Tuleeko siis tilillä olevat rahat estämään asumistuen?
Olen laittanut tilille 50 000 perintörahoja asunnon ostoa varten. Enkö siis jatkossa saa asumistukea, kun tilillä on tuo perintöraha? Perinnön jättäjä oli toivonut, että käytän ne sitten joskus asunnon ostoon.
Kommentit (214)
No, kilometrikorvauksia leikattiin. Tänä vuonna saa vähentää vain 7000, kun viime vuonna 8400.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi valtion pitäisi kustantaa sinun asumisesi kun sinulla on rahaa maksaa vuokrasi itsekin? Tukien tarkoitus ei ole kasvattaa/ ylläpitää kenenkään varallisuutta. Sinun ajatusmallisi mukaan jokainen saisi asumistukea varallisuudesta riippumatta. Käytännössä et ole oikeutettu sen enempää niin asumis kuin toimeentulotukeenkaan.
Pohjoismainen hyvinvointivaltio toimii siten, että turva se on kaikilla. 10 000 varallisuusraja on kohtuuton. Lisäksi tämä on vasta alkua. Hallituksen suunnittelema yleistuki romahduttaa kaiken keskiluokan saaman yhteiskunnan turvan.
Keskiluokka siis lopettaa rikastumisen valtion kustannuksella ja alkavat maksamaan asumisensa itsenäisesti käyttäen omia rahojaan. Eihän se romahduta mitään muuta kuin unelmia.
Minulla tuli varsin iiiigormainen visio ojassa makaavista suomalaisista, jotka puree naurista/kaalia.
Onhan tuossa jonkinlainen logiikka, miksi pitäisi verorahoja jakaa tukeen, jos itselläkin on rahaa maksaa vuokransa kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä enemmän sosiaalitukia vähennetään, sitä useampi ihminen intoutuu opiskelemaan taikka muilla tavoin parantaa mahdollisuuksiaan työllistyä. Tukien pienentäminen on hyvä kannustin. Nyt ihmiset ovat ns tukiloukussa jossa työhön meno ei ole kannattavaa kun tuet ovat liian hyvät.
Minä olen ihan täysipäiväisessä työssä, mutta silti saan as.tukea. On se kumma, kun ihmiset ei tajua, että sitä tukea voi saada ihan kokoaikaisesti työssäkäyväkin! Ja se ei ole minun vika, että palkka on surkea.
Pienipalkkaisuus on täysin oma valintasi joten vika on vain sinussa, ei valtiossa tai kenessäkään muussa. Sinussa ja siellä sinun päässäsi se vika on.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuossa jonkinlainen logiikka, miksi pitäisi verorahoja jakaa tukeen, jos itselläkin on rahaa maksaa vuokransa kokonaan.
Jos vuokra on korkea niin ei käydä parturissa eikä kahviloissa eikä ravintoloissa eikä vaatekaupoissa.
Vierailija kirjoitti:
Irtisanomissuojaa heikennetään kaikilla myös valtion ja kaupungin työntekijöillä.
Voit myydä omistusasuntosi. Työmarkkinatuki 595 netto kuukaudessa.
Näköjään tosi moni kuvittelee, että omia rahoja pitäisi käyttää omiin kuluihin vasta viimeisessä hädässä, kun kerran valtio suostuu maksamaan sitä sun tätä. En ymmärrä tätä asennetta, vaikka olen pienituloinen. Suhteuttakaa menonne tuloihin eikä toisin päin.
Vierailija kirjoitti:
Ja mikähän pankkikriisi tästä sitten koituu, kun ihmiset alkavat nostamaan tonneittain, ellei jopa kymppitonneittain rahojaan pois tilieiltä? Pankithan ovat yrityksiä, jotka noilla ihmisten tileillä olevilla rahoilla nimenomaan porskuttavat eteenpäin. Vai tuleeko joku uusi laki, ettei saa tiliään kokonaan tyhjentää?
Tämä hallitus aiheuttaa kohta jonkun täydellisen talouskaaoksen maahan. 😂
Höpö höpö. Ei niitä Suomessa nyt niin paljon ole että sillä olisi pankin rahoissa mitään merkitystä. Muutenkin vain idiootti kerää rahansa mihinkään patjan alle. Tulipalo tai varas hävittää rahat hetkessä. Vai luuletko ettei asuntomurrot lisäänny jos ihmiset alkaa pitämään kotona suuria summia rahaa.
Vierailija kirjoitti:
No, kilometrikorvauksia leikattiin. Tänä vuonna saa vähentää vain 7000, kun viime vuonna 8400.
Menkää vero sivuille lukemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä enemmän sosiaalitukia vähennetään, sitä useampi ihminen intoutuu opiskelemaan taikka muilla tavoin parantaa mahdollisuuksiaan työllistyä. Tukien pienentäminen on hyvä kannustin. Nyt ihmiset ovat ns tukiloukussa jossa työhön meno ei ole kannattavaa kun tuet ovat liian hyvät.
Minä olen ihan täysipäiväisessä työssä, mutta silti saan as.tukea. On se kumma, kun ihmiset ei tajua, että sitä tukea voi saada ihan kokoaikaisesti työssäkäyväkin! Ja se ei ole minun vika, että palkka on surkea.
Älä sure. Kohta et saa enää tukea asumiseesi tuossa mittasuhteessa vaan saat muuttaa tulotasoasi vastaavaan asuntoon.
Ei tule muuttoa kuin taivasalle. Asutaan jo edullisimmassa asunnossa mitä täällä on. Minusta et saa mitään tukien hyväksikäyttäjää leivottua, anteeksi vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tukien vähentäminen 50% nykyisestä takaisi sen, että ihmiset olisivat innoissaan päästäkseen työhön matalapalkka alalle osa-aika työhön jossa palkkaluokka on 6-7€ tunnilta. Pois lukien yh hoot jotka mieluummin lisäävät vain tuntejaan erotiikka alalla ja ottaisivat yhden asiakkaan enemmän päivässä.
Samalla se takaisi sen että 1% työttömistä kiertäisi omakotialueet läpi ja veisi kaiken minkä irti saa, mukaanlukien lapsesi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vuokra on korkea niin ei käydä parturissa eikä kahviloissa eikä ravintoloissa eikä vaatekaupoissa.
Eipä niissä muutenkaan käydä työttömyysturvalla tai sairauspäivärahalla, joita myös leikataan rajusti.
Ikäsidonnaisuudet poistetaan työttömyyskorvauksista syksyllä eli 58-vuotiaana irtisanottu saa leikattua ansiosidonnaista 400 päivää ja sen jälkeen työmarkkinatuki 595 netto kuukaudessa. Jotta pääsee takaisin leikatulle ansiosidonnaiselle pitää kilpailla nuorten kanssa 12 kuukautta työsopimuksista. Työkkärin ei enää tarvitse hommata työpaikkaa josta kertyisi uusi ansiosidonnainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienipalkkaisuus on täysin oma valintasi joten vika on vain sinussa, ei valtiossa tai kenessäkään muussa. Sinussa ja siellä sinun päässäsi se vika on.
Olipa harvinaisen idiootti kommentti.
Vierailija kirjoitti:
Näköjään tosi moni kuvittelee, että omia rahoja pitäisi käyttää omiin kuluihin vasta viimeisessä hädässä, kun kerran valtio suostuu maksamaan sitä sun tätä. En ymmärrä tätä asennetta, vaikka olen pienituloinen. Suhteuttakaa menonne tuloihin eikä toisin päin.
Ajatteletko siis, että syöpäsairaan täytyy ensisijaisesti käyttää pienet säästönsä saadakseen elää? Päteekö tämä itseesi, jos sairastut vakavasti?
Vierailija kirjoitti:
Onhan se surkeaa, että rahat täytyy piilottaa käteisenä patjan alle kun ne voisi pitää tilillä kasvamassa korkoa tai pörssissä tekemässä parempaa tuottoa.
Noh, ei se auta kun nostella asumistukea niin kauan kuin pystyy. Itsellä tällä aikataululla häviäisi tuet ensivuoden lokakuussa, joten jonkin aikaa vielä ehtii. Sen ajan aion käyttää sijoitusteni maksimointiin ja nyt saisinkin jo jotenkin vuokrani katettua myyntivoitoilla ja osingoilla. Toivottavasti vain tänä aikana saan sijoitukseni tuottamaan korkoa korolle-ilmiöllä niin hyvin ettei asumistuen poistuminen kauheasti kirpaisisi, kun tulen varsin vähällä toimeen.
Tuo on ollut vähän outo juttu, että yleistä asumistukea on saanut vaikka olisi isompia omaisuuksia. Eläkeläisillä omaisuus on aina vaikuttanut asumistukeen ja muissa pohjoismaissa sama on yleisen asumistuen kanssakin.
Aloittajan kannattaa harkita asumisoikeusasunnon hankkimista, jos perintörahat on asuntoon korvamerkitty. Sellaiseen pääset kiinni tuolla summalla ja siihenkin saa asumistukea. Sitten kun/jos taloudellinen tilanne paranee, niin se on helppo laittaa kiertoon ja hankkia omistusasunto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tukien vähentäminen 50% nykyisestä takaisi sen, että ihmiset olisivat innoissaan päästäkseen työhön matalapalkka alalle osa-aika työhön jossa palkkaluokka on 6-7€ tunnilta. Pois lukien yh hoot jotka mieluummin lisäävät vain tuntejaan erotiikka alalla ja ottaisivat yhden asiakkaan enemmän päivässä.
Samalla se takaisi sen että 1% työttömistä kiertäisi omakotialueet läpi ja veisi kaiken minkä irti saa, mukaanlukien lapsesi...
Kaikki tällaiset rikollisella toiminnalla uhkailijat tai vihjailijat kannattaa vinkata saman tien viranomaisille. Osa näistä täyttää terroristisen uhkauksen tunnusmerkit ja tiedän että osa vinkeistä on jo johtanut jatkotoimenpiteisiin ja syyteharkintaan. Näitä tulee koko ajan lisää, kun yhteiskunnan elätit kuvittelevat että oleskeluyhteiskunnan alasajo perutaan jos tarpeeksi uhkailee ja vihjailee.
Yksinasuvan eläkeläisen omaisuusraja 15000 euroa. Tarkoittaako tämä tilillä olevia rahoja?
Sen voi myydä, ja taas on varaa maksaa omat vuokrat.