Miten joku voi nauttia tällaisesta säästä?
Koko päivä sisällä verhot ikkunan edessä. Vasta joskus kahdeksan jälkeen voi mennä ulos.
Kommentit (160)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuumissa maissa ihmiset alkaa kuolla 5-kymppisinä. Harva varsinkaan köyhä elää 6-kymppiseksi. Rikkat, joilla on ilmastointi, elää pitempään.
Naapurin pappa täälläItaliassa on 95v ja tekee päivittäin puutarhahommia, niittää heinikkoa ja kävelee 5km lenkin. Tänäänkin kun on +32. Monet hänen ikäisensä työskentelevät viinitiloilla perheen nuorempien apuna.
Ei ilmastointia, kukaan ole kuullutkaan moisesta😁
Mihin ne sitten sen EU-paketin tarvitsi?
Miksi helle on vanhuksille vaarallista kun aina ne palelee ja kulkee takki päällä kesälläkin. Mummoni tuputtaa "ota viltti harteille" kun parvekkeen ovi on nyt (+28 astetta) auki.
Joo kauheaa. Juhlissa hikoilee varsinkin miehet puvut päällä.
Menin tänään ulos ja ulkoilin reippaasti. Ei se niin kamalaa ollutkaan. Mieluummin ulkona ja kuuma kuin sisällä ja kuuma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuumissa maissa ihmiset alkaa kuolla 5-kymppisinä. Harva varsinkaan köyhä elää 6-kymppiseksi. Rikkat, joilla on ilmastointi, elää pitempään.
Naapurin pappa täälläItaliassa on 95v ja tekee päivittäin puutarhahommia, niittää heinikkoa ja kävelee 5km lenkin. Tänäänkin kun on +32. Monet hänen ikäisensä työskentelevät viinitiloilla perheen nuorempien apuna.
Minäkin olen ollut Italiassa +30 asteen helteessä.
Se ilmantila oli täysin erilaista, kun tämä Suomen +30. Lämmin toki oli, mutta silti jaksoi tehdä asioita ja hengittäminen oli ihan helppoa.
Olen siis täysin normaali-painoinen, terve, nelikymppinen nainen.
Eikä mitään asiaa ulos päivä-aikaan, kun mittari on +31. Tuntuu hengityksessä, hirmuisen tukalaa.
Ja lisäksi miljoona paarmaa.
En ihan ymmärrä kesän hehkuttelijoita, mutta heille nämä kelit sallittakoon. Tulee se syksykin vielä, joka on itselleni se The vuodenaika :)
Tällainen keli sopii ainoastaan siihen, että meressä ui puukon kanssa ja katkoo ruokoja läheltä pohjaa. Mihinkään muuhun hommaan ei tällaisella kelillä viitsi ryhtyä.
Kyllä sitä mieluummin olisi ulkona touhuamassa kuin sisällä hellettä paossa. Joku 15 astetta riittäisi hyvin.
Tissihikiakan ulina Vol. XXXXXX
Kävin äsken iltalenkillä 26 asteen helteellä. Olen 7 kk raskaana. Puoli tuntia jaksoin kävellä ja olo oli sen jälkeen hirveä. Hyi.
Vierailija kirjoitti:
Kävin äsken iltalenkillä 26 asteen helteellä. Olen 7 kk raskaana. Puoli tuntia jaksoin kävellä ja olo oli sen jälkeen hirveä. Hyi.
No se onkin sitten kivaa lykkiä vaunuja umpihangessa. Siinä vasta hiki tulee. Onnea vauvasta kuitenkin :) Ne on ihania.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen ollut Italiassa +30 asteen helteessä.
Se ilmantila oli täysin erilaista, kun tämä Suomen +30. Lämmin toki oli, mutta silti jaksoi tehdä asioita ja hengittäminen oli ihan helppoa.Olen siis täysin normaali-painoinen, terve, nelikymppinen nainen.
Eikä mitään asiaa ulos päivä-aikaan, kun mittari on +31. Tuntuu hengityksessä, hirmui
Toi riippuu mihin menee. Kannattaa katsoa, että on metsää ympärillä. Olen aikaisempinakin kesinä huomannut, että lenkkeily helteellä onnistuu ihan hyvin rantamaastoissa ja metsien lähellä. Ei ole niin tukalaa kuin keskustoissa.
Onhan se hauska piipahtaa sekä nautiskella vähän aikaa kesäisessä ilmassa ja mennä sitten kotiin tai töihin viilentymään ilmastoinnin/ILP:n kera.
Asun täällä suomessa metsän ympäröimänä, järven rannalla.
Siitä huolimatta +25 on ulkona melko sietämätöntä.
Italiassa ilmankosteus on erilainen.
Mutta kuten sanoin, kukin nauttikoon niistä omista vuodenajoistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raksalta tulin äsken. Kypärä. Pitkähihainen. Turvakengät. Haalarihousut polvitoppauksilla...
Ei taida toimistotyöläisillä olla mitään käsitystä asiasta.
On. 3 taloa rakennettu ja 1 rempattu. Myös kesällä
Vieä ei ole lllut liian kuuma
Tuskinpa missään oikeissa hommissa.
Mikä lasketaan "oikeaksi" työksi?
Olen kantanut 1800kpl 18-kiloista harkkoa työmaalla ylämäkeen, kymmeniä jos ei satoja laastiämpäreitä, roilottanut kiviseinää, villottanut vinttiä kesähelteellä, kaivanut maata vanhan talon alapohjasta 38 asteen lämmössä (varjolämpö ulkomaankodissa), kantanut tiiliä, tehnyt ulkolaudoitusta ja - maalausta, roudannut pihalla soraa, mursketta, multaa ja hiekkaa, laatoittanut sisällä ja ulkona, tehnyt rappausta, maalannut seiniä ja kattoja, tehnyt pelti- ja tiilikattoa.
Tuossa pari kevyttä pikkuhommaa mitä tämä mummo on tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin ne sitten sen EU-paketin tarvitsi?
Talojen peruskorjaamiseen jotta kylät ei rapistu eikä autioidu. Kuten Suomessa on tapahtunut
Ei sää marisemisesta miksikään muutu.
Ei se ole se lämpö vaan yli 95% kosteus. Kosteus tätä tekee inhottavaa.
Jotkut julisti miten trooppisen kuuma ei lainkaan tuule ja sitten jotkut ihmettelee miksi suomalaisia pidetään tyhminä.
Vierailija kirjoitti:
Raksalta tulin äsken. Kypärä. Pitkähihainen. Turvakengät. Haalarihousut polvitoppauksilla...
Ei taida toimistotyöläisillä olla mitään käsitystä asiasta.
Just tämä. Todella haluisin vaihtaa paikkoja näiden hellehullujen kanssa, jotka tietokoneen ääressä +21-asteisessa toimistossa huokailee miten ihanaa on, kun on ulkona on lämmintä eikä niille riitä pihalla perus +24 astetta ilman villasukkia.
En ymmärrä kanssa, koko viikon kylmää ja sateista, ollaan varmaan sitten koko viikko sisällä kun ulkona niin kylmää
Tuskinpa missään oikeissa hommissa.