Miksi naisilla on ongelma, jos mies on läheinen äitinsä kanssa?
Ja se ongelma on naisilla.
Esim. minä ja äitini seuraamme aktiivisesti jalkapalloa. Espanjan La Ligaa ja Copa del Reyta ja Englannin Premier Leaguea ja FA Cuppia. UEFA Champions Leagua ja tämän lisäksi muita Euroopan isoja otteluita (lähinnä derbyjä). Ja tottakai UEFA EURO -kisoja, Copa Américaa ja FIFA World Cuppia.
Aina kun kerron harrastuksestani, ja mainitsen, että juttelen äidin kanssa tekstiviesteillä futiksesta lähes päivittäin. Joka viikonloppu ja nyt EUROjen aikana joka päivä. Tämä on aina naisille ongelma. Naisen ongelma tulee esille aikaisintaan jo ekoilla treffeillä tai viimeistään tapailuvaiheessa.
Tällä palstalla on ilmeisesti paljon naisia. Itse olen alle 25, joten etenkin nuorten naisten kommrntit aiheesta kiinnostaa, mutta tottakai vanhemmatkin saa vastata.
Eli, pitäisikö minun katkaista välini äitiini, kun naisilla on tuo ongelma, vai pitääkö jäädä ilman naista? Jotkut sanovat, että mies on onnellisin sinkkuna.
Kommentit (82)
Eikä tarvitse välejä äitiin katkaista tietenkään. Tasapuolinen huomaavaisuus äitiin ja omaan naiseen on se tärkeä juttu.
Minä olen se anoppi, joten voin tästä suunnasta sanoa jotain.
Pojat ovat suunnilleen aloittajan ikäisiä, eli tässä on näitä morsianehdokkaita jokunen tullut nähtyä. Kumpikin on asunut jo vuosia omassa kodissaan, opiskelujen myötä kaukana kotoa. Minulla on poikien kanssa hurtti huumorintaju ja keskustelemme myös mm. politiikasta ja historiasta - kumpikin kiinnostaa. Yhteyttä pidetään harva se päivä, ainakin jonkun tyhmän meemin kautta. Pari kertaa viikossa soitellaan. Pleikkarilla pelataan silloin tällöin ja siinä tulee myös kuulokkeiden kautta samalla vaihdettua kuulumisia.
Näitä tyttöystäviä on sitten ollut joka lähtöön. Yritän olla mukava ja kiinnostunut ja kommentoimatta mitään, mikä minulle ei kuulu jne. En moiti tyttöä edes selän takana, enkä puutu heidän parisuhteeseen. Muistan syntymäpäivät ja lempiruuat ym. Silti 9/10 tytöstä on ollut joku ihmeen ongelma minun suhteeni. Harva on ryhtynyt keskustelemaan mistään. Ei, vaikka olen yrittänyt hänen harrastuksesta kysellä tms. Ei ole tullut kaveriksi leipomaan, vaikka olen pyytänyt tms. Jälkikäteen, suhteen jo loputtua, olen saanut kuulla, että tytöt eivät ole tykänneen minusta yhtään. Paljon on ollut mykillä moitteita minua kohtaan. Ihan ihme hommaa.
Pojat ovat olleet asiasta yhtä ymmällään, kuin aloittaja on. Syytä ei ole, mutta naama maksalla ovat tytöt olleet. Olen minä sen toki huomannut, mutta yrittänyt silti olla suhteessa se aikuinen.
Lopputulema on ollut se, että nämä mutrunaamat ovat jääneet kyydistä. Tilalle on onneksi löytynyt mukavat ja mutkattomat tyttökaverit, jotka suhtautuvat myös poikien äitiin kuin ihmiseen.
Mainittakoon nyt sitten sekin, että pojat ovat yleensä olleet tyttöjen perheissä ns. unelmavävyjä. Fiksuja ja kilttejä nuoria miehiä, jotka osaavat keskustella myös aikuisten kanssa. Paras oli yhden tytön vanhemmat, jotka ei millään meinanneet toipua suhteen päättymisestä. Soittivat myös minulle ja yrittivät saada paikkaamaan nuorten välejä.
Vinkki aloittajalle: Jos tyttö ei kestä äitiäsi, ei se kestä pidemmän päälle sinuakaan. Olet 50% äitisi geeneistä tehty ja mm persoonallisuus periytyy osittain. Tavat, tottumukset ym. on kodin perintöä. Jos tyttö ei arvosta äitiäsi, niin arvostaneeko lopulta sinuakaan? Toisaalta asetut hankalaan välikäteen, jos joudut kahden naisen välillä tasapainoilemaan. Joten vaihda. Kivoja ja fiksuja tyttöjä on kyllä.
No varmaan se, ettei kukaan halua vuokrakohduksi sinun ja äitisi suhteeseen. Raamatussakin sanotaan, että mies jättää äitinsä avioituessaan
Mammanpoikia löytyy mm. Italiasta ja kiinasta, ja joka puolella naiset suhtautuvat heihin yhtä nihkeästi. Jos et ole valmis itsenäistymään, et todellakaan tarvitse mitään synnyttäjääkään, eli hedelmällistä naista. Äitisi kanssa voit leikkiä myös seksileikit
Vierailija kirjoitti:
Kiitoksia kaikista vastauksista ja ylänuolista. Lopetankin jalkapallon seuraamisen ja katkaisen välit äitiini. Mitä harrastuksia suosittelisitte?
Kukaan ei halua tuollaista tyhjästä loukkaantuvaa draamaprinssiä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä napanuora taitaa olla äitiin vielä katkaisematta, jos jalkapallon livulla avioliitossa ykkösnainen onkin edellisen sukupolven synnyttäjä. On tainnu olla huolimaton kätilö, kun noin on päässy käymään. Vielä ei ole myöhäistä, mutta miehen itse pitää korjata tilanne, vaikka kuinka kivaa onkin ollu äiteen kanssa jännittää matsia. Sillä lailla olemme oman onnemme seppiä, että pitää miettiä, mitä rautaa kuuluu takoa, ettei hukkaa mahdollisuuksiaan tyhjänpäiväisyyksiin.
Sinä taas taisit olla vähän huolimaton lukija. Ei ole vielä mitään avioliittoa, treffejä vain. Ja itse olisin kyllä ottanut aika äkkiä takapakkia, jos joku äijä olisi alkanut treffeillä mölistä, miten hän on ykkönen elämässäni, ja isäni pitää väistyä.
Naisena minusta on ainoastaan positiivista, jos miehellä on hyvät välit äitinsä kanssa, mutta äiti ei saa kuitenkaan olla elämän keskipiste. Ehkä puhut naisille äidistäsi ja jalkapallosta vähän turhan paljon.
Vierailija kirjoitti:
Pojat ovat suunnilleen aloittajan ikäisiä, eli tässä on näitä morsianehdokkaita jokunen tullut nähtyä. Kumpikin on asunut jo vuosia omassa kodissaan, opiskelujen myötä kaukana kotoa. Minulla on poikien kanssa hurtti huumorintaju ja keskustelemme myös mm. politiikasta ja historiasta - kumpikin kiinnostaa. Yhteyttä pidetään harva se päivä, ainakin jonkun tyhmän meemin kautta. Pari kertaa viikossa soitellaan. Pleikkarilla pelataan silloin tällöin ja siinä tulee myös kuulokkeiden kautta samalla vaihdettua kuulumisia.
Näitä tyttöystäviä on sitten ollut joka lähtöön. Yritän olla mukava ja kiinnostunut ja kommentoimatta mitään, mikä minulle ei kuulu jne. En moiti tyttöä edes selän takana, enkä puutu heidän parisuhteeseen. Muistan syntymäpäivät ja lempiruuat ym. Silti 9/10 tytöstä on ollut joku ihmeen ongelma minun suhteeni. Harva on ryhtynyt keskustelemaan mist
Tuohan on yksinkertaisesti huonoa itsetuntoa. Ajatellaan että jopa miehen äiti on kilpailija. Toki on myös anoppeja, joilla on yhtä lailla huono itsetunto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitoksia kaikista vastauksista ja ylänuolista. Lopetankin jalkapallon seuraamisen ja katkaisen välit äitiini. Mitä harrastuksia suosittelisitte?
Tapa itsesi. Tai muuta pois Suomesta.
Aivan sairasta kuinka uhkailet nuorta miestä ja palstamammat ovat puolellasi, kun ovat yläpeukuttaneet.
Vierailija kirjoitti:
Näitä tyttöystäviä on sitten ollut joka lähtöön. Yritän olla mukava ja kiinnostunut ja kommentoimatta mitään, mikä minulle ei kuulu jne. En moiti tyttöä edes selän takana, enkä puutu heidän parisuhteeseen. Muistan syntymäpäivät ja lempiruuat ym. Silti 9/10 tytöstä on ollut joku ihmeen ongelma minun suhteeni. Harva on ryhtynyt keskustelemaan mist
Näinpä. Mammanpojan puolisoksi kelpaa vain joku, joka hyväksyy sen äidin osaksi liittoa. Äiti on sitten käsi kohdunsuulla kun pojan vauva tulee. Sitten pelataan kolmistaan pleikkaria, äiti ja poika ja pojanpoika. Jos kohdusta tulee lisää lapsia niin ok, muuten ero ja yhteishuoltajuus, jotta mumma saa videopuheluttaa pojan lasten kanssa niin paljon kuin haluaa :D
Huh huh että jotkut naiset muka vielä suostuvat tällaisiin suhteisiin. On kyllä oltava muutama ruuvi löysällä
Vierailija kirjoitti:
Miehet ovat surkeita. Minä kehotan jokaista nuorta naista pysymään sinkkuna. Miehet ovat väkivaltaisia naisvihaajia.
Aivan sairas kommentti ja mammat yläpeukuttaa, eli ovat samanlaisia miesvihaajia.
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa tuo mammanpojan ulina. On varmasti parempi että jäät kotiin roikkumaan äitisi esiliinan helmoissa. Jos/kun joskus aikuistut, etsi vasta sitten tyttöystävä.
