Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saatte pidettyä, ettei menkat vuoda lakanoille?

Vierailija
28.06.2024 |

Taas sai herätä verilammikosta ja aamu alkoi patjan putsaamisella. On niin runsaat menkat, että hyvin usein tulee öisin ohi/läpi. Miten te saatte pidettyä lakanat ja patjan puhtaana? Mitä kuukautissuojia käytätte öisin? 

Kommentit (142)

Vierailija
21/142 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tamponi, yöside ja iso, paksu froteepyyhe alle. Minulla on varattu tätä varten pari vanhaa froteepyyhettä. Vaippahousuja olen myös joskus käyttänyt. Laitan ne pikkuhousujen päälle ja niitä voi käyttää sitten useampana yönä, jos säilyvät puhtaina. 

Vierailija
22/142 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on joku libressen ultrahyperdyperyöside "nurinpäin" eli takaosa eteenpäin laitettuna, ja vähän limittäin laitettuna joku pitkä siivellinen side/tavallinen yöside takana. Lisäksi vielä pyyhe lakanan päällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/142 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukuppi ja kuukautispikkarit lisäksi, jos on runsaampi vuoto. 

Vierailija
24/142 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidättelen. Vaatii kovaa pinnistelyä, varsinki yöllä, mutta treenaamalla onnistuu

Tällä tavalla säästää rahaa kun ei tarvi suojia

Vierailija
25/142 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tamponi ja iso yöside. Lisäksi laitan siteen taakse eli pepun puolelle kaksi normisidettä poikittain torppaamaan ohivuotoja.

Tämä on aika hyvä setti. Vuosikausia taittelin vessapaperia estämään "takavuotoja", mutta joskus tuli silti läpi. Noi siteet ei päästä läpi.

Vierailija
26/142 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko kokeillut niitä kuukautispikkuhousuja? Sellaiset jalkaan ja side sinne sisälle vielä kaiken lisäksi tarvittaessa.

En ole, mutta taidan testata. Olen vain omalle teinilleni niitä ehdotellut, mutta jostain syystä ei käynyt mielessäkään, että nehän voisi olla itsellekin hyvät yöksi. 

Miten niitä käytetään? Jos siis käyttää ilman suojia, niin pidetäänkö niitä päivä ja sitten pesuun? Voiko ne koko päivän vuodon imeä? En ole perehtynyt ja tyttökin hiukan empi. 

Ap. 

Vierailija
27/142 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukuppi, isoin mahdollinen yöside, menkka pöksy, pyyhkeitä ja muovi patjan suojaksi.

Vierailija
28/142 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Holvikaari

Vierailija
29/142 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on noin runsaat menkat, niin kannattaa harkita pillereitä. 

Side + supertampooni (tampax) tai sitten side + kuukuppi.

Vierailija
30/142 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tamponi ja iso yöside. Lisäksi laitan siteen taakse eli pepun puolelle kaksi normisidettä poikittain torppaamaan ohivuotoja.

Tämä on aika hyvä setti. Vuosikausia taittelin vessapaperia estämään "takavuotoja", mutta joskus tuli silti läpi. Noi siteet ei päästä läpi.

Mulla tulee usein sivulta, kun nukun kyljellään enimmäkseen. Reittä pitkin ihanasti valuu.

Ap. 

Vierailija
31/142 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on noin runsaat menkat, niin kannattaa harkita pillereitä. 

Side + supertampooni (tampax) tai sitten side + kuukuppi.

Hormonikierukka tulossa. 

Ap. 

Vierailija
32/142 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul on tappi joka reiässä varmuuden (ja huvin 😉) vuoksi

Vierailija
33/142 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöside, joskus kaksikin niin että toinen yltää pitkälle taakse ja toinen pitkälle eteen. Lisäksi tiukat pyöräilyshortsit jolloin side ei liiku niin helposti yön aikana ja mahdollinen ohivuoto ei pääse niin pahana lakanoille. On tullut myös pidettyä pyyhettä jalkojen välissä. Karmeimpina öinä unet jää aika vähäiseksi.

Vierailija
34/142 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla tulee usein sivulta, kun nukun kyljellään enimmäkseen. Reittä pitkin ihanasti valuu.

Ap. 

Auttaisko jos pikkuhousut olisivat haarakiilasta leveämmät ja reunoista napakat esim. jotkut maxipikkarit?

Vierailija
35/142 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso pyyhe lakanan ja petarin väliin kuukautisten ajaksi. Problem solved.

Vierailija
36/142 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevyt peittomainen petauspatjan suoja, joka helppo pestä koneessa.

Vierailija
37/142 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En millään sanut estettyä kun menkat alkoivat ennen vaihdevuosia valumaan kuin hanasta. Saattoi vuotaa siteiden sivuista penkeille ja sänkyynkin vaikka olis ollut kuinka paksut vaipat. Minä en ole synnyttänyt mutta järkyttävien menkka vuotejen takia olen ennen vaihdevuosia ollut tosiaan melkein kainaloita myöten veressä ja niin paljon sitä on tullut.

Kerran lenkilläkin tuli jumalaton määrä verta housuihin ja hälytin mieheni hakemaan minut autolla pois kesken lenkki reisun.

Siinähän tuli sitten ja kun muuta vaivaa, kipua ja heikotusta ei ollut niin en mennyt gynelle. Ajattelin että luonnon hoitama juttu ja tämä pitää vain kärsiä.

Omalääkäriltä sitten estrogeeni korvaushoidon ja se oli pelastus mielenterveydellekkin kun se alkoi jo pahasti reistailemaan masennuksena ja järkyttävänä kiukkuna. Nyt olen mietojen estrogeeni laastarien takia tasapainoisempi kuin koskaan. Ensin sai vahvempia pillereitä ja nyt näitä mietoja laastareita voin käyttää vaikka lopun ikääni.

Vierailija
38/142 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko kokeillut niitä kuukautispikkuhousuja? Sellaiset jalkaan ja side sinne sisälle vielä kaiken lisäksi tarvittaessa.

En ole, mutta taidan testata. Olen vain omalle teinilleni niitä ehdotellut, mutta jostain syystä ei käynyt mielessäkään, että nehän voisi olla itsellekin hyvät yöksi. 

Miten niitä käytetään? Jos siis käyttää ilman suojia, niin pidetäänkö niitä päivä ja sitten pesuun? Voiko ne koko päivän vuodon imeä? En ole perehtynyt ja tyttökin hiukan empi. 

Ap. 

Tässä yksi malli. Osta sellaiset joissa suojaosa yltää ylös asti. Malleja on useita ja muutama osto menee hukkaan koska eivät istu kunnolla.

https://www.lindex.com/fi/p/8329873-80-musta-kuukautisalushousut-pidemm…

Vierailija
39/142 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Presidentti Niinistö armahti 12 vuoden aikana yhteensä 40 henkilöä. Stubb on armahtanut vasta yhden.

Vierailija
40/142 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin mieheksi !

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi