Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pussilakana syö muun pyykin

Vierailija
29.06.2024 |

Sellainen pussilakana jossa ei ole mitään nappeja, neppareita. Ja kone ei sitten pysty linkoamaan sitä isoa möykkyä. Pitääkö ommella aukko kiinni vai miten?

Kommentit (109)

Vierailija
21/109 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen tuota väärinpäin kääntämisen ohjetta. Samanlailla se syö pyykit.

Ei syö pyykkiä kun pussilakanan sauma ulkopuolella. Ulkopuolella sauma estää muuta pyykkiä tulemasta pussilakanan sisään. Kannattaa aina kääntää. Itsellä kertaakaan mennyt kun kääntänyt pussilakanan. 

En usko tippaakaan tuohon ja ei ole tarvetta kääntää lakanaa, kestän sen että se syö jotain. Mulla syö jonkun asian, jos jossain vaan on suuaukko. Solmu keskelle on turha pesuaineita keräämään. Kyllä ne saa sieltä pussin sisältä ulos, jos sinne mennyt.

Vierailija
22/109 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pussilakanoiden kanssa ei kannata laittaa pieniä vaatteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/109 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun asettele pyykit rumpuun kerroksittain, pyykit myös pysyy kerroksittain, koska rummun pyöriessä pyykit imeytyvät rummun seinämille, eivät ne keskenään ala hullun tavalla kiertyä ja sekoittua. Mutta jos sekaisin latoo pyykit koneeseen, sekasotku sieltä uloskin tulee.

Vierailija
24/109 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon laittanu hakaneulalla kiinni. Kuivausrumpu on vihoviimeinen!

Ei kannata, saattaa särkeä koneen.

Vierailija
25/109 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus voi pestä erikseen. Ellei ole kiire pestä.

Vierailija
26/109 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan aukkopään nurkista solmuun.  Kyllä se lakana silti puhdistuu.

Vierailija
27/109 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon laittanu hakaneulalla kiinni. Kuivausrumpu on vihoviimeinen!

Ei kannata, saattaa särkeä koneen.

Miten?

Vierailija
28/109 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on siitä kiinni kuinka paljon pyykkiä pesukoneessa on. Ei tietenkään tarvitse tunkea konetta liian täyteen, mutta jos pyykkiä on vain vähän, niin pussilakanan sisään pääsee menemään tavaraa.

Vierailija
29/109 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen tuota väärinpäin kääntämisen ohjetta. Samanlailla se syö pyykit.

Ei syö pyykkiä kun pussilakanan sauma ulkopuolella. Ulkopuolella sauma estää muuta pyykkiä tulemasta pussilakanan sisään. Kannattaa aina kääntää. Itsellä kertaakaan mennyt kun kääntänyt pussilakanan. 

En usko tippaakaan tuohon ja ei ole tarvetta kääntää lakanaa, kestän sen että se syö jotain. Mulla syö jonkun asian, jos jossain vaan on suuaukko. Solmu keskelle on turha pesuaineita keräämään. Kyllä ne saa sieltä pussin sisältä ulos, jos sinne mennyt.

Eiköhän se löysä solmukin huuhtoudu, kun on normaalien huutelujen lisäksi aina lisähuuhtelut päälle. 

Vierailija
30/109 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tehdä loitsuja ja pestä parillisina päivinä joko arkipäivänä tai viikonloppuna ja sylkeä olan yli näin pyykki ei mene pussilakanan sisään. Ja voit vahvistaa loitsuja lausumalla ja  kinkkaamalla talon ympäri kolme kertaa ilman paitaa. 

Vierailija
31/109 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pussilakana on nälkäinen! 

Vierailija
32/109 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pussilakana on joku pervo kun syö aina pikkuhousut! 

Vierailija
33/109 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä puolestani olen ihmetellyt, miksi pussilakana aina on pesun jälkeen samalla tavoin taiteltuna kuin oli pesun alkaessa. Vaikka pesuohjelma kestää sentään 2 ja puoli tuntia. Luulisi että lakanat menisivät enemmän sekaisin pesun aikana, isoja kun ovat.

Vierailija
34/109 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pussilakanan sisältä voi löytää yllätyksiä ja alushousut. Jos löydät miehen se on huolestuttavaa.

Jaa sieltäkö niitä miehiä pitäisi etsiä eikä Prismasta?

Vierailija
35/109 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohon pussilakanan syömiseen auttaa kun käännät pussilakanan väärinpäin. Eli sisäpuoli ulos. Itse käännän aina pestessä näin pussilakana ei enää syö. Kun sauma ulkopuolella niin pussilakanan sisään ei pyykki mene. Suosittelen tätä keinoa. 

Ahaa? Toimiiko tosiaan? Pitääpä kokeilla.

Toimii kyllä hyvin. Suosittelen tätä keinoa. Saumapuoli ulkona estää muuta pyykkiä menemästä pussilakanan sisään. 

No ei estä. Kuinka voisikaan estää?

Pesen pussilakanat ja tyynyliinat aina nurinpäin, kuten suositellaankin. Aina sen pussilakanan sisältä silti löytyy muuta pyykkiä, yleensä just tyynyliinoja ja käsipyyhkeitä, pienempiä kun ovat.

Vierailija
36/109 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pese vain yksi sukka kerrallaan.

Vierailija
37/109 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sinne sisään aina välillä eksyy muutakin pyykkiä, mutta on sinulla huono kone, jos ei linkoa. Osta Miele.

Miele on hyvä kone. Kotona on ja hyvin pesee pyykit. Lämpimästi suosittelen Mieleä. 

Electrolux linkoaa myös sen jättipyykkipussin ja kuivuri hoitaa loput.

Vierailija
38/109 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla lailla kuin esim. hupparin nauhojen metallipäät: Vera pesi normaalisti pyykkiä ja sitten jokin meni pieleen - "Kone oli kuin pommin jäljiltä" Pesukoneen rumpuun ilmestyi kolikon kokoinen ammottava reikä. 

Tuossa pyykkikoneen rummun reikään oli mennyt tuollainen metallinen nauhan pää ja oli tehnyt reiän rumpuun. Tuon jutun lukemisen jälkeen olen tunkenut nauhojen metallipäät sinne nauhakujaan, etteivät pyöri koneessa ja mahdollisesti mene rummun reikiin...

Vierailija
39/109 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peseekö joku petivaatteet ja muut vaatteet samassa koneellisessa? 

Vierailija
40/109 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on siis se, että linkoaminen ei onnistu kun lopulta on yksi iso möhkäle, jonka sisällä koko muu pyykki on. Ja ohjelma ei lopu, kun yrittää lingota sitä möykkyä.

No pitää yrittää tätä kääntämistä ja jos ei toimi, niin harsoa sitten vaan aukkoa umpeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme