Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naisilla on ongelma, jos mies on läheinen äitinsä kanssa?

Vierailija
27.06.2024 |

Ja se ongelma on naisilla.

Esim. minä ja äitini seuraamme aktiivisesti jalkapalloa. Espanjan La Ligaa ja Copa del Reyta ja Englannin Premier Leaguea ja FA Cuppia. UEFA Champions Leagua ja tämän lisäksi muita Euroopan isoja otteluita (lähinnä derbyjä). Ja tottakai UEFA EURO -kisoja, Copa Américaa ja FIFA World Cuppia.

Aina kun kerron harrastuksestani, ja mainitsen, että juttelen äidin kanssa tekstiviesteillä futiksesta lähes päivittäin. Joka viikonloppu ja nyt EUROjen aikana joka päivä. Tämä on aina naisille ongelma. Naisen ongelma tulee esille aikaisintaan jo ekoilla treffeillä tai viimeistään tapailuvaiheessa.

Tällä palstalla on ilmeisesti paljon naisia. Itse olen alle 25, joten etenkin nuorten naisten kommrntit aiheesta kiinnostaa, mutta tottakai vanhemmatkin saa vastata.

Eli, pitäisikö minun katkaista välini äitiini, kun naisilla on tuo ongelma, vai pitääkö jäädä ilman naista? Jotkut sanovat, että mies on onnellisin sinkkuna.

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti ja futis ei ongelma. Kysymys on paljonķo jää aikaa ja kiinnostusta niiden jälkeen tyttöystäväĺle. Löytyykö mitään yhteistä ja uutta. Jos esitetään, että on äiti ja futis ja pääset meidän kimppaan mukaan, ei se nuorta naista innosta. Toivoisin yhteenkuuluvuutta parisuhteessa.

Vierailija
62/82 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh. No ei pidä katkaista välejä äitiin. Siinä harrastelette. Ehkä joillekin naisille on vaan hankalaa hahmottaa sitä, koska he eivät voi harrastaa mitään äitinsä kanssa, ehkä heillä on ollut aina äreä äiti ja ei ole siihen halua tai kiinnostusta muutenkaan. Haluavat pitää turvallisuusvälin vanhempaansa. Ja ehkä kokevat että huomio ja aika menee penkkiurheiluun sekä äitiin. Mutta jokainen saa elää elämää jota haluaa. Ehkä voit todeta ettet ole silti mammanpoika äidin talutusnuorassa vaan ihan aikuisen elämää elät ja on oma koti jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norman Bates -vibat.

Vierailija
64/82 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin aikuisena naisena sanoisin että ongelma taitaa olla se tiivis furiksen seuraaminen.  Jos ja kun harrastus vie paljon yhteiseltä ajalta parisuhteessa, toinen jää sivuun se on ongelma.

Varsinkin nuoremmilla, vasta seurustelemaan alkaneilla on tarve viettää yhteistä aikaa sen kumppanin kanssa.  Hyvin pian tuntee tulevansa kakkosena, furiksen tiivis seuraaminen ja ajan käyttö siihen voi tuntua hylkäämiseltä ja välinpitämättömyydeltä.

Ajattelepa asiaa niin päin että tyttöystäväsi harrastaisi intohimoisesti jotain, mistä et itse olisi tippaakaan kiiinnostunut.  Viettäsi aikaa ja vietittelisi tiiviisti jonkun harrastuskaverinsa kanssa (vaikka sitten sen äidin).  tuntisitko jääväsi syrjään? Veikkaampa vahvasti että tuntisit.

Ei ole ollenkaan harvinaista että kun naisella on vaikkapa lemmikki, kissa tai koira, mies ei voi sietää sitä koska tuntee jäävänsä toiseksi.  Tämä on hyvin yleistä.  Kaikki mikä vie toisen aikaa ja kiinnostusta yhdessäolosta koetaan hyvin äkkiä hylkäämisenä ja tulee tunne että ei arvosteta.  Tietysti on lapsellista olla mustasukkainen lemmikille mutta hyvin yleistä.

En usko siis että ongelma on äiti, vaan  se  että tyttöystävä tuntee että kaikki muu on tärkeämpää.

Ilman muuta harrastuksia ja kavereita ja omaa aikaa täytyy ihmisellä olla, mutta jos parisuhde kärsii on kyllä syytä alkaa miettiä mikä menee vikaan.  Jos siis suhteessa haluaa jatkaa. Voi äkkiä käydä niin että suhdetta ei kohta enää ole. Kukaan ei halua olla parisuhteessa kakkostilalla, en usko että sinäkään.

Äiti voi tietysti muodostua hyvinkin isoksi ongelmaksi jos napanuoraa ei ole katkaistu ja äiti on kolmas pyörä suhteessa, näinkin välillä käy. 

Vierailija
65/82 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä et ap ole vaan vielä löytänyt sitä oikeaa rinnallesi? Aivan varmasti asia ei ole ongelma, jos löydät jalkapallosta pitävän tytön.

