Miksi joku ostaa polttomoottoriauton sähköauton sijaan? Eikö ole todella tyhmää ostaa polttomoottoriauto?
Polttomoottoriauton maksut ovat paljon korkeammat ja itse polttoaine maksaa ihan älyttömästi. Sähköautoa lataat lähes ilmaiseksi ja kilometrit sillä on todella edullisia.
Polttomoottoriauton verot ja käyttövoimamaksut on aika paljon myös.
Vähän järkiset ihmiset ostaa yhä polttiksen ja sitten he valittavat kun autoilu on kallista tai he valittavat polttoaineen hinnasta?
Kommentit (43)
Hassu 😂 tulee kalliita kilometrejä sähkö, eli nikko autoilla ihan jo sillä, että niiden voimanlähde rikkoontuu useasti jo alle 20 th kilometrin ajon jälkeen ja uusi akusto maksaa kymmeniä tuhansia. Toisaalta yhdellä latauksella pääsee ajamaan vain hyvin lyhyen matkan joten eivät sovellu normaali ihmisen käyttöön käytännössä laisinkaan. Kun tämänhetkisellä autollani pääsen tankillisella (90 litraa) noin 900 kilometriä niin sähköautolla matkanteko loppuisi jo noin 250-300 kilometrin kohdalla. Olisin hölmö jos siis ostaisin sähkölaitteen.
Ei ollut tarpeeksi isoa sähköllä ja kka niin ei tää niin kallis ole.
Mun auto maksoi 1800€ ja bensaan menee 200€/kk. Lasketko kauanko kestää että se sähköauto tulee halvemmaksi.
No varmaan on tyhmää, jos on ostamassa uutta autoa. Mutta jos ajaa vähäiset ajonsa 15 v. vanhalla autolla, joka on hyvässä kunnossa, maksettu ja harmiton, niin silloin se on varmasti halvempaa ja ympäristöystävällisempää pitää niin kauan kuin toimii.
justiinsa ostin uuden bensapolttisauton, ei ole minkään sortin hyrbidi. Paitsi jos käynnistysakku lasketaan :D
Mielenkiintoinen nykyaikainen litran bensaturbo, hyvin antaa tehoa jopa vääntöä ja on kuitenkin pihi. Auto toki kevyt, ja sitä keventää kun ei tarvita mitään akkuja jne. Polttomoottoritekniikkakin edistyy, ei tarvita viiden ja puolen litran koneita
Vierailija kirjoitti:
Mun auto maksoi 1800€ ja bensaan menee 200€/kk. Lasketko kauanko kestää että se sähköauto tulee halvemmaksi.
Sähköauton jos ostat 10 000 eurolla niin lasketaapas.
10 000-1 800= 8 200
8 200/200=41
41kk jälkeen sähköauto tulee halvemmaksi sinun kohdallasi.
Ostin oman bensa auton muutama vuos sitten, vähän ajettu 80 luvun Volvo (250000km). Ajan sillä niin kauan kuin bensaa on myynnissä.
Jos asuu, työskentelee ja hoitaa kaikki asiointinsa muutaman kymmenen kilsan säteellä niin ehkä, vain ehkä sähköauto on järkevä hankinta. Jos ajaa työ- ja asiointiajoja satoja kilsoja viikossa, lomailee Lapissa jne niin sillä sähköautolla ei tee hevon vittua.
Omilla ajoillani en ikinä saisi kuitattua sitä erotusta kuinka paljon enemmän niissä on hankintahinta.
Nykyään ei ole mitään järkeä ostaa polttomoottoriautoa. Minä ostin teslan ja tyytyväinen olen ollut, teslasta maksoin 20 000e ja muita kuluja ei autoon juurikaan tule koska lataan akut öisin jolloin pörssisähkö on ilmaista.
Vanha auto mulla oli bensa audi ja jatkuvasti sai tankata kallista polttoainetta siihen ja muutenkin kallis ylläpitää sitä oli.
T:teslamies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
10 000-1 800= 8 200
8 200/200=41
Bensaan 200/kk mutta sähkö on ilmeisesti ilmaista?
En uskalla tuoda sähköautoa pihaani tai kuljettaa sillä lapsiani. On ne niin herkkiä syttymään ja roihahtavat tosi nopeasti ilmiliekkeihin. Naapurilla kuoli kaksi lasta kun sähköauto syttyi ja ovet lukittuivat kiinni. Lapset rukoilivat hetken sisällä isän katsoessa lasin takaa ja sitten se rähjähti liekkeihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
10 000-1 800= 8 200
8 200/200=41
Bensaan 200/kk mutta sähkö on ilmeisesti ilmaista?
Pörssisähkö on usein ilmaista etenkin öisin. Otahan peppupersu asioista selvää ja osta se sähköauto. Te apukolulaiset ette vaan tajua sitä että sähköautoilu on halpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
10 000-1 800= 8 200
8 200/200=41
Ja 10 000 eurolla saa jonkun koirankopin kokoisen sähköauton, jossa akusto alkaa olla jo lopussa.
Vierailija kirjoitti:
En uskalla tuoda sähköautoa pihaani tai kuljettaa sillä lapsiani. On ne niin herkkiä syttymään ja roihahtavat tosi nopeasti ilmiliekkeihin. Naapurilla kuoli kaksi lasta kun sähköauto syttyi ja ovet lukittuivat kiinni. Lapset rukoilivat hetken sisällä isän katsoessa lasin takaa ja sitten se rähjähti liekkeihin.
Aika surmanloukkuja. Sääliksi käy niitä lapsia ja isää.
Helevettiäkö se sulle kuuluu,mitä ostan.
Vierailija kirjoitti:
Karmea tilanne, mutta isän vika lasten kuolema.
En osta todellakaan sähköautoa. Niiden akut kuluu sit joutuu vaihtamaan uuden kalliin akun tai ostamaan uuden kalliin sähköauton. Eikä niillä ajeta tosi pitkälle. Lisäksi niiden akkuja joutuu lataamaan ja kuka jaksaa odottaa niiden latautumista? Sitäpaitsi sähköautot eivät ole päästöttömiä ja ne ovat tosi painavia autoja.
Polttomoottoriauto on paljon parempi.
Ollut varaosan hakua satojen kilometrien päästä kun on tarvittu juuri heti käyttöön ja aikaa mihinkään latailuun.
Että sellainen autokaupan mainos tällä kertaa...
Suomesta tulee vielä Kuuba kiitos köyhdyttämisen vuosien 2020-2024... eli että täällä ajellaan vuosikymmeniä vanhatkin autot loppuun asti...