Katkeran naisen kommentti. Tuolla tavalla puhut nuorelle miehelle ja mammat ovat vain yläpeukuttaneet.
Naiset kokee äidin kilpailijaksi. Naiset ovat hyvin narsistisia.huomion kipeitä.
Vierailija kirjoitti:
Erikoinen viesti. Erityisesti silmiin pisti se, että paheksut, jos miniäkokelas ei leivo kanssasi. Miksi tyttöystävän pitäisi leipoa? Oletko leiponut niiden poikiesi kanssa? Vai onko niin, että poikien kanssa puhutaan politiikkaa ja pelataan, ja tytöt leipoo sillä aikaa pojille pullaa. Fiksu nainen pysyy tuon tyyppisestä arvomaailmasta kaukana.
Jokainen nainen miehen elämässä- mennyt, nykyinen tai tuleva-, on naisen mielestä kilpailija. Miehen äiti mukaan luettuna. Nainen on erittäin reviiritietoinen. Koira merkkaa reviirinsä kusellaan, nainen pienillä koriste- esineillä. Jos mies on mustasukkainen vaimonsa isälle, häntä pidetään hölmönä. Sen sijaan miehensä äidille mustasukkainen nainen on normaali.
Jännästi menee tämä.
Nuoret naiset ovat AP onnellisempia sinkkuina ja te nuoret sinkkumiet olette onnettomia.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen nainen miehen elämässä- mennyt, nykyinen tai tuleva-, on naisen mielestä kilpailija. Miehen äiti mukaan luettuna. Nainen on erittäin reviiritietoinen. Koira merkkaa reviirinsä kusellaan, nainen pienillä koriste- esineillä. Jos mies on mustasukkainen vaimonsa isälle, häntä pidetään hölmönä. Sen sijaan miehensä äidille mustasukkainen nainen on normaali.
Jännästi menee tämä.
Täysin samaa mieltä. Naisia vaivaa huono itsetunto ja hauras ego. Siihen kun yhdistää naisten taipumuksen narsismiin ja mustasukkaisuuteen, niin ei ole ihme, että nuoret miehetvovat mielummin vapaaehtoisesti sinkkuja veloja.
Anoppi pyytää miniäkokelasta leipomaan? Onpa kauhea synti ja vielä kauheampi anoppi. Kommentoija etsiskelee sitten vielä täydellisempää anoppia ollos hyvä vaan.
Jos nyt on yleensäkään miehistä kiinnostunut. Mutta saattaa se naiskumppaninkin äiti pyytää kanssaan tekemään jotain tuollaista. Siinä ikäänkuin tutustuu toiseen ja juttua lentää.
Ehkäpä tuo kommentaattori pysyy yksinään kuitenkin. Siitä jää paljon enemmän käteen.
Minusta on hyvä, jos mies tulee hyvin toimeen äitinsä kanssa. Usein huonot välit äitiin kertovat siitä, että miehellä on luultavasti vaikea suhde naissukupuoleen yleensä ja huono äitisuhde kostautuu todennäköisesti tulevalle puolisolle. Minulla oli myös hyvä suhde isääni enkä olisi yhtään tykännyt siitä, jos se olisi ollut jollekin poikaystävälle joskus ongelma. Juttelin muuten isäni kanssa paljon juurikin siitä jalkapallosta, mutta myös politiikasta ym. maailman asioista (en siis purkanut hänelle kuitenkaan parisuhdeasioitani).
Yhden anoppikokelaan kanssa minulla oli joskus ongelmia, koska hän suhtautui minun ja avomieheni kotiin kuin omaansa eli kävi siivoamassa meidän ollessamme poissa, vaihteli kysymättä huonekaluja ja mitä milloinkin. Koin, että hän käveli ylitseni. Kaikkien muiden kanssa olen kuitenkin tullut hyvin toimeen.
Olen nuorehko nainen. En välitä yhtään jalkapallosta. Jo aloitusviestisi sai aikaan pakenemisreaktion, se oli ihan liian jalkapalloinen. Jos vielä kuulisin, että äitisi on oikeasti kiinnostunut näistä tylsyyksistä, niin ajattelisin, että toivoisit minunkin olevan yhtä kiinnostunut jalkapallosta kuin äitisi, tai muuten olisin sinulle jossain määrin pettymys, tai en ainakaan yhtä upea nainen kuin äitisi, joka ymmärtää sinun palloiluintohimojasi täydellisesti. Liian hankalaa, ajattelisin, kun yököttää jo ajatus siitä, että pitäisi yrittää ymmärtää mitä kaikki nuo jalkapalloon liittyvät kirjainyhdistelmät tarkoittavat.
Miten paljon kodistasi löytyy äitisi hankkimia huonekaluja,astioita,tekstiilejä. Entä vaatekaapistasi? Kerrotko äidille jalkapalloa lukuunottamatta ystävyys-ja seurusteluasioita? Kysytkö äitisi neuvoja tiukan paikan tullen?
Eli oletko itsenäinen?