Kumpi on pahempi, alkoholin vai huumeiden viihdekäyttö?
Kumpaa paheksut enemmän ja miksi? Puhutaan nyt siis vaikka kerran kuukaudessa tapahtuvasta käytöstä, eikä mistään ongelmasta.
Kommentit (56)
Kohtuudella kun ottaa mitä tahansa, niin en paheksu. Piikki hihassa kyllä vetää vähän sanattomaksi, mutta silloin taitaakin olla kyseessä vahvat huumeet.
Esim saunakaljat, ruokaviinit, illanviettohumalat (kohtuudella), pienet pössyt... Niille nostan vain peukaloa.
Toki aina selvinpäinkin voi olla, mutta absolutistit eivät taida ymmärtääkkään aivan kaikkea. Tapaamani absolutistit ovat järjestäen saaneet huonoja kokemuksia eri päihteistä, eli kohtuutta ei ole osattu.
Vierailija kirjoitti:
Itse pidän huumeiden käyttöä pahempana, koska se on laitonta.
Teetkö kaikessa aina sen mukaan mitä laki sanoo?🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Tupakan kanssa on edistytty huomattavasti ja mitä tehdään - otetaan kannabis sen tilalle. Mitä järkeä!
Tupakan käyttö on siis vähentynyt, mutta tilalle on tullut tupakkaa enemmän nikotiinia sisältävät nikotiinipussit, joiden käyttö on nuorten keskuudessa kasvanut huomattavasti. Mitä järkeä?
Ja sähkötupakat kaikkine makuineen..
Kokkeli-Sanna hallitsee nämä kaikki. Osaa myös sujuvasti imeä muslimia kunnon vauhtipäissään.
Vierailija kirjoitti:
Kokkeli-Sanna hallitsee nämä kaikki. Osaa myös sujuvasti imeä muslimia kunnon vauhtipäissään.
"Sinussa puhuu saatana luciferin korkein musta enkeli. Kaikki kannabista maistaneet ovat saatanan mustassa messussa mukana. Tarkoitus on Suomessa tuhota johto, antaa Suomi Luciferille ja myydä mökit ismaelilaisille jotka kansainvaeltavat tänne Etelä-Amerikan suurimpien moskeijoiden laulussa- sama laulu jota lucifer osaa. Hänellä on yhdeksäspää laulupää, tällä laulaa niin kaunista musiikkia, jonka vain kannabiksen osaajat käyttävät. Nyt on kuudes sinetti murrettu, nyt jääneet Jeesuksen pojat eli sinetit, koskevat suurta painetta ja seuraavat sinetit menevät nopeammin ja nopeammin vähemmässä ajassa murroksiin. Silloin kannabiksen ottajat syövät ihmiset ja muuttuvat islamiin!!!!!
OLETTE PASKANARKOMAANEJA KANNABIS ON PAHOLAISEN paskaa JA TE OTATTE SITÄ!!! HÄHÄHÄHÄÄÄÄ
PASKANARKOMAANIENPASKAKEUHKOT JOISSA saatana ASUU!
AINOA JÄRKEVÄT TIE ON AMPUA KAIKKI JOTKA PITÄVÄT NUORISOMUOTIA JA LAITTELEVAT RAP KAPPALEITA SOIMAAN, JOISSA HALUTAAN, ETTÄ KAIKKI OTTAA PASKANARKOMAANIKANNABISTA!!!!!!
MINULLE EI MUUTEN HAUKUTA JATKUVASTI, OLEN JUMALAN TAHDON PUOLELLA JA JOS JUMALA KERTOO KORVAANI, ETTÄ TAPA JA SYÖ TUO IHMINEN NIIN MINÄ SEN TULEN TEKEMÄÄN JA SE KERTOO ETTÄ KANNABIKSEN KÄYTTÄJÄT TUHOTAAN. MINULLA ON YHTEYS JUMALAAN, OLEN NIITÄ HARVOJA, JOILLA ON KORKEIN TASO MAAILMASSA IHMISENÄ, OSAAN PUHUA ENKELTEN KANSSA JA HE VÄLITTÄVÄT ASIANI SUORAAN JUMALALLE!!!
HUOM! OLEN SUORASSA YHTEYDESSÄ LUOJAAN!!!!"
Kirjoittaja on Irti Huumeista ry:n perustaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Sinussa puhuu saatana luciferin korkein musta enkeli. Kaikki kannabista maistaneet ovat saatanan mustassa messussa mukana. Tarkoitus on Suomessa tuhota johto, antaa Suomi Luciferille ja myydä mökit ismaelilaisille jotka kansainvaeltavat tänne Etelä-Amerikan suurimpien moskeijoiden laulussa- sama laulu jota lucifer osaa. Hänellä on yhdeksäspää laulupää, tällä laulaa niin kaunista musiikkia, jonka vain kannabiksen osaajat käyttävät. Nyt on kuudes sinetti murrettu, nyt jääneet Jeesuksen pojat eli sinetit, koskevat suurta painetta ja seuraavat sinetit menevät nopeammin ja nopeammin vähemmässä ajassa murroksiin. Silloin kannabiksen ottajat syövät ihmiset ja muuttuvat islamiin!!!!!
OLETTE PASKANARKOMAANEJA KANNABIS ON PAHOLAISEN paskaa JA TE OTAT
Huh. Ihme ettei ole päätynyt vankimielisairaalaan tms.
Vierailija kirjoitti:
Molemmat yhtä huonoja vaihtoehtoja.
