Tuleeko siis tilillä olevat rahat estämään asumistuen?
Olen laittanut tilille 50 000 perintörahoja asunnon ostoa varten. Enkö siis jatkossa saa asumistukea, kun tilillä on tuo perintöraha? Perinnön jättäjä oli toivonut, että käytän ne sitten joskus asunnon ostoon.
Kommentit (214)
Odotapa hetki, niin tilillä makaava omaisuus vaikuttaa myös työmarkkinatukeen. Viimeistään yleistuen tullessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun logiikka ei riitä siihen, että miksi vapaa-ajan asuntoa ei lasketa tässä omaisuudeksi...
Koska se on omassa käytössä, ei siis tuota mitään toisin kuin nuo muut listalla luetellut asiat.
Tosin olen sitä mieltä, että asumistukea ei tarvitsisi maksaa kuin max 12 kk ajan, siinä ehtii laittamaan asiansa kuntoon.
Millä tavalla se omassa käytössä oleva normaali asunto sitten tuottaa mutta omassa käytössä oleva mökki ei? Ei kai kukaan mitään tönöä tappiolla ala myymään.
Vierailija kirjoitti:
Mun logiikka ei riitä siihen, että miksi vapaa-ajan asuntoa ei lasketa tässä omaisuudeksi...
Sanos muuta. Etenkin kun ottaa huomioon, että omistusasuntoon ei saa senttiäkään asumistukea.
Vierailija kirjoitti:
Muutokset tulevat voimaan 1.1.2025 sitä mukaan, kun kyseinen tuki tarkistetaan joko määräaikaistarkistuksena tai olosuhteiden muutoksen perusteella.
Hyvin ehdit ottaa rahat tililtä patjan alle tai sukan varteen. Vedät tilit tyhjiin ja hups saat yllättäin myös toimeentulotukea.
Itse alan käymään pankkiautomaatilla ensi vuoden alusta.
-työtön +50k tilillä
Siis ihan raha käyttötililläkö muka estää asumistuen saamisen 1.1.25? Toimeentulotuen se estää jo nyt.
Vierailija kirjoitti:
Siis onko tällainen muutos nyt tulossa?? Minullakin tilillä 25000€. Ei ole vaikuttanut as.tukeen tähän asti. Täytyykö ne oikeasti käydä nostamassa pois? Ihan hiton hankalaa laskujen maksaminen ym sitten, kun rahat käteisenä!
Seuraavaksi käteinen kielletään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska siellä ei asuta eikä monesti edes voisi asua.
Täh? Sen voi kuitenkin myydä ja käyttää siitä saatuja rahoja elämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis onko tällainen muutos nyt tulossa?? Minullakin tilillä 25000€. Ei ole vaikuttanut as.tukeen tähän asti. Täytyykö ne oikeasti käydä nostamassa pois? Ihan hiton hankalaa laskujen maksaminen ym sitten, kun rahat käteisenä!
Kannattaa muuttaa pois Suomesta. Sillä se asia ratkeaa. Edullisia mökkejä saa Thaimaasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostat rahalla taidetta ja piilotat taulut kellariin niin rikollinen poliisi tulee ja ottaa ne itselleen.
Nyt loppu rahulin jako rikkaille. Se varallisuusraja asumistukeen pitäisi olla vielä alhaisempi.
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa. Ketjussa on linkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Digieuro kosahti pankkien tajutessa, että koko pankkisektorilta katoaisi pohja, kun eurot olisivat EKP:n digitilillä.
Yksi euro tilillä on 8 euroa uloslainattua.
Osta kesämökki. Mökkiomaisuutta saa olla.
Onhan se surkeaa, että rahat täytyy piilottaa käteisenä patjan alle kun ne voisi pitää tilillä kasvamassa korkoa tai pörssissä tekemässä parempaa tuottoa.
Kestäkää muutama vuosi niin sitten demarit jatkaa taas rahan roiskimista.
Vierailija kirjoitti:
Odotapa hetki, niin tilillä makaava omaisuus vaikuttaa myös työmarkkinatukeen. Viimeistään yleistuen tullessa.
Yleistuki kun tulee, loppuu keskiluokalta kaikki pohjoismaisen hyvinvointivaltion tuoma turva.
Jos sairastut, jäät työttömäksi tai tulet lomautetuksi, ei enää tule mitään apua ennen kuin on myynyt vaatteetkin päältään.
Jos avaa toisen tilin eri pankista, niin ei kai ne kelalla siitä mistään saa tietää
Miksi valtion pitäisi kustantaa sinun asumisesi kun sinulla on rahaa maksaa vuokrasi itsekin? Tukien tarkoitus ei ole kasvattaa/ ylläpitää kenenkään varallisuutta. Sinun ajatusmallisi mukaan jokainen saisi asumistukea varallisuudesta riippumatta. Käytännössä et ole oikeutettu sen enempää niin asumis kuin toimeentulotukeenkaan.
Mikä lasketaan vapaa-ajan asunnoksi? Voisiko joku muuttaa vuokralle vaikkapa jonnekin mökkiin ja kutsua kaupunkikotiaan loma-asunnoksi?
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläisten äänillä on hintansa. Kokoomuksella on aikaa odottaa.