Arvioi asteikolla 0 -10 kuinka hyvin sovit nykypäivän 1) Suomeen 2) globaaliin maailmaa, 10= sovin erinomaisesti!
Arvioi asteikolla 0 -10 kuinka hyvin sovit nykypäivän 1) Suomeen 2) globaaliin maailmaa, 10= sovin erinomaisesti!
Oletko
a) hyvätuloinen
b) normaalituloinen
c) pienituloinen
d) työtön
e) muuten syrjäytynyt tms esim sairas.
Kuvaile jotain muuten mielestäsi merkityksellistä itsestäsi ja mm minkälaisesta taustasta tulet.
M/N? Ikäsi?
26.06.2024
Kommentit (7)
Suomeen: 0. Ihan järkyttävä paikka, jossa on äärimmäisen vahingollinen kulttuuri ja joka toimi minua vastaan erittäin vihamielisesti koko sen ajan kun siellä asuin.
Globaaliin maailmaan: 7
No Suomeen en nyt ainakaan sovi. Lähdin sieltä 1997 toukokuussa.
Muutin pois enkä hetkeäkään ole katunut. Pari ensimmäistä vuotta meni tutustuessa uuden kotimaan kulttuuriin ja elämään, mutta ei tullut mieleenkään palata Suomeen.
Käyn Suomessa kerran vuodessa. Tykkään kyllä käydä, kun tiedän että olen vierailulla joten mikään Suomen poliittisessa elämässä yms ei liikuta minua pätkääkään. Voin olla vaan ja poimia rusinat pullasta, pääsen kotiin kuitenkin.
Lähdin kun valmistuin opinnoissa, sain töitä ja parin vuoden jälkeen vakityön. Kaikenlaista haastetta totta kai oli, mm. kieli oli opeteltava vaikka englantia puhunkin mutta jos yhteiskuntaan haluaa sulautua on kieli opittava.
Olen siis nainen, keski-iän ylittänyt, sinkkuna elävä. Paljon eri kansalaisuuuksia edustavia ystäviä ja työkavereita.
Elämäni on hyvää.
-10 ja e. En oikein sovi mihinkään.
Ihminen joka on saanut lahjan, elämän.En määrittelu ihmisiä lokeroihin.
Jokainen on yhtäarvokas.
Kukaan ei ole toistansa kummempi.En palvo ihmisiä, en ketään.
Jokainen on hyvä jossakin.
Mikään ei ole arvokasta mitä rahalla saa, se on vaan jotain materiaa.
Kunnioitan Jumalaa.