Kysymys on hölmö. Käyttö on harvoin alkoholia tai kaikkia huumeita. Huumeissa on valtavan erilaisia aineita. On erittäin vaarallista kuten heroiini ja niin vähähaittaista kuten kannabis jonka ei pitäisi kuulua huumeisiin ollenkaan. Kannabis on niin myrkytön aine ettei siihen kuole oikein millään annokselle kuten oikeisiin huumeisiin kuolee.
Huumeiden "viihdekäyttö". Yleensäkin elämänkokemukseni mukaan huumeita kohtaan tuntee vetoa tietynlaiset ihmistyypit, jotka on aina lopulta jollainlailla muille toksisia "hälläväliä"-ihmisiä, jotka menevät minä itse-edellä. Näillä ihmistyypeillä on ollut enemmän ja vähemmän vaikeuksia ottaa muita ihmisiä huomioon ja ylipäänsä välittää mistään seurauksista, joita heidän ns. villinrento elämäntyylinsä saa aikaan. Myöskin se ns. viihdekäytön raja voi olla hyvin häilyvä.
Silloin tällöin humalaan juovat ihmiset on ns. peruskansaa ja juovat satunnaisesti pikkuhiprakkaan itsensä illanvietoissa. Lopulta enemmän perusrehellisiä ja perusarvoilla varustettuja ihmisiä näiden joukosta olen tavannut ja sse ihmistyyppi sopii itselleni paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Huumeiden "viihdekäyttö". Yleensäkin elämänkokemukseni mukaan huumeita kohtaan tuntee vetoa tietynlaiset ihmistyypit, jotka on aina lopulta jollainlailla muille toksisia "hälläväliä"-ihmisiä, jotka menevät minä itse-edellä. Näillä ihmistyypeillä on ollut enemmän ja vähemmän vaikeuksia ottaa muita ihmisiä huomioon ja ylipäänsä välittää mistään seurauksista, joita heidän ns. villinrento elämäntyylinsä saa aikaan. Myöskin se ns. viihdekäytön raja voi olla hyvin häilyvä.
Silloin tällöin humalaan juovat ihmiset on ns. peruskansaa ja juovat satunnaisesti pikkuhiprakkaan itsensä illanvietoissa. Lopulta enemmän perusrehellisiä ja perusarvoilla varustettuja ihmisiä näiden joukosta olen tavannut ja sse ihmistyyppi sopii itselleni paremmin.
Minua on ensin sama ihminen paheksunut ja myöhemmin humalluttuaan enemmän hän pummasi savuja. Näitä on nähty vuosikymmenten aikana monta. Kaikki tuntemani kannabiksen pitkäaikaiset viihdekäyttäjät kertovat saman kaltaisia juttuja. Itse olen aina tehnyt selvän rajan huumeiden ja kannabiksen välille. Vahvassa humalassakaan en ole kokeillut kovia aineita vaikka tarjottiin ilmaiseksi. Alkoholi on aineena niin paljon rankempi kuin kannabis että siksi valinta on helppo. Tuo laki ottaa päähän ihan älyttömästi. Siinä ei ole mitään järkeä kun noin vähähaittainen aine on laitonta.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ihan tavallinen putkimies, joka käytti aiemmin runsaasti alkoholia ja poltin tupakkaa pari askia päivässä yli 20 vuoden ajan. Pääsin kummastakin laillisesta tappohuumeesta eroon ja nyt käytän satunnaisesti kannabista ja voin psyykkisesti ja fyysisesti paljon paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään päihde enää toimi samalla tavalla nykyään. Ensimmäisiä kännejä kun veteli teininä niin huhhuh sitä nousuhumalan hyvää oloa. Pilvi vaikutti ihan psykedeelisesti ensimmäisinä kertoina. Amfetamiini oli, noh amfetamiinia mutta kuitenkin ennen kaikki oli paremmin. Nykyään vaan odottaa kuolemaa ja toivoo ettei heräisi unesta
Kyllä päihdeongelmaiset ja nistit yleensä sanoo, että aineet luo jonkinlaisen tunnelman vain ensimmäisellä kerralla, ei enää jatkossa. Siksi en yhtään käsitä, miksi huumeiden puolesta hehkutetaan. Eihän ne edes vaikuta. Tyypit vaan käyttää, koska muuten tulee kovat vieroitusoireet ja siis "kipeäksi." Olisi mieluummin jättänyt sen ensimmäisenkin kerran väliin.
Aina puhutaan vain ongelmakäytöstä. Yleisin käyttäjäryhmä on kannabiksen viihdekäyttäjät. Keskusteluun vedetään mukaan kaikki huumeet vaikka en koskisi niihin pitkällä tikullakaan. Kun on nähnyt mitä ne tekee ihmisille niin en voi suositella pillereitä ja pulvereita kellekkään. Olen poltellut joskus paljon. Yli 20 vuotta sitten kasvatin itse niin sitä paloi aika hc määrillä. Poliisit vei kasvit niin polttelu loppui kuin seinään. Kolmen vuoden polttelusta tuli viikon hikoilut mutta on ollut pahempia krapuloita viikonlopun ryyppäämisestä. Siinä vähän osviittaa millaiset viekkarit saa kannabiksesta tai alkoholista.
Kerran kuussa ei varmaan väliä mitä käyttää. Alkoholi tosin on pahin myrkky kaikista perinteisistä huumausaineista.
Tupakka on pahinta, kun sitä polttamalla vahingoitat sivullistenkin terveyttä.
Huumeet/lääkkeet, jos ne on ostettu kadulta. Ei voi koskaan tietää, mitä ne oikeesti sisältää.
Pahinta on kuitenkin sekakäyttö, eli huumeita/lääkkeitä ja alkoholia yhdessä.