Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälaiset mitat on sinulla, joka käytät vaatekokoa xs?

Vierailija
28.06.2024 |

Kuulostaa niin minimaaliselta.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 159 cm ja 48 kg ja xs on monesti liian pieni.

Vierailija
42/59 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä outolintu.

Vy 68

Ly 90

Ry 90

Pituus 164 paino 70kg.

Käytän tosin prismavaatteita.

Miksi käytät liian pieniä vaatteita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo kyllä koskaan mittaillu. En tiedä miksi pitäisi. Oon 156cm ja 48 kg.

Vierailija
44/59 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

166 cm, 58 kg

Ry 89, vy 63, ly 91

Osa vaatteista on kokoa XS, mutta on mulla myös S, M ja L kokoisia vaatteita :) Riippuu ihan hirveästi valmistajan mitoituksesta ja vaatteen mallista.

Minua ihmetyttää tällaiset vastaukset, koska olen paljon pienempi, mutten mahdu mihinkään XS-vaatteisiin. 

No mä järkytän lisää. Oon 166 cm/64 kg ennen raskautta, nyt 7 kk raskaana 70 kg ja mulle XS tai S on sopivia kokoja. Olen siro, pitkäsäärinen ja lihaksikas. Sormuskoko on pieni, samoin ranteet on ohuet. Fyysisestä työstä ja elinikäisestä urheilutaustasta on tullut lihaksia ja jäntevyyttä. 

Vierailija
45/59 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

166 cm, 58 kg

Ry 89, vy 63, ly 91

Osa vaatteista on kokoa XS, mutta on mulla myös S, M ja L kokoisia vaatteita :) Riippuu ihan hirveästi valmistajan mitoituksesta ja vaatteen mallista.

Minua ihmetyttää tällaiset vastaukset, koska olen paljon pienempi, mutten mahdu mihinkään XS-vaatteisiin. 

No mä järkytän lisää. Oon 166 cm/64 kg ennen raskautta, nyt 7 kk raskaana 70 kg ja mulle XS tai S on sopivia kokoja. Olen siro, pitkäsäärinen ja lihaksikas. Sormuskoko on pieni, samoin ranteet on ohuet. Fyysisestä työstä ja elinikäisestä urheilutaustasta on tullut lihaksia ja jäntevyyttä. 

Naurattaa nää vastaukset :D Se, että saa jonkun vaatteen ahdettua päällensä ei tarkoita sitä, että se on sopivan kokoinen.

Vierailija
46/59 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

163cm/51kg, suurin osa vaatteista xs kokoisia. Osasta joutuu ottamaan xxs, osasta s

Vierailija
47/59 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

157 cm ja 43 kg

Vierailija
48/59 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

166 cm, 58 kg

Ry 89, vy 63, ly 91

Naurattaa nää vastaukset :D Se, että saa jonkun vaatteen ahdettua päällensä ei tarkoita sitä, että se on sopivan kokoinen.<

Naurattaa joidenkin kuvitelmat siitä, että muilla olisi sama ruumiinrakenne. Mulla on Ruotsista ja itärajalta geenit joten en ole lyhytjalkainen ja tanakka tyypillinen "suomalainen" vaan pitkäsäärinen, lihaksikas ja hoikka (en toki raskaana edestä mitenkään hoikka). Mulla M tai L yleensä roikkuu päällä.

Sitten kun teen fyysistä työtä liikkuen lähes kahdeksan tuntia päivässä arkisin niin ei siinä lihomaankaan kerkeä. Jos täällä kysytään mitä kokoa käytän niin kyllä siihen vastaan. En mä telttaankaan ala pukeutua.

Vierailija
49/59 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

166 cm, 58 kg

Ry 89, vy 63, ly 91

Naurattaa nää vastaukset :D Se, että saa jonkun vaatteen ahdettua päällens

Mulla on myös joitain muilta saatuja vanhoja vaatteita. Niitä on vaikea käyttää kun tippuvat joko päältä tai joku toppi ei istu ja rintaliivit vilahtelevat lerputtavan topin alta. Sekö on hyvä? Miksi pitää ylipäänsä pukeutua johonkin säkkiin? Johonkin suomalaiseen markettiinkin kun menee katsomaan vaatteita niin siellä on säkkiä säkin perään. Tuleeko siitä pelto mieleen vai mikä hinku on päästä pukeutumaan kirjavaan perunasäkkiin?

Vierailija
50/59 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmi- ja nelikymppisenä olin vielä kokoa XS. Painoin ehkä n. 50 kg silloin ja jotkut kauhisteli vyötäröni ohuutta. Sukulainenkin sanoi, että saisi varmaan sormensa sen ympäri. Siihen aikaan oli tosi vaikea löytää sopivia aikuisen vaatteitakin ja esim. moni ulkoilutakki näytti tosi rumalta ja ylisuurelta niin hoikan päällä. Niiden vuosien jälkeen lihoin ja totesin, että minulle 38 on sopiva koko. Näyttää paremmalta ja löytää sopivia vaatteita. Nyt on tällä hetkellä liikaa painoa, pitäisi vähän laihtua, että pääsisi taas tuohon ihannekokoon.

Vierailija
51/59 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hankit Ulla Popkenin vaatteita, mahdut XS-kokoon noin 100 kg:n painossa, oletan. Tämä kokonumeroajattelu on aika tyhmää ja toimii lähinnä vain saman merkin vaatteiden vertailuun.

Vierailija
52/59 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut yläosat oli sopivimpia koossa xs kun painoin noin 52-55 kg. Pituus 167 cm.

Vierailija
53/59 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

159cm. 50kg.  86- 60- 88.

Vierailija
54/59 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 159 cm ja 48 kg ja xs on monesti liian pieni.

Ei varmasti ole.

Vierailija
55/59 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tarkemmista mitoista tiedä, mutta pituus 162cm. Painoa 50-55 välillä, en seuraa kun on hyvin pitkä syömishäiriötausta, laukaisee helposti ahdistuksen.

Kait ne mitat ok on kun vaatteisiini mahdun.

Mä olen samoilla mitoilla siirtynyt nyt S-kokoon. XS:ää käytin alle 50-kiloisena ja ennen lapsia. Rintojen koko vaikuttaa 😅

Vierailija
56/59 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakskymppisenä minulle kävivät XS-koon yläosat, mutta eivät alaosat lantioni takia. Olen siis noin 170 cm pitkä ja nuoruuteni painoin 53 kiloa. 

Vierailija
57/59 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla kyllä ruumiinrakenteesta paljon kiinni kun näitä painoja ja pituuksia täältä lukee. 

Olen 165 cm ja painan 56 kg, en todellakaan mahdu xs koon vaatteisiin. Kook 34 hame voi olla hyvä, istuu vyötäröltä. Olen aika harteikas ja pienten kokojen paidat on ahtaita hartioista. 

Ruumiinrakenne juurikin! Mä olen 162cm ja paino siinä 50-55kg välillä. Alaosaan otan 36, joskus jopa 38 koon. Yläosaan menisi hartioiden puolesta 34, mutta koska lastensaanti kasvatti rinnat, niin ehkä mieluiten 36. 

Vierailija
58/59 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut yläosat oli sopivimpia koossa xs kun painoin noin 52-55 kg. Pituus 167 cm.

Jatkan vielä viestini jatkoksi alapeukuttajalle tiedoksi, että vyötäröni oli tuossa painossa kapea, noin 62 cm, joten kyllä moni S-koon vaate roikkui päällä ja pussitti selästä. Vartaloita on niin monenlaisia.

Vierailija
59/59 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

165cm ja nippanappa 50kg, vaatekoko XS.