Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sijoittaminen Suomen vai USA:n pörssiin?

Vierailija
29.06.2024 |

Kumpi on kannattavampaa? 

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun alkaa romahdus, Japanin jeni romahtaa ja Yhdysvaltojen korot hyppäsivät nousuun. Osakkeet romahtavat seuraavaksi, hyvä että olen myynyt osakkeet pois.

Vierailija
42/45 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Konkkamaahan suomeen ei kannata sijoittaa mitään

Itsepä sitten konkkamme petaamme. Turha valittaa, että ulkomaalaisten olisi pitänyt uskoa ja kannustaa suomalaisia firmoja jos tänne ei uskalleta edes itse sijoittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kannattaa sijoittaa kultaan. Itse ostin tänään kaksi15 euron rahasto-osuutta kultarahastoista, joilla on hyvä maine (Morningstar-luokitus) ja myös tuottoa pitkällä aikajänteellä. 

Yhdysvaltojen vaalit sekoittavat nyt yhdysvaltalaisia tekoälybuumia, koska Trump sanoi antavansa Taiwanin, jossa suurin osa maailman mikrosiruista tehdään, Kiinalle mikäli Taiwan ei ala maksaa suojelurahaa Yhdysvalloille. Jokainen laite tarvii nykyään mikrosirun eli Trumpin töräytys ei vahingoittanut pelkästään Macigal Seven-ryhmää.

Ihan kaikki yhdysvaltalainenkin teollisuus, jossa tarvitaan mikrosiruja vaikka sitten tietokoneessa kirjanpitoa ja yhteydenpitoa varten, on ottanut pörssissä osumaa. Tämä koskee myös karjankasvattajiakin ja se heijastuu puolestaan Big Macin hintaan. 

Varovaiset sijoittavat siksi kultaan ja hopeaan tasapainottaakseen sijoitussalkkuaan. Sama koskee minua, joka sijoitan sijoitusguru Sarion oppien mukaan eli osakkeita salkussa 100-ikäni verran prosentteina ja loput sijoitusrahastoissa. Toki peluri ostaa nyt alennuksesta Magical Sevenin osakkeita ja jaksaa odottaa viisi vuotta.

Vierailija
44/45 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoittaminen pois ja mene töihin, tavalliseen pskatyöhön!

Vierailija
45/45 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sijoittaminen pois ja mene töihin, tavalliseen pskatyöhön!

Kuule: sijoitan ihan niillä palkkatyörahoillani. Mistä luulet rahat sijoitettavaksi putoavan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi