessa.
Vierailija kirjoitti:
Pussilakana kannattaa kääntää nurinpäin ja tadaa taas on puhdas puoli käytössä.
Sitten vaan puolen vuoden kuluttua nakkaat ne roskiin ja ostat uudet.
Juuuu, ei siihen yöllä tartu sitten kuumassa se kesähiki, vaikka käännät toisen päivin. Ei ei.
Olen ihan ääliö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten pussilakanan sisään edes teoriassa voi mennä sukkia pesussa? Eihän sukkia edes saa pestä 60 asteessa.
Sukat TÄYTYY pestä 60 asteessa. Muuten jalkahiki syöpyy kuituihin kiinni ja jos onnistunut saamaan jalkasienen, sekään ei häviä. Itse pesen perussukkahousutkin 60 asteessa, eivätkä ole vielä pilalle menneet, kestävät mulla vuosikausia.
Mulla kans pussilakana syö tyynyliinat ja lakanan pesun aikana mutta kyllä mulla kone linkoaa silti. Koneessa vika jos ei linkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukat TÄYTYY pestä 60 asteessa. Muuten jalkahiki syöpyy kuituihin kiinni ja jos onnistunut saamaan jalkasienen, sekään ei häviä. Itse pesen perussukkahousutkin 60 asteessa, eivätkä ole vielä pilalle menneet, kestävät mulla vuosikausia.
Olen aina pessyt sukat 40 asteessa, eikä minulla ja puolisolleni ole jalkasientä. Olemme jo eläkeikäisiä, niin että aivan turhaa höpinää sinulta. Nykypesuaineilla pyykki puhdistuu jopa 30 asteessa. Peset vaatteesi pilalle neuroottisuutesi vuoksi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina pessyt sukat 40 asteessa, eikä minulla ja puolisolleni ole jalkasientä. Olemme jo eläkeikäisiä, niin että aivan turhaa höpinää sinulta. Nykypesuaineilla pyykki puhdistuu jopa 30 asteessa. Peset vaatteesi pilalle
Nauran sitten, kun olette saaneet jalkasienen uimahallireissulta tai kirpparikengistä. Kyllä 40 astetta lian vie, mutta ei vie hikeä kokonaan. En enää ihmettele monen ns siistin ihmisen hyvinkin yleistä hienhajua tai ylenmääräistä tuoksuaineiden käyttöä julkisilla paikoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon laittanu hakaneulalla kiinni. Kuivausrumpu on vihoviimeinen!
En tiedä onko vika mun kuivausrummussa mutta ärsyttää kun lakanat menee aina jossain vaiheessa kuivausta sellaiseksi tiukaksi mytyksi/rullaksi jonka sisällä on siis muukin pyykki. Tekeekö muiden kuivausrummut tuota?
Mulla oli kerran kuivurissa kaikki vaatteet menny pussilakanan sisään ja pussilakana niin solmussa, etten oikeasti saanut sitä auki. Ei muuta ku saksilla pussilakana auki, oli entinen se. No, pesurättejä pitkäksi aikaa.
Vierailija kirjoitti:
https://www.sininkestokauppa.fi/product-page/pyykinpesupussi
Koko L
Ongelma ratkaistu!
Tyynyliinan kokoinen pussi. Tarkoittaa sitä, että kun survoo tai taittelee pussilakanan sen sisään, jotkut tahrat saattavat jäädä puhdistumatta, kun on jäänyt jonkun mutkan alle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina pessyt sukat 40 asteessa, eikä minulla ja puolisolleni ole jalkasientä. Olemme jo eläkeikäisiä, niin että aivan turhaa höpinää sinulta. Nykypesuaineilla pyykki
Nauran sitten, kun olette saaneet jalkasienen uimahallireissulta tai kirpparikengistä. Kyllä 40 astetta lian vie, mutta ei vie hikeä kokonaan. En enää ihmettele monen ns siistin ihmisen hyvinkin yleistä hienhajua tai ylenmääräistä tuoksuaineiden käyttöä julkisilla paikoilla.
Köyhien ongelmia. Meillä on oma uima-allas ja kengät ostamme uusina. Voimme pestä sukkamme 40 asteessa.
Vaan minullapa on tosi taitava pesukone! Se osaa avata vetoketjunkin. Laitoin eilen rintsikat pesupussiin muun pyykin sekaan ja pussin vetoketjun taatusti kiinni. Kone oli avannut pussin ja sylkenyt rintsikat ulos ja kaivanut vielä pienistä reijistä rintsikoiden toppauspalat ulos.
Iso pesupussi Bauhausista tms.
Problem solved.