Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sähköpotkulautailija jäi ratikan alle Tampereella

Vierailija
28.06.2024 |

Aamulehti infosi. Näitähän nyt tulee solkenaan. Ratikka on aika hiljainen ja sen eteen kun potkulaudalla syöksyy niin toiseksi jää.

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä on vain muutama päivä aikaa kun joku hullu suhahti skuutilla vierestäni ohi kävelykadulla niin läheltä että hirvitti. Törmäystä ei olisi voinut välttää millään, jos olisin ottanut yhdenkin askeleen sivulle kriittisellä hetkellä. Mistä johtuu ettei edes vuokraskuutteja saada millään kuriin?

Jossain vaiheessa kansanvalistus ja kaikenlaiset turvallisuutta parantavat ratkaisut muuttuivat kommunismiksi, ja pitää luottaa ihmisten omaan järkeen. Lapsena pyörällä sai ajella rauhassa kenenkään pyyhkäisemättä läheltä ohi, kun oli turvaviiri. Niin on hassua ihmisen ajattelu, johon siis pitäisi luottaa. Ikään kuin se oranssi saranoitu läpyskä kissansilmineen olisi oikeasti tehnyt minusta pelottavamman ohittaa.

Mitä jos asennettaisiin jalankulkijoihin sellaiset molemmin puolin? Itse en ollut kävellyt kaupungissa pariin vuoteen kun jouduin samaan tilanteeseen kuin sinä. Oli melkoinen järkytys. Eihän minun olisi tarvinnut kuin käännähtää katsomaan näyteikkunaa ja nojata samalla vähän taakse. Ihan vierestä pyyhkäisi, ja ehkä onneksikin meni niin kovaa, että en ehtinyt käännähtää katsomaan, mikä outo ääni lähestyy. Kun eihän sitä kuullut kuin ehkä puoli sekuntia.

Kyllähän noita pystyttäisiin haluttaessa varmaan pyydystämään kun vähän mietittäisiin keinoja. Linnustajien verkko eteen ja tonnin sakko. Drone perään, vai pysyykö ne edes vauhdissa. Niin no, tai sitten tekoälyaikaan yksinkertaisesti satelliittiseuranta ja hullusta ajotyylistä ne rapsut ja katuja lakaisemaan ja jäämään itse vuorostaan alle. 

Vierailija
42/66 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skuutilla akuutti tapaus osastolle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä yksikään lapsi ei kuolisi sähköpotkulautaillessaan jos noudattaisivat vuokrausehtoja joissa ikärajaksi on merkitty 18 vuotta.  Jokainen skuuttiturma johtuu ainoastaan ja vain äitien vastuuttomuudesta. Yksikään äiti ei voi olla tietämättä jos/kun lapsi on viokrannut potkulaudan sillä se paljastuu viimeistään tiliotteesta.

Vierailija
44/66 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli myös linja-auton ja skuutin kohtaaminen mutta se ei ollut Tampereella.

Vierailija
45/66 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratikka kulkee vain ja ainoastaan kiskoilla. Kun kiskoja ylittää, on syytä tarkistaa tuleeko jostain ratikka. 

Vierailija
46/66 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä skuuteista, mun kohdalla ne mysteerisesti kaatuu.

Kuitenkin.

Olette vuosia huutanut että "perkeleen sääntösuomi" ja nyt kun on kyse skuuteista niin vaaditte sitä.

Luiokkaantukloon skuuttaajat jos ei osaa sääntöjä.

Vierailija
47/66 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tunne lainkaan myötätuntoa näiden kuolleiden tai loukkaantuneiden skuutti tyyppien osalta. Ei tavallisilla ihmisillä ole niillä varaa ajella. Niillä ajelevat vain vihreiden lapset ja porvarit.

Sama.

Meidän lapsilla on mopoauto ja mönkijä. Harvoin tavallisten perheiden lapset skuuteilla ajelevat.

Silläkö (mielestäsi) 'tavallisuudella' nyt haluat astua edelle ja käydä malliksi

että teillä on varaa ostaa lapsille mönkijän tai mopoauton kaltaisia kulkuneuvoja . 

vai etkö  yksinkertaisesti  tiedä ettei mopoautojakaan ihan lapset saa ajaa, eikä 

ilman ajokorttia kukaan ?

