Onko sun vaatekaapissa jakku?
Kommentit (35)
On. Useita erivärisiä. Harrastusvaatteita, joita voi joskus hyödyntää muissakin tilaisuuksissa.
Löytyy montakin Chanel tyyppisiä harvoin käytössä
On mulla yksi, mutta en osaa sellaista käyttää. Ja olen sentään keski-ikäinen virkanainen. Kaupassa sovittelin muodikasta bleiseriä, mutta totesin että käyttämättä se kuitenkin jäisi. Tulee ylipukeutunut ja teennäinen olo.
On useampi. Käytän sekä töissä että vapaa-ajalla.
Ei ole tällä hetkellä. Tarkemmin ajateltuna, ei ole ollut ehkä kymmeneen tai jopa 15 vuoteen. Jokseenkin harteikkaana mutta kuitenkin sirona ja hoikkana naisena suosin mieluummin neuletakkia. Sopii paljon paremmin. Nykyään ei ole enää niin tarkkaa pukeutumisetiketin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tällä hetkellä. Tarkemmin ajateltuna, ei ole ollut ehkä kymmeneen tai jopa 15 vuoteen. Jokseenkin harteikkaana mutta kuitenkin sirona ja hoikkana naisena suosin mieluummin neuletakkia. Sopii paljon paremmin. Nykyään ei ole enää niin tarkkaa pukeutumisetiketin kanssa.
Jatkan vielä: Minusta jakku sopii kauniisti vain hyvin siroille noin 34-36 vaatekoon naisille. Hiukset nutturalla jne. Itselleni sopi nuorena.
Vierailija kirjoitti:
On mulla yksi, mutta en osaa sellaista käyttää. Ja olen sentään keski-ikäinen virkanainen. Kaupassa sovittelin muodikasta bleiseriä, mutta totesin että käyttämättä se kuitenkin jäisi. Tulee ylipukeutunut ja teennäinen olo.
Tämä. Valtion virastossakin käytän mieluiten muiden tapaan neuletta tai vaikka hupparia. En koskaan mitään jakkua tai bleiseriä.
Useita. Käytän aina mustan, polvipituisen suoran hameen kanssa.
En käytä ikinä jakkuja tai bleiseriä vaikka muuten tykkään esim liituraitahousuista mutta yläosaan tiukkaa neuletta typpiä kashmir jos on liian viileää pelkässä paidassa
Sanoisin, että jos jakut ja bleiserit ovat vieraan ja tarpeettoman tuntuisia vaatteita, on elämänpiirin ja toimintaympäristön oltava ollut jotenkin kapea-alainen. Eihän sitä tarvitse eikä ehkä voikaan muuksi muuttaa, mutta ehkä ihan hyvä käsittää tämmöinenkin näkökulma.
On, mutta ne eivät enää mahdu päälle :(
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin, että jos jakut ja bleiserit ovat vieraan ja tarpeettoman tuntuisia vaatteita, on elämänpiirin ja toimintaympäristön oltava ollut jotenkin kapea-alainen. Eihän sitä tarvitse eikä ehkä voikaan muuksi muuttaa, mutta ehkä ihan hyvä käsittää tämmöinenkin näkökulma.
Eipä se elämänpiiristä erityisen kapeaa tee, jos ei työskentele hyvin rajatussa määrässä paikkoja, joissa vielä pidetään kiinni jostain pukeutumiskoodeista. Muualla niille ei ole juuri mitään käyttöä, ellei erityisesti satu niitä rakastamaan.
en tiedä edes tarkalleen ottaen mikä jakku on
sama koskee muita vaatesanoja kuten bleiseri yms
mies
Kyllä. Äitini osti kalliin mustan jakun minulle, kun pääsin ylioppilaaksi 2002. Käytän sitä silloin tällöin vieläkin.
On, en paljon käyttänyt.