Andy McCoy, joka sai taiteilijaeläkkeen varsin alhaisessa iässä 61-vuotiaanaja se on suuruudeltaan
1601,92 euroa kuukaudessa. Eläkkeet maksetaan valtion budjettivaroista.
Aiemmin taiteilijaeläke veronmaksajien kustantamana on myönnetty mm. Danny Lipsaselle , jolla on rahaa ja omaisuutta vaikka kuinka paljon. KIVA:
Kommentit (24)
Hyvin tuolla rahalla ryyppää ja röökaa.
Mun eläke on parempi enkä ole edes tippaakaan taiteellinen.
Noiden pitäisi itse maksaa työeläkkeensä. Yrittäjiä kai nuo lähinnä ovat.
Ei hätää. Andylla on aina 30 donaa taskussa.
Vierailija kirjoitti:
Ei hätää. Andylla on aina 30 donaa taskussa.
Tarkoitat siis djonaaaa.
On minusta ansainnut.
Ei Suomessa montaa noin tunnettua taiteilijaa ole. Hyvä vaan kun elämäntyöstä palkitaan.
Vierailija kirjoitti:
On minusta ansainnut.
Ei Suomessa montaa noin tunnettua taiteilijaa ole. Hyvä vaan kun elämäntyöstä palkitaan.
Entäs jos olisi säästänyt tuloistaan? No eipä tietenkään.
Vierailija kirjoitti:
Noiden pitäisi itse maksaa työeläkkeensä. Yrittäjiä kai nuo lähinnä ovat.
Kyllä, taiteilijat ovat yrittäjiä. On niillä varmaan lakisääteinen yrittäjäeläkin, mutta jos vakuutusmaksuja on maksettu vain minimi, ei siitä kummoista eläkettä kerry.
Onkohan Andy maksanut veroja Suomeen ollenkaan?
Andy taiteilija ? En kitaranrämpytystä pää pöllyssä taiteeksi ihan laskisi.
Vierailija kirjoitti:
Andy näyttänyt melkein samalta viimeiset 40 vuotta! Ehkä ikuisuuden nuoruuden lähde on sittenkin huumeissa ja viinassa!
Vierailija kirjoitti:
On minusta ansainnut.
En pidä McCoyta kummoisena artistina kaiken kaikkiaan, mutta saamansa eläke ei kyllä ole myöskään mikään suuri. Ei kannata kenenkään olla kateellinen 1,6 k eläkkeestä. :D
Vierailija kirjoitti:
No onkos pillujen tuhertaminen tauluun baskeri vinossa ja punaviiniä kiskoen sitten hienompaa taidetta? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onkos pillujen tuhertaminen tauluun baskeri vinossa ja punaviiniä kiskoen sitten hienompaa taidetta? :D
Jos et tiennyt, niin Andy tekee nykyään juuri tuota.
Enemmän toi on taidetta kun joku viulun vingutus oopperan orkesterimontussa. Andy on sentää tehnyt itse musiikkia ja luonut oman imagonsa. Elänyt täysillä taiteilijaelämää lapsesta saakka.
Saisipa.tuollaisen eläkkeen.