Pääseekö muuallakin perhevalmennukseen vasta rv 35?
Olin tänään neuvolassa, rv kasassa 31 ja kyselin perhevalmennuksesta. Se alkaa neuvolan tädin mukaan " joskus muutaman viikon päästä" , ehkä rv 34-35. Olen pettynyt: ensi synnyttäjä olen ja haluaisin kovasti tietoa. Nythän vauva voi pahimmassa tapauksessa syntyä jo ennen valmennusta. Lisäksi se, että edes tässä vaiheessa ei saa tietoa valmennusiltojen - joita on peräti kaksi kappaletta - aikatauluista, hankaloittaa suunnitelmia, kun ei tiedä koska ja milloin pitäisi jättää iltoja vapaaksi.
Tämä on Vantaalla. Onko muualla Suomessa yhtä kurja tilanne?
Kommentit (4)
Meillä oli perhevalmennus (pari vuotta sitten) ehkä rv 34-36 nurkilla. Lasketuissa ajoissa ryhmäläisillä oli eroa kuukauden verran, itse olin yksi pisimmällä olleista. Toisille ajankohta siis osui aikaisempaan vaiheeseen. Espoossa asutaan.
Nykyään kai Espoossa pääsee valmennuksiin jo rv 24 lähtien, näin olen kuullut ja netistäkin lukenut.
On mun mielestä todella loppuvaiheessa nuo valmennukset, jos mennään yli 34 tai 35 raskausviikon.
Pettynyt ap
Itse osallistuimme oman pienen sivutoimipisteneuvolamme (jonka olemassa oloon ja tarjoamiin palveluihin olemme erittäin tyytyväisiä) järjestämään valmennukseen. Kyseessä on todella pieni neuvola, ja se ehkä vaikutti valmennuksen saatavuuteen meidän kohdalla.
Itse tykkään myös suunnitella asioita ja saada tietoa. Se tuo varmuutta epätietoisuuteen. Tietoa sain onneksi muualta, esim. kirjoista.
huhuilee ap!