Selkounien näkijät
Näin taas viime yönä selkounta. Usein silloin hurjastelen seksuaalisuuteni kanssa (olen siis nainen), ja kun tajusin sen olevan unta, heittäydyinkin naapurin naisen kanssa intohimoiseen muhinointiin, ja heräsin orgasmiin.
Näkeekö kukaan muu näin pimeitä selkounia.. 😳
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Onko näiden selkounien näkeminen yleistä? Oma mieheni esim ei muista edes näkevänsä unia, kuin harvoin.
Vastaan nyt vaikka tähän viestiin. Yleisyydestä en tiedä, mutta itsekin joskus näen näit. Harvinaista mulla, mutta sitäkin mukavampia, kun sellaista tajuaa näkevänsä.
Myös minulla nämä on seksuaalisia, ja kun unessa huomaan että nythän tässä ollaan selkounessa, niin alan välittömästi toteuttaa seksuaalisia fantasioitani :)
Nämä jääkööt sitten salaisuudeksi.
Harvoin orgasmiin asti vaan ehtii, jotain sattumuksia yleensä tulee väliin.
Nyt täytyy sanoa että ette itse voi päättää unianne. Olen jo vuosia takaperin ihmetellyt mitä ihmeen selkounia ihmiset näkevät ja miksi jotkut onnistuvat siinä mutta kaikki tosissaan yrittävät eivät onnistu? Paljon ajatuksia herää näistä kommenteistanne. Kummallista opettamista kyllä näissäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko näiden selkounien näkeminen yleistä? Oma mieheni esim ei muista edes näkevänsä unia, kuin harvoin.
Vastaan nyt vaikka tähän viestiin. Yleisyydestä en tiedä, mutta itsekin joskus näen näit. Harvinaista mulla, mutta sitäkin mukavampia, kun sellaista tajuaa näkevänsä.
Myös minulla nämä on seksuaalisia, ja kun unessa huomaan että nythän tässä ollaan selkounessa, niin alan välittömästi toteuttaa seksuaalisia fantasioitani :)
Nämä jääkööt sitten salaisuudeksi.
Harvoin orgasmiin asti vaan ehtii, jotain sattumuksia yleensä tulee väliin.
Jos nyt mietin näitä tarkemmin niin miten te itse ohjailette näitä ja onkohan kyseessä edes uni koska tajuatte olevanne läsnä tässä energiassa ja aiheessa? Silloin ymmärrän tämän ohjailun. Unta se ei ole koska olet tietoinen tapahtumasta.
"Harvoin orgasmiin asti vaan ehtii, jotain sattumuksia yleensä tulee väliin."
Tämä on muuten ärsyttävää! Tällaisiin vajoaa ihan päivätietoisuudessa, ei ole unesta kysymys. Energia-asioita.
Vierailija kirjoitti:
Nyt täytyy sanoa että ette itse voi päättää unianne. Olen jo vuosia takaperin ihmetellyt mitä ihmeen selkounia ihmiset näkevät ja miksi jotkut onnistuvat siinä mutta kaikki tosissaan yrittävät eivät onnistu? Paljon ajatuksia herää näistä kommenteistanne. Kummallista opettamista kyllä näissäkin.
Mitä tarkoitat? Kuten huomaat, täällä on useampia meitä, jotka näkevät selkounia. Se on juuri joku tuollainen hauras unen ja valveen rajamaa, ja kun sen hoksaa, ja opettelee ne merkit, niin sitä unta voi oikeasti lähteä testaamaan. Mä myös alan toteuttaa kaikenlaisia päivänvaloa kestämättömiä fantasioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat? Kuten huomaat, täällä on useampia meitä, jotka näkevät selkounia. Se on juuri joku tuollainen hauras unen ja valveen rajamaa, ja kun sen hoksaa, ja opettelee ne merkit, niin sitä unta voi oikeasti lähteä testaamaan. Mä myös alan toteuttaa kaikenlaisia päivänvaloa kestämättömiä fantasioita.
Ei mua haittaa, ihmettelin vain sitä kaikkea haukkumistani kun kerroin vastaavista facebookissa. Olette siis kaikki yhtä sairaita ihmisiä. Kiitos kuitenkin tuestanne ja kertokaa lisää.
