Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pussilakana syö muun pyykin

Vierailija
29.06.2024 |

Sellainen pussilakana jossa ei ole mitään nappeja, neppareita. Ja kone ei sitten pysty linkoamaan sitä isoa möykkyä. Pitääkö ommella aukko kiinni vai miten?

Kommentit (109)

Vierailija
61/109 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhoissa LG koneissa ainakin sellainen ominaisuus, että yrittää loputtomasti tasata sitä pyykkiä rummussa ja jos ei onnistu, niin ei suostu linkoamaan. 

Meillä vanha kone oli tuommoinen, uusi whirlpool linkoaa kaikki mytyt nätisti. Viimeksi pussilakan oli syönyt sisäänsä kaikki pyykit, kone linkosi silti jopa aika hyvällä tuloksella pyykkimytyn 

Vierailija
62/109 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravistan aina pussilakanan kunnolla, ennen kuin ripustan sen kuivumaan narulle, usein sieltä putoaa sukka tai alushousut 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/109 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ollut aina mysteeri. Miten ne kaikki muut pyykit onnistuukin aina ryömimään sinne pussilakanan sisään. Luulisi, kun pussilakana kastuu koneessa, ei sinne mikään pääsisi, mutta siellä ne vain aina ovat!

Vierailija
64/109 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pese pussilakana erikseen ja vaatepyykit yhdessä. 

Jep. Yksi pussilakana kerrallaan. Ei niin ekologista, mut sowhat.

Kait sen pussilakana kaverina sängyssä on muutakin esim. lakana. 

Mulla oli viimeksi lakana ja tyynyliinat pussilakanan sisällä 

Joten mitä apua tuosta nyt sitten oli?

Vierailija
65/109 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noin käy kun pesen lakanapyykit erikseen. Eihän niiden kanssa mitään muuta mahdukaan koneeseen.

Vierailija
66/109 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidettiin puhuttelu tuosta muiden ahmimisesta ja ymmärsi kyllä mutta epäilen että käy taas kuin aina 

Vierailija
67/109 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieniä pyykkejä pussilakanan kanssa, lakanat valkopyykissä.

Vierailija
68/109 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei noin käy kun pesen lakanapyykit erikseen. Eihän niiden kanssa mitään muuta mahdukaan koneeseen.

Onhan se nyt eri asia pestä perheen lakanoita kuin pientalouksien lakanoita, perheillä on useampi sänkykin. En hitto vie ala keräämään useamman lakananvaihtovälin lakanoita pyykkikoriin. Johan ne alkavat lemuta vähän ajan päästä ja se lemu tarttuu muihinkin pyykkiä odottaviin vaatteisiin. Älytöntä sekin on, että pestään koneella suurin piirtein yksi vaatekerta kerrallaan.

Vierailija
69/109 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun normaali pesukone on kyllä "pesu" täynnä, kun sinne laittaa yhden hengen pussilakanan, tyynyliinan ja lakanan. Miten täyteen ne oikein tungetaan jos sinne mahtuu vielä reilusti muuta pyykkiä, vai onko teillä jotain teollisuuskoon koneita? 

Vierailija
70/109 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama ongelma mutta sitten hoksasin: kun otan pussilakanan peiton päältä pestäväksi, tartun sen yläreunaan ja nostan siitä ja samalla litistän lakanaa ja otan kaiken ilman pois sen sisältä. Taittelen sitä löysästi ja panen koneeseen. Ei syö mitään 😉!

Vierailija
71/109 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon laittanu hakaneulalla kiinni. Kuivausrumpu on vihoviimeinen!

En tiedä onko vika mun kuivausrummussa mutta ärsyttää kun lakanat menee aina jossain vaiheessa kuivausta sellaiseksi tiukaksi mytyksi/rullaksi jonka sisällä on siis muukin pyykki. Tekeekö muiden kuivausrummut tuota? 

Vierailija
72/109 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole väliä mitä siellä koneessa on. Muita lakanoita, pussilakanoita tai pikkupyykkiä. Lopputulos on se että kaikki pyykki on sen yhden pussilakanan sisällä. Ja kone ei linkoa sitä isoa möykkyä. Sitä tämä ketju koskee. Nimenomaan sitä, että ohjelma ei lopu, koska linkoaminen ei onnistu.

T. Ap

Vierailija
73/109 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ommella muuta pisto siihen aukkoon, jos ei ole nappeja tai neppareita.

No jo on ähräystä, ommella ja purkaa edestakaisin. Taidat olla näitä, joiden pitää tehdä taloustyöt monimutkaisesti, kun mitään muuta harrastusta ei ole.

En ole.

Vierailija
74/109 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun normaali pesukone on kyllä "pesu" täynnä, kun sinne laittaa yhden hengen pussilakanan, tyynyliinan ja lakanan. Miten täyteen ne oikein tungetaan jos sinne mahtuu vielä reilusti muuta pyykkiä, vai onko teillä jotain teollisuuskoon koneita? 

Ihme miniatyyrikone - 9 kg koneeseen menee tuplaten tuo eikä ole vielä mitenkään tiukkaa.

Vierailija
75/109 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syötän pussilakanan ennen koneeseen laittamista. Mutta vain kevyesti. Muuten sille tulee huono olo ja se pullauttaa kaikki sisuksistaan pihalle.

Vierailija
76/109 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tunteen, mulle käy aina noin. Vaikka yritän laittaa kaikki koneeseen ettei niillä olis suut auki, mut silti ne syö kaikki. Lakanatkin ja tyynyliina kurkistaa sieltä pussilakanan käsiaukosta.

Pussilakanan käsiaukko?

Vierailija
77/109 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhma pussilakana.

Vierailija
78/109 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tunteen, mulle käy aina noin. Vaikka yritän laittaa kaikki koneeseen ettei niillä olis suut auki, mut silti ne syö kaikki. Lakanatkin ja tyynyliina kurkistaa sieltä pussilakanan käsiaukosta.

Pussilakanan käsiaukko?

Normaalilla järjenjuoksulla varustetulle ihmiselle aivan selvä asia.

Vierailija
79/109 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ommella aukkoon vetoketju.

Tai ruveta käyttämään yksinkertaisia lakanoita niin kuin ennen tehtiin.

Vierailija
80/109 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ommella aukkoon vetoketju.

Tai ruveta käyttämään yksinkertaisia lakanoita niin kuin ennen tehtiin.

Se on päällyslakana erotuksena aluslakanasta. Aluslakanaa pidempi ja pitsi laidassa eli ei mitenkään yksinkertainen lakana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä