Bussi törmäsi skuutilla ajavaan lapseen Turussa
PAIKALLISLIIKENTEEN linja-auto törmäsi sähköpotkulaudalla liikkeellä olleeseen lapseen myöhään keskiviikkona Turun Yli-Maariassa, kertoo Lounais-Suomen poliisi.
Skuuttia kuljettanut 14-vuotias tyttö loukkaantui onnettomuudessa vakavasti.
Onnettomuus tapahtui keskiviikkoiltana hieman ennen kello iltakymmentä. Tyttö oli ollut ylittämässä sähköpotkulaudalla suojatietä Pyhän Marian tien ja Mittumaarintien risteyksessä, kun linja-auto törmäsi häneen.
Kommentit (126)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki vauhdikkaat akkuvehkeet kevyessä liikenteessä: ajetaan hirveetä vauhtia eikä liikennesääntöjä huomioida kuten nyt vaikka akkufillarilla kaahataan kärkikolmion takaa kevyen liikenteen väylää niin että etuajo-oikeutetun toisen fillaristin varovaisuuden ansiosta törmäys vältettiin. Olis kyllä saanut kylkeen pamauttaa, korvauksia maksamaan vaan, mut kun se törmäys sattuu menee luita poikki ja fillari raskaan akkupyörän alle jääneenä hajalle.
Poliisin mukaan noin 70% risteyskolareista on autoilijan syytä. Eli auto tulee kolmion takaa eteen tai kääntyy päälle. Eli älä keksi omiasi.
Laittaisit linkin, niin olisit uskottavampi propagandisti.
Vierailija kirjoitti:
Koskahan nuo paholaisen keksinnöt saadaan poistettua kokonaan liikenteestä?! Ei ole vielä riittävästi onnettomuuksia.
Ai niin bussit? Linja-autoliikenne jos lopetetaan, yksityisautoilu lisääntynee jonkinverran mutta mulle käy sekin
Vuokraskuuttiongelma ratkeaisi käden käänteessä jos määrättäisiin skuutteja koskeva kypäräpakko ja sitä oikeasti valvottaisiin. Ehkä vain se fiksuin promille käyttäjistä kantaisi kypärää mukanaan ja vuokraukset vähenisi aivan minimiin.
Enemmän olen huolissani lasten tavasta ajaa fillareilla keulien, ilman käsiä, puhelinta tuijottaen, suojatielle katsomatta mennen jne jne ja tämä kaikki tapahtuu tietenkin ilman kypärää
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt monta kertaa miten skuutilla ajetaan suoraan tien yli katsomatta vasemmalle ja oikealle.
Tämähän on niiden normaalia käytöstä, aina. Ei paljon oma henki kiinnosta.
Mene länsiväylälle istumaan kavereittesi sekaan.