Tuleeko siis tilillä olevat rahat estämään asumistuen?
Olen laittanut tilille 50 000 perintörahoja asunnon ostoa varten. Enkö siis jatkossa saa asumistukea, kun tilillä on tuo perintöraha? Perinnön jättäjä oli toivonut, että käytän ne sitten joskus asunnon ostoon.
Kommentit (214)
Onko kenelläkään tietoa, miksi tämä varallisuusraja poistettiin ymmärtääkseni siellä 2016 kieppeillä? Mikä siihen oli syynä? Jotain huonoahan siinä täytyi olla koska ennen sitä oli käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä enemmän sosiaalitukia vähennetään, sitä useampi ihminen intoutuu opiskelemaan taikka muilla tavoin parantaa mahdollisuuksiaan työllistyä. Tukien pienentäminen on hyvä kannustin. Nyt ihmiset ovat ns tukiloukussa jossa työhön meno ei ole kannattavaa kun tuet ovat liian hyvät.
Kunhan nyt ei kannustettaisi liikaa. Kohta heräät siihen, kun joku narkki on yöllä töissä keittiössäsi.
Tervetuloa vain, mutta vahvasti epäilen etteivät nuo Risto ja Pekka välttämättä päästä edes eteiseen asti vaikka hyvin lempeitä rottweilereitä ovatkin. Ei auta vaikka sanoisi A s y l u m ,sillä olen käyttänyt sitä sanaa käskyksi ottaa kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Siis onko tällainen muutos nyt tulossa?? Minullakin tilillä 25000€. Ei ole vaikuttanut as.tukeen tähän asti. Täytyykö ne oikeasti käydä nostamassa pois? Ihan hiton hankalaa laskujen maksaminen ym sitten, kun rahat käteisenä!
Linkki tiedotteeseen: https://stm.fi/-/yleiseen-asumistukeen-ja-elakkeensaajan-asumistukeen-e…
Vierailija kirjoitti:
Onko kenelläkään tietoa, miksi tämä varallisuusraja poistettiin ymmärtääkseni siellä 2016 kieppeillä? Mikä siihen oli syynä? Jotain huonoahan siinä täytyi olla koska ennen sitä oli käytössä.
Poistettiin koska ihminen jolla on rahaa maksaa itse vuokransa maksatti sen silti muilla. Mutta älä huolehdi. Heti kun nuo varat on käytetty loppuun saa jälleen asumistuen kuten ennenkin. 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuossa jonkinlainen logiikka, miksi pitäisi verorahoja jakaa tukeen, jos itselläkin on rahaa maksaa vuokransa kokonaan.
Jos vuokra on korkea niin ei käydä parturissa eikä kahviloissa eikä ravintoloissa eikä vaatekaupoissa.
Miksi se pitäisi saada lahjarahoilla tehtyä? Valtio lahjoittaisi sinulle rahaa jolla saisit ilmaisen parturin sekä lounaan ravintolassa?
Vierailija kirjoitti:
Yksinasuvan eläkeläisen omaisuusraja 15000 euroa. Tarkoittaako tämä tilillä olevia rahoja?
Omaisuutena otetaan huomioon:
1) kiinteistöt, ei kuitenkaan omassa käytössä olevia vapaa-ajan asuntoja;
2) elinkeinotoiminnan ja maatalouden varat sekä osuudet yhtymien varoista;
3) asunto-osakkeet;
4) metsäomaisuus;
5) talletukset, obligaatiot, joukkovelkakirjat ja muut vastaavat
6) julkisesti noteeratut osakkeet ja sijoitusrahasto-osuudet; sekä
7) vakuutussijoitukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poistettiin koska ihminen jolla on rahaa maksaa itse vuokransa maksatti sen silti muilla. Mutta älä huolehdi. Heti kun nuo varat on käytetty loppuun saa jälleen asumistuen kuten ennenkin. 👍
Et tainnut nyt ymmärtää? Siis varallisuusraja oli käytössä vuoden 2016 kieppeille saakka mutta sitten se poistettiin. Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis hä, varallisuusraja voimassa ja ihmiset maksatti vuokransa silti muilla? Mitenkäs tämä tällainen oikein onnistuu, sittenhän ei pitäisi olla ongelmaa vaikka varallisuusraja tulee taas jos voi jollain kikalla silti maksattaa vuokransa muilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et tainnut nyt ymmärtää? Siis varallisuusraja oli käytössä vuoden 2016 kieppeille saakka mutta sitten se poistettiin. Miksi?
Toivoa siis on että se tullaan jatkossa taas poistamaan, viimeistään kun kansa persukokkareraivoissaan äänestää kaikkea kivaa lupailevia demareita seuraavissa vaaleissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä enemmän sosiaalitukia vähennetään, sitä useampi ihminen intoutuu opiskelemaan taikka muilla tavoin parantaa mahdollisuuksiaan työllistyä. Tukien pienentäminen on hyvä kannustin. Nyt ihmiset ovat ns tukiloukussa jossa työhön meno ei ole kannattavaa kun tuet ovat liian hyvät.
Minä olen ihan täysipäiväisessä työssä, mutta silti saan as.tukea. On se kumma, kun ihmiset ei tajua, että sitä tukea voi saada ihan kokoaikaisesti työssäkäyväkin! Ja se ei ole minun vika, että palkka on surkea.
Itse asiassa se on juuri sinun vikasi. Olisit opiskellut jotain josta saa parempaa palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksinasuvan eläkeläisen omaisuusraja 15000 euroa. Tarkoittaako tämä tilillä olevia rahoja?
Omaisuutena otetaan huomioon:
1) kiinteistöt, ei kuitenkaan omassa käytössä olevia vapaa-ajan asuntoja;
2) elinkeinotoiminnan ja maatalouden varat sekä osuudet yhtymien varoista;
3) asunto-osakkeet;
4) metsäomaisuus;
5) talletukset, obligaatiot, joukkovelkakirjat ja muut vastaavat
6) julkisesti noteeratut osakkeet ja sijoitusrahasto-osuudet; sekä
7) vakuutussijoitukset.
Tuo koskee yleistä asumistukea, ei eläkkeensaajan asumistukea.
Eläkkeensaajan asumistuki pysyy muuten ennallaan, paitsi että:
1. kiristetään tuloharkintaa nostamalla lisäomavastuuprosenttia tulorajan ylittävistä tuloista, ja
2. omaisuuden vaikutusta tuen määräytymiseen kiristetään laskemalla omaisuusrajoja, joiden ylittävästä osuudesta lasketaan tuloa ja nostamalla omaisuusrajan ylittävästä omaisuudesta laskettavan tulon määrää.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tällaiset rikollisella toiminnalla uhkailijat tai vihjailijat kannattaa vinkata saman tien viranomaisille. Osa näistä täyttää terroristisen uhkauksen tunnusmerkit ja tiedän että osa vinkeistä on jo johtanut jatkotoimenpiteisiin ja syyteharkintaan. Näitä tulee koko ajan lisää, kun yhteiskunnan elätit kuvittelevat että oleskeluyhteiskunnan alasajo perutaan jos tarpeeksi uhkailee ja vihjailee.
Höpöhöpö!
Haluat tehdä Suomesta paskavaltion, mutta et hyväksy, että suomesta tulee paskavaltio. Paskavaltioiden asukkaille on päivän selvää, että iltaisin ei ole turvallista ulkona ja että alakerran ikkunoihin laitetaan kalterit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuossa jonkinlainen logiikka, miksi pitäisi verorahoja jakaa tukeen, jos itselläkin on rahaa maksaa vuokransa kokonaan.
Jos vuokra on korkea niin ei käydä parturissa eikä kahviloissa eikä ravintoloissa eikä vaatekaupoissa.
Miksi se pitäisi saada lahjarahoilla tehtyä? Valtio lahjoittaisi sinulle rahaa jolla saisit ilmaisen parturin sekä lounaan ravintolassa?
Voin leikata hiukseni itse.
Suomessa 400 000 ihmistä tekee osa-aikatyötä ja lisäksi moni pätkätyötä.
Yrittäjiltä ne 800 miljoonaa euroa lähtee.
Miksi pitäisi saada muiden rahaa jos on omaakin?
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi saada muiden rahaa jos on omaakin?
Irtisanomissuojaa heikennetään, joko on tilillä rahaa säästössä, että voit pitää omistusasuntosi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunhan nyt ei kannustettaisi liikaa. Kohta heräät siihen, kun joku narkki on yöllä töissä keittiössäsi.
Tervetuloa vain, mutta vahvasti epäilen etteivät nuo Risto ja Pekka välttämättä päästä edes eteiseen asti vaikka hyvin lempeitä rottweilereitä ovatkin. Ei auta vaikka sanoisi A s y l u m ,sillä olen käyttänyt sitä sanaa käskyksi ottaa kiinni.
Eiköhän me heitellä rotikoilles parit nakit jo päivän tiedusteluretkellä. Samalla katsotaan kamerat ja saako ne myytyä naapurillesi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi valtion pitäisi kustantaa sinun asumisesi kun sinulla on rahaa maksaa vuokrasi itsekin? Tukien tarkoitus ei ole kasvattaa/ ylläpitää kenenkään varallisuutta. Sinun ajatusmallisi mukaan jokainen saisi asumistukea varallisuudesta riippumatta. Käytännössä et ole oikeutettu sen enempää niin asumis kuin toimeentulotukeenkaan.
Ap:n logiikalla tulojenkaan ei pitäisi vaikuttaa asumistukeen vaan 10 000 €/kk ansaitsevankin pitäisi saada se tuki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska ajatus ja tarkoitus oli antaa tuo rahallinen etuisuus myös parempituloisille. Nyt tarkoitus on myöntää asumistuki vain niille jotka sen oikeasti tarvitsevat. Hyvin yksinkertaista rakas Watson.
Perinnön jättäjä oli toivonut, että käytän ne sitten joskus asunnon ostoon.
tuo "sitten joskus", on kohdallasi siis juuri nyt jos haluat vainajan tahtoa kunnioittaa. Muussa tapauksessa voit käyttää ne rahat vuokriesi maksuun. Sen päätöksen teet vain sinä itse, ei kukaan muu. Sinulla on ollut hyvää aikaa säästää puuttuva summa valtiolta saamistasi sponssori rahoista joilla valtio on puolestasi maksanut vuokristasi. Peräti 80% säästö kokonaisvuokrasta ei ole mikään pieni summa vuositasolla. 1000euron vuokrasta se tekee jo 9600 euroa säästöä joka vuosi.
Suojelurahabisnes rehottaa kaikissa sivistysmaissa. Kohta myös Suomessa.