IS: Temu tekee salaa rahaa käyttäjien tiedoilla ja muuttaa asennuksen jälkeen oikeuksia puhelimessa saadakseen pääsyn lähes kaikkeen...
Temu tekee salaa rahaa käyttäjien tiedoilla ja muuttaa asennuksen jälkeen oikeuksia puhelimessa saadakseen pääsyn lähes kaikkeen puhelimen tietoon. Kanteessa väitetään, että sovelluksella on pääsy muun muassa puhelimen kameraan, käyttäjän sijaintiin, yhteystietoihin, tekstiviesteihin ja muihin sovelluksiin.
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Temu tarjoaa joitain too good to resist tarjouksia niille jotka asentaa äppsin. Viimeksi taisi olla kokonainen työkalupakki eurolla. Sitä ennen lenkkarit 6€.
Kuulostaa eettiseltä. 6€:n lenkkarit.
TEMU-sovellus sisältää kaikki aggressiivisimpien haitta- ja vakoiluohjelmien piirteet. Sovelluksessa on piilotettuja toimintoja, jotka mahdollistavat laajan tietojen luvattoman siirron käyttäjien tietämättä, mikä voi antaa pahantahtoisille toimijoille pääsyn lähes kaikkiin asiakkaiden mobiililaitteiden tietoihin. On selvää, että ohjelmiston haitallisuus ja tunkeilevuus on pyritty piilottamaan huolellisesti.
Useat itsenäiset tietoturva-asiantuntijat sekä yrityksen omat asiantuntijat ovat purkaneet ja analysoineet TEMU-sovelluksen koodin. TEMU-sovelluksen nopea leviäminen lisää tietojen massiivisen siirron riskiä, sillä sovellus on ladattu yli 100 miljoonaa kertaa viimeisen yhdeksän kuukauden aikana Yhdysvalloissa ja Euroopassa. TEMU ei ole saatavilla Kiinassa.
TEMU-sovelluksen kehitystiimiin kuuluu 100 insinööriä, jotka ovat rakentaneet myös Pinduoduo-sovelluksen, joka poistettiin väliaikaisesti Google Play -kaupasta. Pinduoduo-sovellus palautettiin poistamalla "huonot osat", joista osa on identtisesti käytetty TEMU-sovelluksessa, mikä viittaa vahvasti haitalliseen tarkoitukseen.
Epäillään vahvasti, että TEMU joko jo myy tai aikoo myydä laittomasti länsimaisten asiakkaiden varastettuja tietoja ylläpitääkseen liiketoimintamallia, joka muuten olisi tuomittu epäonnistumaan. Halvat kiinalaiset ostossovellukset eivät ole osoittautuneet kestäviksi liiketoimintamalleiksi. TEMU:n arvioidaan menettävän 30 dollaria tilausta kohden ja sen mainos- sekä toimituskustannukset ovat valtavat.
TEMU on pahamaineinen toimija alallaan, ja se käyttää aggressiivisia ja kyseenalaisia tekniikoita saadakseen suuren määrän ihmisiä asentamaan sovelluksen. Yhdysvaltain kongressin komitea on jo laatinut HR 1153 -lakialoitteen, joka heikentäisi merkittävästi TEMU:n liiketoimintamallia ja/tai antaisi Yhdysvaltain presidentille valtuudet kieltää TEMU Yhdysvalloissa, jos käyttäjien henkilötietoja siirretään Kiinaan.
Vierailija kirjoitti:
Niin mitä sitten ap? Mitä väliä sillä on? Jos minä saisin kuitenkin itse päättää mistä ostan ja millä hinnalla??? Pliiiis?
Haista säkin p.
T. Ap
Kylläpäs nyt alapeukkuja satelee kuin liukuhihnalta järkeviin viesteihin. Ai jai..uskokaa jo teini(?)tampiot ettette tuolla kiukuttelulla mihinkään vaikuta. Aikuiset ostavat sieltä mistä haluavat, myös temusta. Kun ikää tulee tarpeeksi tajuaa ettei elämää kannata tuhlata mihinkään ideologiseen hölöpölöön.
Vierailija kirjoitti:
TEMU-sovellus sisältää kaikki aggressiivisimpien haitta- ja vakoiluohjelmien piirteet. Sovelluksessa on piilotettuja toimintoja, jotka mahdollistavat laajan tietojen luvattoman siirron käyttäjien tietämättä, mikä voi antaa pahantahtoisille toimijoille pääsyn lähes kaikkiin asiakkaiden mobiililaitteiden tietoihin. On selvää, että ohjelmiston haitallisuus ja tunkeilevuus on pyritty piilottamaan huolellisesti.
Useat itsenäiset tietoturva-asiantuntijat sekä yrityksen omat asiantuntijat ovat purkaneet ja analysoineet TEMU-sovelluksen koodin. TEMU-sovelluksen nopea leviäminen lisää tietojen massiivisen siirron riskiä, sillä sovellus on ladattu yli 100 miljoonaa kertaa viimeisen yhdeksän kuukauden aikana Yhdysvalloissa ja Euroopassa. TEMU ei ole saatavilla Kiinassa.
TEMU-sovelluksen kehitystiimiin kuuluu 100 insinööriä, jotka ovat rakentaneet myös Pinduoduo-sovelluksen, joka poistettiin väliaikaisesti Google Play -kaupasta. Pinduoduo-sovellus
Niin ja mitä sitten? Minulle ei ole ollut haittaa temusta tai haittaohjelmista. Minulle ei ole pakkomyyty mitään. Eli yhtä tyhjän kanssa tuo sepityksesi.