Meillä katsottiin lapsuudenkodissa aina kaikki urheilut ja minusta tuli kova penkkiurheilija. Vanhempieni kanssa käytiin aina kaikki kisat läpi ja spekuloitiin tilanteita. Onneksi mieheni on samaa maata. Nyt meitä on enää kaksi sporttifania jäljellä, kun rakas äitini kuoli äskettäin. Olin hänen kanssaan todella läheinen, soiteltiin joka päivä ja autettiin häntä usein. Mieheni osallistui tähän myös sydämellä. Olimme hyvä kolmikko ja ikävä on nyt suuri.

Tahdon sanoa vain, että toivoa on! 

Vierailija
66/82 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti ei ole tässä yhtälössä isoin ongelma. Ongelma on se, että ap:n unelmanainen on todella kiinnostunut jalkapallosta (ei tarvitse edes sanoa suoraan, se paistaa rivien välistä selvästi). Suurin osa nuorista naisista taas ei ole kiinnostuneita jalkapallosta. Tämä on se ongelma.

Vierailija
67/82 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan naiset tulevat toimeen äitisi kanssa ei ole ongelmaa. Muuten ns. riski että äitisi johdateltavana ja suhteeseen kapuloihin laittoa

Exän äiti ei pitänyt minusta ja tulin perusteluissa siksi jätetyksi

Vierailija
68/82 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

(Nuorille) naisille pitää osoittaa, että he ovat tärkeämpiä kuin oma äiti. Nainen haluaa olla ykkönen miehen elämässä, vaikka se oma bestis tai lemmikki menisikin miehen edelle.

Onneksi suurin osa naisista tulee iän myötä järkiinsä ja lopettaa vertailun. Ihmiset ja asiat kun täydentävät toisiaan, eivätkä kilpaile keskenään.

Kyllä minä opin vasta iän myötä pysymään erossa mammanpojista. Nuorena sitä ei tajunnut, sitten alkoi nämä huomauttelut "äiti sanoi että älä nyt sen kans ainakaan lapsia tee", "äiti sanoi että saisin parempaakin". Ja onpa se äiti eronkin saanut aikaan. Minä kun en vaan ole ollut näille äideille mieleen, ihan vaan rauhassa olen halunnut elää.

Tietysti se voisi aloittajan kohdalla olla tuo urheilu. Yleensä nämä jotka tykkäävät hulluna jostain, tykkäävät sitten paljon muustakin urheilusta. Minä en vaan enää jaksa kuunnella sitä viikonloppujen hiihtoselostusta tms. äänimaailmaa aamusta iltaan, ja mitään muuta ei sais katsoa. Siinä voi käydä vähän varovaiseksi sitten, täytyy olla tosi rakastunut että näitä jaksaa.

Sitten kun miettii että onkohan se mieskään tosi rakastunut... 

Vierailija
69/82 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jättänyt poikaystäväni sillä perusteella, että oli ilkeä äidilleni. Tavatessa oli mukava, mutta annas olla kun päästiin kaksin, niin nälviminen alkoi. Jos meikäläisen kanssa haluaa olla, pitää hyväksyä myös vanhempani ja tulla toimeen heidän kanssaan.

Vierailija
70/82 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Särähti korvaan tässä ketjussa aiemmin kirjoittaneen tytön kommentti, jossa hän dissaa koko jalkapallon, kun ei ole itse siitä kiinnostunut. Miten tällaiset ihmiset tulevat toimeen parisuhteessa? Siellä kun ei eletä 24/7 symbioosissa, vaan molemmilla on omat kiinnostuksen kohteensa, joista toinen ei välttämättä ole lainkaan kiinnostunut. Kuulostaa lähinnä joltain teinien unelmaprinssin etsinnältä, kun vaaditaan 100% samoja kiinnostuksen kohteita.

Vierailija
71/82 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska naiset tietää, että "äitinsä kanssa läheinen mies" on monesti synonyymi sille, että "äiti on huolehtinut kaikesta ruoanlaitosta pyykkäykseen ja mies etsii nyt naisesta sijaisäitiä, joka hoitaa miestä samalla tavalla kuin äiti on hoitanut koko elämän ajan ja tarjoaa lisäksi ilmaisia seksipalveluita".

Äitinsä kanssa läheinen mies ja äitinsä kanssa samoja asioita harrastava mies on hyvä asia, kunhan napanuora on katkaistu ja mies osaa myös olla itsenäinen. 

Vierailija
72/82 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsot yöllä otteluita.? Tuttu mies katsoo pitkin öitä taivaskanavilta jalkapalloa, amerikkalaista myös.  Pitäähän sinun niitä katsoa, jos niistä keskustelet. Aika aikaavievää.

