Iltalehti: "Stubbilta puuttuu tilannetaju" - presidentti esittelee luksuselämäänsä somessa
Presidentti Stubb lomailee saaristossa purjehdusretkien ja luksusillallisten lomassa. Kansa on sitä mieltä, että Stubbilta puuttuu tilannetaju.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/d2a480c4-1ae2-4961-8671-c4321d…
Kommentit (477)
Vierailija kirjoitti:
Hyvä Stubb! Meillä on hieno, kielitaitoinen ja moderni presidentti! :)
Miksi suomalaisilla on ruotsinkielinen presidentti, jonka perhe on englanninkielinen. Kysynpähän vaan.
No mitäs äänestitte sen pressaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä "kansa", joka aina silloin tällöin esiintyy lehdissä ja tällä palstalla on pieni joukko sossupummeja maaseudulta, joilla ei ole mitään kosketusta siihen, miten valtaosa suomalaisista nykyisin elää. Nykyisin on normaali elää hieman paremmin kuin 1950-luvulla.
Veneily ja mökki saaristossa ei ole valtaosan elämää. Ja moni ei pysty tarjoamaan isoja illallisia. Olen DI ja vaimo opettaja. Kun saisi edes tämän rivitalohuoneiston maksettua. Ei autoa ja kaksi lasta.
Voih. Pitäisikö Stubbin siksi syödä puukauhalla puuroa metsämökissään? :D
Oliko lehti unohtanut linkata ne luksuskuvat? Noissa jutun kuvissa ei ollut luksusta nimeksikään. Suurwt ikäluokat ovat viettäneet tuollaista kesäistä mökkeily- ja veneilyelämää vuosikymmenet ihan duunsripohjalta.
Katsoin noi kuvat eikä musta niissä ollu mitään kummempaa luksusta. Mökki ei ollut superöky ja vene perus busteri. Meillä on mökki saaristossa ja voin kertoa, että täältä löytyy hyvin paljon ökympiä tapauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö ajaa soutuveneellä jossakin korvessa? Ei tarvitse. Nyt ei enää eletä Kekkosen aikaa.
Se vähäinen vapaa-aika, mitä presidentillä on, on hänen ja hänen perheensä aikaa.
Miljardöörien luxuslomat Välimerellä ovat ökyjä, mutta ei tällainen, mistä hän on postannut kuvia.
Ei ökyä, mutta veronmaksajien kustantamaa kuitenkin. Miten Sale näistä öykkäröi? Ymmärsi pitää matalaa profiilia ettei suututa veronmaksajia.
Niinistö käytti presidentin edustusvenettä todella paljon kesäisin, se ei ole mikään salaisuus. Henkilökunta jatkuvassa valmiudessa, koska lähdetään taas vesille.
Tiedän ja se kuuluu virkaan. Miksi Sale ei silti ottanut selfieitä itsestään ja perheestään jatkuvasti someen/julkisuuteen tyyliin _täällä me nyt tuhlataan_
Miten ihmeessä joku saa noista täysin viattomista perheen kanssa vietetyistä hetkistä väännettyä jotain tuhlaamiseen liittyvää? Niinistö on eri ikäluokan ihminen kuin Stubb. Jokainen elää tyylillään, ja on pelkästään positiivista, että presidentti tiedottaa elämästään ja työstään mahdollisimman paljon, se on nykyaikaa se.
Huom: Tasavallan Presidentin kesäasunto on remontissa, joten presidentti Stubb viettää aikaa omalla kesämökillään. Jonka on itse ostanut ja vaimonsa kanssa maksanut. Ihan itse maksaa sähkölaskutkin. Presidentti ei tänä kesänä vietä vapaa-aikaa veronmaksajien piikkiin Kultarannassa palvelijoiden ympäröimänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eihän noissa kuvissa oo mitään ihmeellistä, buster vene ja mökki saaristossa, hyvin toimeentulevaa keskiluokkaista elämää
Se on ongelma, että varakas keskiluokka pitää elämäänsä tavallisena. Kun yhteiskuntaan kuitenkin kuuluu muitakin. Moni on viikonloppuna töissä, ja näiltä kokoomus veisi lisätkin.
Tietenkin pitää. Ja työväenluokka omaansa. Kaikkien ei tarvitse elää samoin, mutta moni varakas keskiluokkainenkin tekee viikonloppuisin töitä. Jopa kokonaan palkatta.
Tuollaista luksusta voi jokainen Suomessa itselleen järjestää.
Retkipöytä ja retkituolit mukaan ja saaristoon. Alkosta pullo viiniä ja mukaan itse tehtyä hyvää ruokaa.
Jos oikein hurjastellaan, voi illaksi vuokrata veneen ja käydä vähän merelläkin.
Eläisimme surkeimmassa kehitysmaassa jos presidenttikään ei voisi noin tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä Stubb! Meillä on hieno, kielitaitoinen ja moderni presidentti! :)
Miksi suomalaisilla on ruotsinkielinen presidentti, jonka perhe on englanninkielinen. Kysynpähän vaan.
Eikä edes kysymysmerkkiä.
Iltalehti yrittää nyt taas väsätä tikusta asiaa. Ei ole marinia josta olla hysteerinen niin stubbista sitten. Hohhoijaa.
