Onko sun vaatekaapissa jakku?
Kommentit (70)
Seppälä on kauppa ennen myyntiä stoccalle joka pilasi sen . Hyi. Lindex myy sekundaa ja monet käytettyä . Hyvää vaatetta ja laatua saa etsiä .
Nykyään on vaikea löytää ryhdikkäitä. Ellos myy jotain . Housupukuja.
Vierailija kirjoitti:
Käytän kevyitä avoimia jakkuja. Sopivat hyvin mekon kanssa tai yhdistettynä farkkujen / suorien housujen ja T-paidan kanssa. Hihoja voi kääntää niin saa rennomman lookin. Kesällä oikein mukavia! Itseltä löytyy valkoinen, sininen ja mustavalkoinen jakku ja musta bleiseri.
Kaipaisin kevyttä avointa valkoista jakkua juhliin ja siistimpään kesäpukeutumiseen. Mistähän sellaisen löytäisi?
Olen tänä kesänä käyttänyt jakkua mekon kanssa. Oli juhlissa ja viileällä säällä meni takin asemasta. Käyttääkö täällä kukaan enää jakkua?
Vierailija kirjoitti:
Ei. Joskus olen miettinyt pitäisikö ostaa bleiseri, koska kai aikuisella sellainen kuuluisi olla. En ole ostanut kun en tiedä missä sitä käyttäisin. Työkin sellainen, että jos työhaastatteluun menisi jakku päällä, jäisi paikka saamatta ihan sen takia. Virallisemmissa juhlissa on tähän asti toiminut mekko ihan hyvin.
Bleiserihän on äärimmäisen monikäyttöinen, voi käyttää yhtä hyvin mekon tai vaikka farkkujen kanssa. Kesällä jos on vähän viileämpää vedän bleiserin usein päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän kevyitä avoimia jakkuja. Sopivat hyvin mekon kanssa tai yhdistettynä farkkujen / suorien housujen ja T-paidan kanssa. Hihoja voi kääntää niin saa rennomman lookin. Kesällä oikein mukavia! Itseltä löytyy valkoinen, sininen ja mustavalkoinen jakku ja musta bleiseri.
Kaipaisin kevyttä avointa valkoista jakkua juhliin ja siistimpään kesäpukeutumiseen. Mistähän sellaisen löytäisi?
Zaralta voisi löytyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin, että jos jakut ja bleiserit ovat vieraan ja tarpeettoman tuntuisia vaatteita, on elämänpiirin ja toimintaympäristön oltava ollut jotenkin kapea-alainen. Eihän sitä tarvitse eikä ehkä voikaan muuksi muuttaa, mutta ehkä ihan hyvä käsittää tämmöinenkin näkökulma.
Minusta bleiseri on kätevä vaate. En pukeudu tyylikkäästi enkä käy hienoissa tilaisuuksissa kuten teatterissa. Palelen helposti ja kevyttä bleiseriä on helppoa pitää mukana ja panna päälle, jos tuntuu viileältä. Se on helppo riisua. Monta vuotta sitten bleiseri pelasti lentomatkan, kun koneessa oli kylmä. Ja kerran Etelä-Ranskassa oli häikkää lähdön kanssa, kun paikalliset viranomaiset luulivat, että koneeseen on päässyt salamatkustaja. Kaikkien paperit tarkastettiin moneen kertaan ja tarkastus kesti muistaakseni tunnin. Koneessa oli lopulta jääkylmää.
Minusta neule tai college on tuollaisissa tilanteissa käytännöllisempi, helpompi myös kuljettaa laukussa tai kassissa mukana. Nyt tosin minulla on rennon mallinen bleiseri, joka on paksua hieman joustavaa kangasta ja sitä tulee käytettyä keväällä, kesällä ja alkusyksystä paljon takin sijaan ihan arjessa. Stä en ymmärrä, mihin ihminen muka pakolla tarvitsee bleiseriä tai jakkua, vaikka liikkuisi missä, sillä siistiä pukeutumista on monenlaista. Minulla on usein pitkähihainen mekko, jos joskus harvoin on töissä näytettävä tavallista siistimmältä ja juhliin pukeudun myös mekkoihin.
Minulla on useita jakkuja ja vielä useampia bleisereitä.
Kiva lukea, että vielä löytyy jakkujen käyttäjiä. Minulla kevyitä avonaisia jakkuja, kiva käyttää mekon kanssa tai housujen ja lyhythihaisen päällä. Saa siistin yleisilmeen. Löytyy vähän juhlavampi sekä arkisempia. Kaveripiirissä ei juuri jakkuja käytetä. Mietin jo, että olenko harvinaisuus. Välillä ostanut käytettynä ja Torista uuden vaihtelun vuoksi. Laitan mielummin arkisen jakun kuin neuletakin päälle.
En ole ikinä tarvinnut