Vierailija
73/82 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuo aiemmin kirjoittanut tyttö. Olen parisuhteessa. Meillä on todella erilaisia mielenkiinnon kohteita, eikä se haittaa, mutta liian innokas penkkiurheilu olisi ollut ongelma. Siitä mies ei onneksi ole kiinnostunut. Minua ei haittaisi muutaman satunnaisen pelin seuraaminen, mutta ap kuulostaa niin fanaattiselta, että siitä tulee suorastaan fyysisesti huono olo. En jaksaisi sitä yhtään. Kuvittele, jos seurustelisit naisen kanssa, joka tahtoo päivittäin soittaa ärsyttäviä lastenlauluja monta tuntia putkeen ja sitten vielä jutella niistä sinun, äitinsä, kaikkien naapureiden ja kaupan kassan kanssa. Suunnilleen samalta minusta tuntuisi seurustella noin innokkaan jalkapallofanin kanssa.

Vierailija
74/82 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tuo aiemmin kirjoittanut tyttö. Olen parisuhteessa. Meillä on todella erilaisia mielenkiinnon kohteita, eikä se haittaa, mutta liian innokas penkkiurheilu olisi ollut ongelma. Siitä mies ei onneksi ole kiinnostunut. Minua ei haittaisi muutaman satunnaisen pelin seuraaminen, mutta ap kuulostaa niin fanaattiselta, että siitä tulee suorastaan fyysisesti huono olo. En jaksaisi sitä yhtään. Kuvittele, jos seurustelisit naisen kanssa, joka tahtoo päivittäin soittaa ärsyttäviä lastenlauluja monta tuntia putkeen ja sitten vielä jutella niistä sinun, äitinsä, kaikkien naapureiden ja kaupan kassan kanssa. Suunnilleen samalta minusta tuntuisi seurustella noin innokkaan jalkapallofanin kanssa.

Niin että harrastuksia saa olla, mutta ei jalkapalloa? Aika moni harrastus on myös aikaavievä ja vie mukanaan vastaavalla tavalla. Mikä tekee penkkiurheilusta niin vastenmielisen?

Vierailija
75/82 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin että harrastuksia saa olla, mutta ei jalkapalloa? Aika moni harrastus on myös aikaavievä ja vie mukanaan vastaavalla tavalla. Mikä tekee penkkiurheilusta niin vastenmielisen?

En tiedä, mikä tekee siitä niin vastenmielisen. Ihmisillä nyt vaan on eri mieltymyksiä. Kaikki eivät ole yhteensopivia, eikä tarvitsekaan olla. Miksi tämä on ongelma? En minä seurustele ap:n kanssa. Eivät kaikki miehet jaksaisi minunkaan elämäntyyliäni, eikä se minua haittaa. Jalkapallo ei ole myöskään ainoa inhokkini, on minulla muitakin, paljon pahempia inhokkeja tässä elämässä.

Vierailija
76/82 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä kiinnostaisi itseänikin.

Jos otetaan otos kaveripiiristäni, niin lähestulkoon kaikilla miehillä on vastaava harrastus, johin suhtautuvat intohimoisesti ja joihin kuluu aikaa. Asioista keskustellaan muiden harrastajien kanssa päivittäin. Löytyy roolipelaaja, vanhojen autojen harrastaja, moottoripyöräilijä, pari bändissä soittavaa, pyöräilijä, rugbyn pelaaja ja viiniharrastaja. Miksi nämä ovat "parempia" harrastuksia kuin penkkiurheilu?

Vierailija
77/82 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on taas niitä miehiä, joille kaikki naiset ovat kollektiivi. Poislukien tietenkn oma äiti.

Vierailija
78/82 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs se yksi pätevä neuvo taas menikään? Miehen elämään mahtuu vain yksi nainen - äiti tai vaimo.

Ei se sen kummempaa ole. Hyvin suuri osa äideistä kuitenkin rakastaa jälkeläisiään, miehiä sekä naisia, ehdottomasti joten siinäpä, miehen tapauksessa, kynnys joka naisen on ylitettävä.

Helppo se on tietenkin pilata ehdollisella rakkaudella, huonolla käytöksellä/tavoilla sun muulla.

Vierailija
79/82 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisena en ymmärrä näitä naisia, jotka blokkaavat jonkun miehen harrastusten takia! Voihan se mies myöhemmin ruveta harrastamaan jotain sellaista, mistä ette pidä. 

Vierailija
80/82 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkäs se yksi pätevä neuvo taas menikään? Miehen elämään mahtuu vain yksi nainen - äiti tai vaimo.

Ei se sen kummempaa ole. Hyvin suuri osa äideistä kuitenkin rakastaa jälkeläisiään, miehiä sekä naisia, ehdottomasti joten siinäpä, miehen tapauksessa, kynnys joka naisen on ylitettävä.

Helppo se on tietenkin pilata ehdollisella rakkaudella, huonolla käytöksellä/tavoilla sun muulla.

Hyvä mies ei ole äitinsä vallan alla vaan lähinnä toisin päin. Hän on arvostaa äitiään ja käyttäytyy kunnioittavasti _ja_ on _itsenäinen_.

Sitä naiset arvostavat.

Fanitus - oli se sitten jalkapalloa tai mitä muuta tahansa on lapsellista eikä kukaan _mies_ harrasta semmoista.

Eikä ole kaveriporukkansa armoilla myöskään - varhaisteinivuosiensa jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi