Yhtäkkiset vatsaongelmat, joiden syytä en itse tiedä
Joku 3vk sitten ihan yhtäkkiä alkoivat vatsavaivat. Olen syönyt ihan normaalisti ja terveellisesti. Syön suurimmaksi osaksi samoja ruokia ja tätä ennen vatsa toimi hyvin. Olen pistänyt viimeiset 9kk ruokiani ylös, eli tiedän saavani tarpeeksi kuitua. Sokerin määräänkää ei ole tullut lisäystä. Proteiinin määräkin pysynyt samana. Maitohappobakteerit tai vin siblin rouhe ei ole korjannut tätä ongelmaa. Alkuun toki muutti ulosteen ripulista kiinteäksi.
Nämä kaksi viimeistä viikkoa mennyt suurin piirtein näin:
- Kaksi kertaa viikossa ripuli, mutta muuten kiinteää/normaalia ulostetta
- Joka päivä suuri määrä "ripulinhajuisia" pieruja. Haisevat aivan järkyttävälle.
- Peräaukossa vähän sellainen kirvely tms tuntemus
-Jonkin verran turvotusta
Lääkäriin olen menossa joka tapauksessa, mutta ihmetyttää, että mikä tällaisen voinut aiheuttaa.
En koe olevani mitenkään normaalia enemmän stressaantunut tai mitään. Nukun ja syön ihan normaalisti. Liikun myös entisen tapaan.
Kommentit (3)
Montakin syytä voi olla: ärtyneen suolen oireyhtymä, salmonella, korona, pahimmassa tapauksessa suolistosyöpä... Lääkärissä kyllä selviää, ottavat labrat jne.
Ei ole todettu laktoosi-intorelanssia tai keliakiaa. Ei mitään muitakaan sairauksia. Syömäni ruoat ovat pääsääntöisesti laktoosittomia muutenkin.
Ap