Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Miten testataan lapselta onko diabetes?
08.09.2008 |
näillä kai se menee. kuten aikuisillakin,.
saatetaan tehdä myös sokerirasitus.
Kommentit (4)
tietynlaisesta hemoglobiinista näkee millä tasolla hoitotasapaino on ollut pidemmällä tähtäimellä
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
josta katsotaan verensokeripitoisuus.
Jos on ykköstyypin diabetes,niin verensokeri on yli 10. Silloin ainakin on aikasta varma diagnoosi.
Kun se havaitaan, sen voi todeta tavallisella pikaverikokeella, sillä sokerit ovat usein silloin niin korkealla, että muita kokeita ei tarvita.
Jos tutkitaan lapsen sokerinsietoa tai mahdollista II-tyypin diabetesta, tehdään sokerirasitus.
Alue: Aihe vapaa
Siis näkeekö sen hemoglobiinista vai tarvitaanko jotain muuta virtsakoe?