^ Ei kai kukaan ole oikeasti niin tyhmä että kysyy mitä haittaa on haittaohjelmasta??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
yhtiö on kiinalainen ja se tarkoittaa että joutuu antamaan tietoja kiinalle.
Wau, nyt ne tietää Kiinassa, että ostin valokuvaustarvikkeita. Elämä on pilalla
Sinun valokuvaustarvikkeet ei kiinnosta ketään, vaan sinun yhteystiedot, joita levittelet kiinaan. Samoin Wifi salasanat, verkkolaitteet, ip/mac-osoitteet. Niillä alkaa jo tekemään. Vaikka kohdistettuja tietomurtoja.
Meinaat, että kiinalaiset tulee tänne korpeen tekemään murron kun tietää mun WiFi- salasanan? :) Tervetuloa.
Sinun reititintä voidaan käyttää proxyna muissa tietomurroissa. Yhteyshenkilöihisi voidaan kohdistaa hyökkäyksiä. Monesti riittää, kun puh
Aika vaikeata on päästä siihen kiinni kun en käytä WLAN:ia kännykällä vaan mobiilidataa. Mistä se appsi saa mun salasanan selville?
Mitäs jos annettaisiin jokaisen ostaa ihan sieltä mistä parhaalta tuntuu ja asentaa sellaisia sovelluksia kuin parhaaksi näkee. Jos kukkahattutätejä ei kiinnosta ostaa Temusta niin sitten ne ostaa muualta.
Orjatyöllä valmistettu halpaa roskaa kiinasta joista irtoaa haitallisia kemikaaleja. Pitäkää hauskaa.
Niin tekee myös Google, Face, Tesla, kiinalaiset kännykät, roomba, Alexa ja moni muu. About kaikki. Jopa terveystietoja myydään suomesta.
Vierailija kirjoitti:
Orjatyöllä valmistettu halpaa roskaa kiinasta joista irtoaa haitallisia kemikaaleja. Pitäkää hauskaa.
Samat orjat ne kasaa kännykät, telkat, niket sun muut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
yhtiö on kiinalainen ja se tarkoittaa että joutuu antamaan tietoja kiinalle.
Wau, nyt ne tietää Kiinassa, että ostin valokuvaustarvikkeita. Elämä on pilalla
Sinun valokuvaustarvikkeet ei kiinnosta ketään, vaan sinun yhteystiedot, joita levittelet kiinaan. Samoin Wifi salasanat, verkkolaitteet, ip/mac-osoitteet. Niillä alkaa jo tekemään. Vaikka kohdistettuja tietomurtoja.
Meinaat, että kiinalaiset tulee tänne korpeen tekemään murron kun tietää mun WiFi- salasanan? :) Tervetuloa.
Sinun reititintä voidaan käyttää proxyna muissa tietomurroissa. Yhteyshenkilöihisi voidaan
Niinpä. Ei mistään.
Onko kukaan enää edes yllättynyt tässä vaiheessa? Jos on ihan pakko tilata näistä Kiina kaupoista, ei koskaan sovelluksen kautta.
Onpas monta kiinamyyrää tällä palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama mitä sanot, Temu-uskovaisia ei kiinnosta. Millään muulla ei ole merkitystä kuin sillä, että saa liiketunnistimella toimivan nenäkarvankihartimen eurolla.
Nuo höpöhöpö jutut on helppo tarkistaa. Viime viikolla viimeksi kävin läpi puhelimeen asennettujen appsien oikeudet eikä Temun appsilla ollut mitään oikeuksia
Sama. Tsekkasin kaikki yksityisyys- ja turvallisuusasetukset, eikä Temu ole muuttanut niitä. Jollakin on selvä agenda mustamaalata Temua. T
Temulta ei myöskään tule mainoksia tai muita tarjousviestejä, kun näitä ei ole hyväksynyt. Ainoa viestintä ja ilmoitukset koskevat tehtyjä tilauksia.
Kiinasta ostaminen ei ole viisasta. Sillä vain tuetaan diktatuurin kansantaloutta ja ajetaan alas hyvänlaatuisten tuotteiden valmistajat, joiden markkinat kiinalaiset valtaavat tekemällä halpoja kopioita ja myymällä edullisemmalla, kuten Amazonissa on käynyt. Amazon jopa haluaa näin olevan, koska panostaa kiinalaisten myyjien saamiseen isosti.
Jopa OnePlus on huono hankinta, koska tiliä ei voi sulkea, eli jos annoit sinne jonkin fiksun sähköpostin, niin sitä ei saa sieltä pois ja typeriä mainoksia pukkaa ilman että ne voi kieltää, koska kiinalaiset eivät noudata mitään EU-säädöksiä.
Mä en pelkää mitään noista jutuista, mutta en tilaa mistään mitään turhaa krääsää. Olen ilman jos en saa livenä ostettua miel. käteisellä.
T. Appie parissa työskennellyt
Samat oikeudet antaa kun hyväksyy evästeet rajoittamatta.
Ethän aloittaja lataa mitään sovelluksia puhelimeesi ja älä missään nimessä käytä sitä netin selailuun!! Puhelin on vain soittoja ja tekstiviestejä varten.
Niin mitä sitten ap? Mitä väliä sillä on? Jos minä saisin kuitenkin itse päättää mistä ostan ja millä hinnalla??? Pliiiis?