Oletko joutunur hanttihommiin työkokeilussasi?
Millaisia hanttihommia työkokeilufirma teetätti sinulla? Semmosia paskahommia, mitä eivät itse halunneet tehdä?
Kommentit (25)
Ei kun aina on heti laitettu esimieskerrokseen ja nimetty yhtiön johtoryhmään.
Lusmut tehtailee työkokeiluketjuja. Tai ehkä vain yksi lusmu.
Aina uusin tyyppi aloittaa niistä "paskahommista" ja jos sujuu niin saa parempia hommia. Siinä katsotaan onko työhaluja ja jonkun ne hommat pitää tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Lusmut tehtailee työkokeiluketjuja. Tai ehkä vain yksi lusmu.
Eiköhän se ole yksi luomu. Toivottavasti.
Vierailija kirjoitti:
Aina uusin tyyppi aloittaa niistä "paskahommista" ja jos sujuu niin saa parempia hommia. Siinä katsotaan onko työhaluja ja jonkun ne hommat pitää tehdä.
Montako työkokeilijaa olette palkanneet?
Työkeilijoille on kahdenlaisia hommia. Niitä, joita ne ei osaa ja niitä, joita ne ei haluu tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Työkeilijoille on kahdenlaisia hommia. Niitä, joita ne ei osaa ja niitä, joita ne ei haluu tehdä.
Niinpä. Ehkä palkka olisi jonkinlainen motivaattori, vai mentiinkö nyt sille alueelle mitä sinä et osaa?
Vierailija kirjoitti:
Hauskaa, minä sain myös kahdenlaisia hommia, sellaisia joita osasin opastuksen jälkeen tehdä ja sellaisia, mitä kukaan muu ei halunnut. Työkokeilun jälkeen puolen vuoden määräaikainen, koska tein ne, mitä muut eivät halunneet. Parasta oli kun huomasi osaavansa paljon ja kykenevänsä oppimaan lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Ehkä palkka olisi jonkinlainen motivaattori, vai mentiinkö nyt sille alueelle mitä sinä et osaa?
Taas ilmeisesti yksi kaikkienalojen ammattilainen, joka nyt sattuu olemaan työtön.
Emme ota aikuisia päivähoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkokeilijaa ei ole tarkoituskaan palkata, hänhän tulee selvittämään, sopiiko ala hänelle. TYökokeilun jälkeen mennään opiskelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauskaa, minä sain myös kahdenlaisia hommia, sellaisia joita osasin opastuksen jälkeen tehdä ja sellaisia, mitä kukaan muu ei halunnut. Työkokeilun jälkeen puolen vuoden määräaikainen, koska tein ne, mitä muut eivät halunneet. Parasta oli kun huomasi osaavansa paljon ja kykenevänsä oppimaan lisää.
Sinullahan kokeilu toimi niin kuin pitikin. Palstaluuserit voisivat ottaa mallia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse työllistynyt valtionhallinnollesen 3 kk:n työharjoittelun jälkeen. Alkupalkka oli pieni, josta osan työpaikka sai valtiontukena.
Kaikki työ on hanttihommaa. Vapaa-aika ja/tai työttömyys on luxusta.
Olin teininä harjoittelussa kaupassa ja ne sanoi mulle, että mene tekemään varaston inventaario. En edes tiennyt mitä se sana inventaario tarkoittaa. Tein yksin sille kaupalle niiden varaston inventaarion teininä. Vein myös sen kaupan rahoja pankkiin, kun siihen aikaan niitä käteisiä roudattin sillai puolihuolimattomasti. Mulla oli kangaskassissa kaupan käteiskassa, jota roudasin kävellen kaupungin keskustan läpi. Onneksi ei tullut nisti ryöstämään.
Oli hauska paikka kokeilla sormella töitä, mukavat työntekijät, pomo vaan oli täys mulkku. Salakuvasi työntekijöitä joten minä kokeilija ja kaikki työntekijät lähdimme menemään. Työnantajaa odottaa oikeus.
Olin työkokeilussa kerran ja todellakin tein kaikki ne paskaduunit.
Ei kiinnostanut yhtään ja Työkokeilu ei ollut oikeaan aikaan, koska olin vasta 2 vuotta aikaisemmin jäänyt pitkälle sairauslomalle vakityöstäni mt-ongelmien takia.
En ollut tarpeeksi kuntoutunut ja ilman palkkaa ei yhtään motivoinut työskennellä.
Tämä ilmeisesti huomattiin ja työkokeilu loppui 2kk kuluttua.
Never again jos mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkokeilijaa ei ole tarkoituskaan palkata, hänhän tulee selvittämään, sopiiko ala hänelle. TYökokeilun jälkeen mennään opiskelemaan.
No eihän siellä työkokeilussa sitten kovin paljoa mitään kannata tehdä. Kyllä sen alan sopivuuden huomaa viimeistään parissa viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse työllistynyt valtionhallinnollesen 3 kk:n työharjoittelun jälkeen. Alkupalkka oli pieni, josta osan työpaikka sai valtiontukena.
Millä vuosikymmenellä tämä oli?
Olin tutkimusapulaisena yliopistolla. Samaa puuduttavaa työtä koko ajan. Ei mitään hyötyä työelämässä