Eikö kaikki duunarit saa lomarahoja?
Kommentit (41)
Mä saan mutta se on palkaton loma. Oli kiva ylläri. En enää pidä viikon lomia.
Vierailija kirjoitti:
Palkatonta loma?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä voisin sopia jos sitten vastaavasti palkka olisi riittävästi suurempi. Ei minulle ole väliä millä nimellä se raha tulee tilille.
Niinpä. Se mikä kiinnostaa on vuosiansiot, työaika ja -olosuhteet. Mielestäni esimerkiksi joku säännöllisen työajan palkka on ihan käyttökelvoton mittari eri ammattien ansiotasojen vertailuun.
Se lomapalkka kuuluu kyllä lakisääteisenä kaikille.
https://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2005/20050162
"Työntekijällä on oikeus saada vuosilomansa ajalta vähintään säännönmukainen tai keskimääräinen palkkansa siten kuin tässä laissa säädetään."
Vierailija kirjoitti:
"Työntekijällä on oikeus saada vuosilomansa ajalta vähintään säännönmukainen tai keskimääräinen palkkansa siten kuin tässä laissa säädetään."
Lomapalkka on eri asia kuin lomaraha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa edellä joku väitti, että hänellä on palkaton loma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkatonta loma?
Niin, vuosilomat ovat palkallisia. Tuossa paikassa ei näköjään ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa edellä joku väitti, että hänellä on palkaton loma.
Voihan se olla palkatonkin jos ei ole lomaa vielä kertynyt tai muuten haluaa pitää lomaa enemmän kuin olisi palkallisia lomapäiviä.
Koskahan persut poistavat loma-ajan palkan lainsäädännöstä? Sehän sopisi heidän agendaansa hyvin. Kokoomus varmasti kannattaisi.
Vierailija kirjoitti:
Voihan se olla palkatonkin jos ei ole lomaa vielä kertynyt tai muuten haluaa pitää lomaa enemmän kuin olisi palkallisia lomapäiviä.
Kyllä on kertynyt lomapäiviä. Käytin nimenomaan ansaittuja lomapäiviä. Siksi mä ihmettelen tätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on kertynyt lomapäiviä. Käytin nimenomaan ansaittuja lomapäiviä. Siksi mä ihmettelen tätä.
Turha asiaa on täällä ihmetellä - kysy asiasta esihenkilöltäsi tai palkoista. Toivottavasti selviää ja saat puuttuvan palkan pikimmiten!
Loma-ajan palkka on pakollinen yrityksille, mutta lomaraha ns vanha lomaltapaluuraha on yrityksille täysin vapaaehtoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkatonta loma?
Työntekijä oli luultavasti vaihtanut tulossa olevat lomarahat lomapäiviin. Omalla työpaikallani paremmin toimeentulevat tekivät niin. Itse tarvitsin lomarahat elämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Miten voi saada lomarahaa, mutta ei loma-ajan palkkaa? Noista kun vain jälkimmäinen on pakollinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkatonta loma?
Työntekijä oli luultavasti vaihtanut tulossa olevat lomarahat lomapäiviin. Omalla työpaikallani paremmin toimeentulevat tekivät niin. Itse tarvitsin lomarahat elämiseen.
Kaikki työnantajat eivät tarjoa mahdollisuutta vaihtaa lomarahoja vapaisiin. Oma työnantajani tarjoaa tätä, kunhan lomarahavapaat pidetään kesälomakauden ulkopuolella. Tänä vuonna päätin kuitenkin ottaa lomarahat, vaikkei niille toistaiseksi olekaan käyttöä - ihan hyvin olisin voinut ottaa kaksi viikkoa vapaata rahan sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Mikä juttu tuo on?
Loma-ajan palkka maksetaan aina, mutta lomaraha riippuu TES:sta. Sitä ei siis kaikille makseta. Ei varsinkaan kaikille niille, joille maksetaan lomakorvaus aina palkassa.
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa on kyse lomarahasta. Se on eri kuin lomapalkka, eikä ole lakisääteinen.
Kyllä minä voisin sopia jos sitten vastaavasti palkka olisi riittävästi suurempi. Ei minulle ole väliä millä nimellä se raha tulee tilille.