Alex varmaan omasta mielestään julkaisi taviskuvia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen luksusta? Toi on tavallista elämää. Iltapäivälehdissä on heti öky, jos syö pihviä tai ajaa uudemmalla autolla.
Keskiluokan ja bättrefolkin tavallista. Suomessa pari miljoonaa ihmistä jolle tuommoinen on kaukana tavallisesta!
Keskiluokka ei tarkoita rikasta kuten täällä väitetään. Jokainen työssäkäyvä on keskiluokkaa. Nuo Stubbin jutut ovat täysin arkipäiväisiä asioita ja vene ei ole edes kallis hänen tulotasonsa huomioon ottaen. Monella ihmisellä on Busteri ja mökki.
Jokainen työssäkäyvä ei todellakaan ole mitään keskiluokkaa. Pääkaupunkiseudulla duunari elää asumiskustannusten takia kädestä suuhun.
Kateus on muuten kuolemansynti.
:)
Vierailija kirjoitti:
Hän ei tule ajatelleeksi et niissä kuvissa ja siinä vapaa-ajan tyylissä olis jotain erikoista. Hänelle se on ihan tavallista. Siksi hän nyt ihan viattomasti vaan kuvaa ja julkaisee.
Meillä on naapurustossa ton tyyppinen perhe. On tullu analysoitua. He ei vaan näe tilannettaan samoin kun muut. Ovat viattomasti kivoja, mutta elävät pilvissä eivätkä itse huomaa sitä. Lapsetkin kasvatettu siihen, et extreme ja luxus on iha tavallista.
Höpö höpö....... olen ihan tavallinen duunari ja meilläkin on esim. kakkosasunto etelässä, käydään ravintolassa syömässä lähes päivittäin jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä "kansa", joka aina silloin tällöin esiintyy lehdissä ja tällä palstalla on pieni joukko sossupummeja maaseudulta, joilla ei ole mitään kosketusta siihen, miten valtaosa suomalaisista nykyisin elää. Nykyisin on normaali elää hieman paremmin kuin 1950-luvulla.
Veneily ja mökki saaristossa ei ole valtaosan elämää. Ja moni ei pysty tarjoamaan isoja illallisia. Olen DI ja vaimo opettaja. Kun saisi edes tämän rivitalohuoneiston maksettua. Ei autoa ja kaksi lasta.
Voi voi... Että presidentti perheineen ei saisi kutsua ystäviään kesämökilleen, jonka on ihan itse vaimonsa kanssa maksanut - koska osalla ihmisistä ei ole varaa ostaa mökkiä. Ja isot illalliset? Pieni ruokailuhetki mökillä. Stubb vaimoineen ovat tehneet töitä koko ikänsä ja ansainneet rahansa ihan itse. Tietenkin he saavat ostaa kesämökin ja veneen, jos heillä on varaa siihen. Hyväksihän se vain on Suomen taloudelle.
Suomessa on puoli miljoonaa kesämökkiä, ja vähintään puolet niistä on sellaisia mistä voisi jakaa suurinpiirtein samanlaisia kuvia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no. Oma perheeni rakensi mökkiä aika kauan kasarilla. Halpisauton katolla kuskattiin rakennustarpeita joka viikonloppu, eikä vanhempani sijoittaneet rahoja kertaakaan mihinkään ulkomaan matkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Sale oli fiksu. Varallisuutta varmaan on, mut pitivät matalaa profiilia. Ei siellä merellä, Porin edustalla, varmaan lasikuituveneellä ja 5 hepan perämotskalla ajeltu. Mökinkin hankkivat, ei ihan pikkumökki, muistaakseni(lehdissä kerrottiin). Vaimon menetti, oli poikien kans tsunamissa jne. Salen koulinu vaikeet kokemukset, ikääkin on. Kaipaan hänen maanläheisyyttään. Tolkun mies.
Alex on kasvanu lapsesta asti ökyyn. Jäkistä, golfia, usaa, sorbonnea, juristivaimo briteistä, westendiä, eu:ta, Kesärantaa, hallitusta jne jne. Ehkä hänelle tp-kanslia vois jotain näitä ketjuja näyttää, mitä väki tuumailee. Hän on kaukana tavissuomalaisen elämästä.
Miksi olet noin kateellinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi voi... Että presidentti perheineen ei saisi kutsua ystäviään kesämökilleen, jonka on ihan itse vaimonsa kanssa maksanut - koska osalla ihmisistä ei ole varaa ostaa mökkiä. Ja isot illalliset? Pieni ruokailuhetki mökillä. Stubb vaimoineen ovat tehneet töitä koko ikänsä ja ansainneet rahansa ihan itse. Tietenkin he saavat ostaa kesämöki
Jos mökillä on pöytä mihin mahtuu koko seurue ja vieläpä samanlaiset lasit kaikille, niin kyllä sen täytyy väkisinkin tarkoittaa isoja illallisia.
"Tiedän ja se kuuluu virkaan. Miksi Sale ei silti ottanut selfieitä itsestään ja perheestään jatkuvasti someen/julkisuuteen tyyliin _täällä me nyt tuhlataan_"
Koska Sale ei ollut samalla tavalla aktiivinen somessa kuin Stubb on.