Miten te näette näitä? Kertokaa yksityiskohtaisemmin tilanteista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mua haittaa, ihmettelin vain sitä kaikkea haukkumistani kun kerroin vastaavista facebookissa. Olette siis kaikki yhtä sairaita ihmisiä. Kiitos kuitenkin tuestanne ja kertokaa lisää.
En ymmärrä mitä tarkoitat. Täällä ei kukaan ole haukkunut ketään.
Mun selkounet lähtee yleensä painajaisesta, johon herään tai havahdun. Sitten jotta se ei jäisi vaivaamaan niin katson sen unen uudestaan siten että pahaa ei tapahdu, kukaan ei kuole, pääsen karkuun, jne. Aina se ei onnistu ekalla kerralla, joskus pitää pari-kolme kertaa katsoa sama uni jotta se sujuu niin kuin haluan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mua haittaa, ihmettelin vain sitä kaikkea haukkumistani kun kerroin vastaavista facebookissa. Olette siis kaikki yhtä sairaita ihmisiä. Ki
No ei nyt, tietäjät tietää kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Mun selkounet lähtee yleensä painajaisesta, johon herään tai havahdun. Sitten jotta se ei jäisi vaivaamaan niin katson sen unen uudestaan siten että pahaa ei tapahdu, kukaan ei kuole, pääsen karkuun, jne. Aina se ei onnistu ekalla kerralla, joskus pitää pari-kolme kertaa katsoa sama uni jotta se sujuu niin kuin haluan.
Käyt sitä läpi, voin kuvitella tämän mutta emme aina pysty ns. itse kontrolloimaan kaikkea. Se täytyy ja kannattaa oikeasti hyväksyä. Tässä sama juttu, unen ajatellaan jatkuvan. Se johtuu myöskin siitä että ihminen ei välttämättä ole täysin kartalla/hereillä/valveilla tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä näen kaikki uneni selkounina. Eli tiedän unta nähdessäni, että olen unessa, ja että voin halutessani myös ohjata unen tapahtumia. Joskus valitsen ohjata, joskus vaan katselen mitä tulee.
Mulla ensimmäinen selkouni tapahtui joskus alakouluikäisenä. Se oli todella ahdistava uni, jossa joka puolella oli verisiä tuskaa huutavia eläimiä ja minä kävelin siellä kaduilla, joilta kaikki ihmiset näyttivät kuolleen ja viimeiset hengissä olevat eläimet huusi tuskaa. Yhtäkkiä havahduin unen sisällä hereille ja sanoin itselleni "tämä on vain unta, ei hätää". Sitten päätin herätä. Siitä asti minun unet on aina olleet selkounia.
Tuo on todella harvinaista. Voitko etukäteen päättää mitä teet unessa?
Tuossa tilanteessa minä päättäisin tutkia maailman salaisuuksia unen näkökulmasta, olipa se sitten oikea tai väärä näkökulma. Se olisi ainakin ihan eril
En ole itse asiassa ikinä kokeillut päättää sitä etukäteen, mutta voin kyllä unen aikana päättää mitä teen, tai luoda kokonaan uuden unen jos haluan. Esim. joskus kun olin oikein stressaantunut töistä, tykkäsin usein luoda unimaailman jossa oli pastellivärisiä pilviä joilla oli suloisia sarjakuvamaisia eläimiä, ja minä vaan liitelin siellä pilvien seassa. Tai satumaisen koralliriuttamaiseman, ja siellä sitten unessa katselin kalojen touhuja ja se rauhoitti.
Vierailija kirjoitti:
Kesken unen vain äkkiä tajuaa, ettei tämä ole todellisuutta, vaan unta. Sen siis tajuaa selvästi, että on unessa.
Mutta sen jälkeen voi itse ohjailla unen tapahtumia. Mitä enemmän ohjailua yrittää, sitä helpommin selkounesta herää, ainakin yleensä, eli lentäessä tietää, että herääminen on lähellä, jos lentokorkeus laskee. Siinä yrittää väkisin räpistellä ilmassa, kunnes havahtuu hereille.
Vierailija kirjoitti:
Näitä on näköjään vähän hankala selittää, ja moni on yrittänyt tässäkin ketjussa.
Uni etenee ihan ns. normaalin kaavan mukaan; on kaikenlaista alitajuista tehtävää ja puuhastelua, kunnes joku asia, elementti tmv. saa näkijän tajuamaan, että kas, tämähän on unta. Sen jälkeen voi alkaa tekemään itse kaikenlaista, vaikka murtautua jäätelökioskiin, muhinoida samaa sukupuolta olevan kanssa, lentää, hypätä kalliolta jne., koska tietää että se on uni.
Painajaisten aikana teen itse sitä, että syöksyn sinne kummitusten sekaan pimeään pihamökkiin keskellä yötä, oikein huutelemaan niitä aavehia paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi kertaa muistan nähneeni selkounta. Kumpaankaan en halunnut seksiä.
Kerran, vuosia sitten, tajusin näkeväni unta. Olin unessa kotikyläni tiellä kävelemässä. Heti tajutessani tämän olevan unta, ponnistin ilmaan, ja aloin lentää. Lentäminen oli painotonta leijumista, jossa pystyin käsien ja jalkojen liikkeillä ohjaamaan liikkumistani. Uni ei kestänyt kauan.
Toisen kerran tajusin näkeväni selkounta, ja ohikiitävän sekunnin ajan unessa mietin, mitä tekisin. Olin kotikaupungin keskustassa kävelemässä. Päätin mennä ravintolaan syömään. Olin tilaamassa ruokalistan herkullisinta annosta, enkä ehtinyt saada sitä, kun heräsin.
m43
:D Karseita pettymyksiä
Monenlaisia unia on tullut nähtyä. Olen kaikissa unissa siinä määrin tiedostavassa tilassa, että pystyn heräämään koska tahansa, ja mitään kovin hirveitä painajaisia ei tämän vuoksi tule
kun unta alkaa manipuloimaan, se tuo lähemmäs valvetilaa, ja herää herkemmin. usein pelon ottaessa vallan kontrolli uneen on matalampi
aloin erään vakavan trauman jälkeen näkemään todella häiritseviä unia erilaisista seksuaalirikoksista. en tiedä, onko tämä loppuelämän vaiva. niitä tulee kuitenkin harvakseltaan
Ei selkounien näkijätkään aina tiedosta uniaan uniksi. Ne on ne tietyt unet, ja se on kyllä hieno tunne. Mikähän siinä lienee, että ikinä niissä unissa ei pääse nauttimaan esimerkiksi kerätyistä rahoista, vaan herää juuri siinä samalla, kun on lottovoittoaan lunastamassa.
Onneksi sentään nuo uniorgasmit onnistuu 😌 joskaan nekään ei aina.
Näen niitä aika usein, ne ovat kuitenkin "hauraita" ja siinä ollaan jotenkin koko ajan heräämisen rajamailla, mikä on tavallaan stressaavaakin. Siihen voi päästä kun treenaa mielensä valvetilassa havaitsemaan unitilassa jonkun triggerin, mistä sitten "muistaa" olevansa unessa. Esim. voi sopia itsensä kanssa, että näen kellon, joka näyttää 12.00 ja tiedän, että näen unta.
En tiedä mikä unityyppi tämä toinen on, joka on harvinaisempi itselläni; siinä ikään kuin uni muuttuu niin selkeäksi, ei unimaiseksi, että vaikuttaisi siltä kuin katselisit elokuvaa. Kaikki värit ja yksityiskohdat ovat todella kirkkaita ja eläviä ja jos päätyisit niihin paikkoihin tosielämässä, muistaisit yksityiskohdat unesta selvästi.
Mun ihastukset on aina olleet yksipuolisia ja niitä ihastuksia sitten välillä vilahtelee unessa. Onnellisimmat hetket olen viettänyt kun henkilö, johon olen ollut ihastunut, on esim. halannut tai ottanut kädestä unesta. On ne joskus seksiuniksikin muuttuneet, mutta siinä vaiheessa yleensä herää lähes samantien.