Vierailija
48/66 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nä-ä-ää-äääs. Salosen Sylvi ja Leskisen Jussi ne aamuyöstä asemalla hernesoppaa nääs!

Vierailija
49/66 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin äitien huolimattomuutta ja välinpitämättömyyttä jos lapsi kuolee tai loukkaantuu skuuttaillessaan.

Voihan sillä skuutinvuokraajalapsellla olla isäkin. On tietysti perheitä, joissa toinen vanhempi asuu muualla, mutta etävanhempikin on vastuussa lapsensa turvallisuuskoulutuksesta. 

Vierailija
50/66 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsi sydämelle.

Kuinka moni teistä vanhemmista on opettanut lastaan ajamaan skuutin kanssa / opettanut liikennesäännöt?

Miksi niin ei tehdä kuin polkupyörän käytön opettelussa? Mikä vttu teitä äitejä vaivaa!??

No minä. Väitti ajavansa sääntöjen mukaan. En ole ollut näkemässä. Nyt sillä on ajokortti ja kun olen kyydissä, ajaa hienosti. En ole näkemässä, mitä kavereiden kanssa tapahtuu.

Moni aikuinen ei itse osaa pyöräilysääntöjä. Tai ymmärrä mitään skuuteista. Olen opettanut rullaita ja sähköttömän skuutin säännöt. Ja myös jalankulkuun liittyvät. 

Vierailija
51/66 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä muutama skuuttailijan pitää päästä hengestään, jotta nämä kielletään. Pelottavinta on ne skuuttailijat, jotka vastamelukuulokkeet päässä suhaavat. Eivät näe eikä kuule mitään.

Mites polkupyörät ja muut menopelit, kiitämässä. Aurakuski peruuttaa kulman takaa sokkona, osa ei välitä mitään ajaessaan tulee pihassa suoraan kohti, osa on fiksuja taas.

Vierailija
52/66 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa varmaan ilkeältä mutta toivon, että moni skuuttihurjastelija kuolisi kolarissa. Näköjään skuutteja ei saada kuriin ennen kuin tulee tarpeeksi ruumiita, ja parempi jos hurjastelijat kuolee itse kuin tappaa muita.

Eihän autoiluakaan ole saatu kiellettyä vaikka joka päivä autot kolaroi ja joku vammautuu ja kuolee. 

Vierailija
53/66 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei skuutilla sais ajaa kävelytien yli. Pitäisi talouttaan niinkun pyöräkin.

Vierailija
54/66 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valvotut skuuttiradat olisi paras ratkaisu.

Jalkakäytävät  niitä eivät voi olla (puhumattakaan kaduista ja maanteistä)

Vierailija
55/66 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talouttaan....siis taluttaa.

Vierailija
56/66 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skuuttareiden takia vanhusten ja liikuntarajoitettujen kulkuneuvotkin menee vakuutisten piiriin

Vierailija
57/66 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkotit varmaankin suojatietä.

Vierailija
58/66 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

näitä läheltä piti tapauksia on päivittäin jopa pikku kunnissakin. teinit vääntävät itkua ETHÄN ILMOITA VANHEMMILLE. minulle taksi kuskina forssassa sattunut jo kolme olen mennyt keskustelemaan vanhempien kanssa ja selittänyt piirtänyt tilanteen. siinä on kotiin tulleet teinit olleetkin h moilasena kun asia on jo käsitelty. yksi jopa yritti seli seli mulla on oikeus.

Vierailija
59/66 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkotit varmaankin suojatietä.

Joo niin tarkoitin. Hupsis.

Vierailija
60/66 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talouttaan....siis taluttaa

Otapa selvää nykyisistä säännöistä. Jos "kävelytiellä" tarkoitat suojatietä, niin saa ajaa, sekä skuutilla että pyörällä. Mutta silloin on väistämisvelvollinen. Jos taas taluttaa, niin auto on väistämisvelvollinen.

Tervetuloa nykyaikaan!!! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme