Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

** SyyskuunSissit loppuviikkoon (ke-to-pe) **

31.01.2007 |

Alkuviikon pino: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9460959&p=2&tmode=1&smode…

Niimpä onkin Kirka kuollut - just kuulin radiosta :O

Ihan järkyttävä olo :( Mulle nous viime yönä korkee kuume, enkä pystynyt nukkumaan kunnolla. Hourinkin jotain ihme unia. Lisäks on oli kauheen paha olo ja flunssa päälle.

Oon kun kuollut lahna täällä sohvan peruilla. Onneks tyttö on tosi reipas ja oma toiminen, sain ottaa pienet torkutkin aamupäivällä.

Nyt ei muuta irtoo - päätä särkee ja kolottaa joka paikkaa..

dumle rv 8+4 (huomenna neuvola)

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkku vielä kipee ja kova yskä - mietinkin uskallanko tänään mennä neuvolaan, eivät varmaan kauheesti toivo sinne sairastavia ihmisiä (vauvojen takia)! Mutta menen nyt kuitenkin, aikaa on jouduttu jo muutamaan otteeseen siirtämäänkin..

Ihania herkkyys-tilanteita teillä ;D Mulla ei kait pahemmin herkistytä, no ehkä vähän - Pikku julmureita katoin viime perjantaina ja itkin neljä kertaa sen aikana. Sit purskahin itkuun kun mies soitti heti sen ohjelman loputtua ja sanoi mukamas jotain hassua ;) Sit pyytelin anteeks kun tajusin et minun hormooneista kaikki johtu.

Eilen illalla sain halailla ekaa kertaa pönttöä. Mut nautin siitä olotilasta mikä sen jälkeen tuli :) Pahoinvointi hävis koko illaks ja yöks.

Tein H&M:lle tilauksen ja tilansinpa jo äitiysvaatteitakin. Perusteluna hyvät alet ;) Vähän kaihoisasti kattelin niitä muita vaatteita kuvastosta, kun olin jo suunnitellut kesäksi kaikkia ihania vaatteita ja nyt niitä ei saakaan höh.

Ruuanlaittoon pitäis mennä ja suihkuun - kolmelta neuvola. (ei yhtään huvittas tässä olotilassa sinne mennä)

dumle rv 8+5

Vierailija
22/30 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistinkin etten ole vähän aikaa päässyt kirjoittelemaan tänne, kun ei ole oikein jaksannut konen taakse istua. Aina kun on hetki levätä niin sitten sohvalle jotta jaksaa taaperon kanssa sitten touhua. Kuitenkin oli tosi kiva lukea mitä muille kuuluu ja huomata että samojen juttujen kanssa monet taistelevat.

Joskus aikaisemmassa viestissäni kyselin näistä inkivääri pillereistä ja näitä tuli tässä välissä hommattuakin. Pikkuisen on eroa olossa mutta jos vaan illalla unohtaa ottaa sen toisen pillerin niin aamulla jo ällöttää. Eli tarkkana tässäkin saa olla. Tässä huomasin yhden uuden oudon oireen, sitä oli tosin ekan lapsen odotuksessakin, eli saunassa ei pitkään oikein viihdy kun minulle tulee ns.panta oire. Eli toisiinsanottuna - otsaa rupee kiristää ihan mielettömästi. Sitä siis myös jos vaikka huuhtelen kasvojani lämpimällä vedellä, hassua. Saattaa olla että liitty jotenkin matalaan verenpaineen, mutta en ole mitään selitystä tähän kuitenkaan saanut.

Ekassa neuvolassakin nyt käyty ja kaikenlaiset verikoet ym. tehty. Kiva kun on oikein mukava kätilö/terveydenhoitaja vastaanottamassa niin aika hyvin siellä viihtyi. Nyt sitten vaan odottamaan 3 viikon päässä olevaa ultraa.

Oikein mukavaa viikonloppua Sisseille :)

Can rv9

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jondeliini: Onnea sydänäänistä! :) :)

Omat ultrakuulumiset: Siellä se pieni ihmisen alku köllötteli ja sydän pumputti hurrrjasti!!! Ihanaa! Olin ihan cool ja hymyilin vaan sen lääkärikäynnin ajan, mutta ulos kun päästiin, alkoi hysteerinen pillitys. Oli niin helpottunut olo. Mies oli vähän hämillään, että mikäs sulle nyt tuli.

Viikkoja 6+2 (luulin, että 6+4, noh, mitäpä parista päivästä). Lekuri löysi kohdusta pienen määrän vanhaa verta, kun pyysin, että kattoisi näkyykö mitään selitystä sille viikonlopun vuodolle. Ei osannut sanoa, mistä on tullut, koska kalvot ja istukat yms näytti oikein hyvinvoivilta, eikä siellä mitään merkkejä vuodosta. No, jäi siis arvoitukseksi.

Nyt pitäis soitella neuvolaan. Millonkohan ne mut sinne haluaa? Ainakin toxoplasma-vasta-aineet pitää heti testata. Ja se pimpparaudan streptokokkitilanne jossain vaiheessa.

Uskalsin jo kokeilla äitiyshousuja. Ah, mikä ihana vapaus! Tavan farkut kiristää ihan julmetusti. Ja niissä äitiysfarkuissa mun maha oli niin nätti, ihana vauvapömppö.

Tuutupii ja Pikkuriikki rv 6+2

Vierailija
24/30 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mullakin on mieli kovin herkässä. Eilen melkein itkin töissä kun yhden vauvan isä kertoi mulle, että laulaja Kirka on kuollut. En edes erityisesti pidä hänen musiikistaan, vaikka myönnän sitä välillä kuuntelevani. Jotenkin se uutinen oli niin koskettava¿.

No, sitten illalla mulla tulikin jo kunnon itku. Mun teki nimittäin kovasti mieli ruisleipää, jonka päälle laitoin meetvurstia, kurkkua ja tomaattia. Kunnes vihdoin sain lasiin mehua ja pääsin haukkaamaan leipää niin tuli itku. Mies hätääntyneenä kysyi, että mikä nyt on? Meetvursti leivällä ei maistunut musta ollenkaan samanlaiselta miltä se on ennen maistunut. Siinä sitten mies yritti kovasti lohdutella mua ja mä tyydyin sitten jogurttia ja klementiinejä syömään. Että sillain, nyt jälkikäteen kyllä naurattaa tuo oma tunteellisuus¿

Onnea kaikille neuvoloissa käyneille! Itsellä se on edessä ensi maanantaina ja toivoisin kovasti että yritettäisiin kuunnella jo sydänääniä kun mieskin pääsee mukaan. Onko kenelläkään kokemusta, miten Tampereella on yleensä toimittu?

Tänään kerroin töissä raskaudestani pomolle, ylihoitajalle. Hän onnitteli kovasti ja lupasi minulle, että työpaikka maksaa äippäloman aluksi minulle palkkaa. En kuitenkaan ihan tarkkaan ymmärtänyt tätä, siis onko kenelläkään kokemusta? Saanko ensimmäiset kuukaudet samaa palkkaani (otetaanko esim. vuorotyön lisät huomioon) ? Ja pysyykö veroprosentti samana vai korotetaanko sitä jo tässäkin kahdella, kuten kela tekisi?

Liikunnasta on ollut puhetta. Mä lenkkeilen mieheni kanssa. Nyt tosin viime aikoina tuntuu, että on jäänyt vähemmälle. Olen ajatellut aloitella tässä kevään edetessä jotain mammajoogaa tai muuta mammajumppaa.

Vierailija
25/30 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospas minäkin jotain...

Omaa napaa ihan ensiksi. Varasin sitten kuitenkin ajan alkuraskauden ultraan ja kävin siellä eilen. Mun masussani sykki YKSI SYDÄN!!!!!!!!! Ja kokokin vastasi viikkoja. Olen niin onnellinen ja helpottunut. Yritän nyt alkaa nauttimaan tästä raskaudesta, enkä koko ajan murehtia.

Ällö-olo vaivaa päivittäin, mutta helpottaa kun saan syödä. Saas nähdä, miten paljon paino nousee, kun koko ajan syön. Tosin olen yrittänyt syödä terveellisesti, paljon hedelmiä, mutta välillä lipsuu...vaan empä välitä, eipä nuo aikaisemmatkaan raskaudet ole hirveästi lisäkiloja jättäneet...

KERTOMISESTA: me ei olla vielä kerrottu kun mun lähimmälle ystävälle. Olen ajatellut odottaa siihen np-ultraan. Tänään oli vähän kiusallinen tilanne, kun olin syömässä ex-työkaverini ja nykyisen työkaverini kanssa. Ei oltu pöydässä kauaa istuttu, kun tämä ex-työkaveri kysyi, että ' no, joko odotat kolmatta' . En ole kummankaan kanssa mikään maan läheinen, eikä minua huvittanut kertoa asiasta, kun ei kerran kukaan muukaan tiedä töissä. Ja periaatteena on, että pomo saa tietää ensin asiasta, koska se olisi kurja, jos hän kuulisi jostain muualta...Siinä sitten hymistelin, että katsotaan...Mä en vaan vielä halua kertoa ihan jo mun taustani takia (km:t rv 11+ ja 6+). Oonhan mä eilen sykkeen nähnyt sikiöllä, mutta haluan odottaa vielä siihen seuraavaan ultraan...

TUUTUPII: onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! Eikös me nyt uskalleta olla jo vähän rennommin????

JONDELIINI: onnittelut sydänäänistä! Aikaisin kuuluivat :-)

Jep. Yritän tässä aktivoitua taas tänne palstalle. Väsymys vie kyllä iltaisin voiton...

-Ultsi + Lahja 8+0-

Vierailija
26/30 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kävin ultrassa, jännitti aivan hirveästi. Onneksi masusta löytyi yksi pikkuinen ihmisen alku. Syke näkyi ja kaveri vastasi viikkoa 7+6, omien laskelmien mukaan olisi voinut olla 8+2. Mulla kyllä epäsäännöllinen kierto että laskuja vaikea tehdä. Heittoa ei kuitenkaan ollut merkittävästi. Seuraavan kerran sitten np-ultra ja eiköhän se sitten tarkennu lopullisesti mitä viikkoa elellään. Ensiviikon tiistaina on ensimmäinen neuvola. Esikoisesta yritettiin kuunneltiin ekallakäynnillä syke, ei kuulunut silloin vielä, mulla on tuota toppausta vähän reilummin :)

No täytyy mennä selaamaan päivän postia kun poika vielä nukkuu, raukalla on niin huono olo yskittää ja korvatulehduskin on :(

Unelma ja masukki rv 8+2 (la 11.9.07)

Vierailija
27/30 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä paljoa uutta tietoa tullut. Verta ei meinattu ensin saada, hb oli yllättävän hyvä 130, paino laskenut - uskallanko edes kertoa paljon painoin... 37,3! Älkää kovasti säikähtäkö olen pieni kooltani muutenkin :) Ja terkka sanoi että hoikkahan aina olet ollut. Ei kummastellut painoa. (mua vähän hirvitti) Normaalisti kuitenkin 40 suunnilleen painan.

Onnea kaikille ultrassa kävijöille :D

Mulla on taas tosi paha olo ja varmaan saa käydä kohta oksentaa :( Ruokakaan ei maistu entistäkään paremmin kurkkukivun takia.

Kaiken kukkuraks, kun oltiin mun siskon luona (tyttö oli siellä neuvolan ajan), siskon poika alkoi oksentamaan just kun oltiin lähössä - että oksutauti tiedossa parin päivän sisällä :( Voi kurjuus, sitä en haluais..

Ja mies on intissä kuumeessa/flunssassa, tulee sekin vielä vkonlopuks kotia sairastamaan. IHANAAA! Varmaan näyttää kämppäkin tosi hyvältä, kun kukaan ei jaksa tikkua ristiin laittaa siisteyden eteen.

Olipas valitusta - mutta muuta ei nyt valitettavasti löydy..

Vierailija
28/30 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki oli ultrassa kohdallaan eikä minun siis tarvinnut repiä verkkareitani. Pienen pieni ihmisen alku siellä oli, lääkäri mittasi kooksi vastaamaan viikkoja 6+3, omissa laskuissani olin 7+1 päivässä. Sanoi kyllä että tässä vaiheessa neljänkin päivän heitto suuntaan tai toiseen on ihan ok. Sydän jo sykki ja minä sain ensimmäisen kerran huokaista helpotuksesta- tuulimuna tämä ei ole tällä kerralla. Kunnolla huokaisen vasta sitten niskapoimu-ultran jälkeen kun nämä kriittiset viikot on eletty :)

Tänään soittelen sitten neuvola-aikaa ja päätin kertoa läheisimmille työkavereille. Illalla on ne juhlat tiedossa ja siellä kuitenkin joku ihmettelee jotain joten jos nuo kaverit vähän vaikka jeesaisivat niin ettei tarvitis ihan kaikille kertoa vielä tässä vaiheessa.

Ultran hinta oli aika törkeä 153,50¿, tosin tässä on Kelan osuuskin mukana kun joudun aina maksamaan ensin itse kaikki, sen jälkeen sitten työpaikan sairaskassa palauttaa jonkun osan. Kysyin sen 4D-ultran hintaakin ja se on 244,50 tuolla Keskuskadun lääkärikeskuksessa. Tiedoksi vaan muillekin jotka sitä harkitsevat.

Pää-asia että kaikki oli tässä vaiheessa niinkuin pitää. Tosin mieltä jäi kyllä heti kaivelemaan tuo pieni koko, vaikka kuinka järki sanoo että se on ihan ok.

Lääkäri tuumi että joudun ihan varmasti nyt sokerirasitukseen kun esikoinen oli niin iso. Yök, sitä sokerilitkua en kyllä haluaisi niellä mutta kait se sitten on pakko.

Mukavaa perjantaita kaikille äideille ja sisseille!

t: Typykkä ja Hermanni 7+2

Vierailija
29/30 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

n 150¿

Flunssaa tosissaan on liikkeellä paljon.

Meillä pyörii perheessä kaikilla. Töissä olen ollut nyt eilisen ja tän päivän.

Yököttävää oloa on ollut melkein joka päivä. Menee syömisellä ohi. Ruokahalu on kasvanut selkeästi.

Viime yönä heräsin kymmeniä kertoja kun käänsin kylkeä ja rintoihin sattui niin vietävästi ja vihloi.

Nyt täytyy jatkaa töitä

Vierailija
30/30 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Ultsi, Unelma ja Typykkä hienoista ultrakuulumisista!

Typykkä pohti tuota päivien heittoa, se on niin tavallista, kun kyse on tosi pienistä mitoista ja pikkutyypin asennosta ja kaikesta. Soitin eilen neuvolaan ja varasin ekan ajan (maaliskuun alkupuolella). Sanoi, että siellä käyttävät rv:na kuukautisten mukaan lukeutuvaa, koska alkuraskauden ultramittaukset ei oo ihan tarkkoja. Katsoin itsekin eilen ultrakuvia ja huomasin, että toinen kohdistin on 0,5-1 mm liian " alhaalla" , joten meidän pikkuriikin koko jäi kyllä laskuissa todellista pienemmäksi. (Ja n. 1 mm:n heitto reilu 5 mm " isossa" papusessa on jo aikamoinen heitto...)

Tänään pitäisi ultran mukaan olla 6+3, mutta omien ovistuntemusten ja menkkojen perusteella 6+5, joten ajattelin mennä tuon jälkimmäisen mukaan edelleen kuitenkin.

Viikonlopun alkuja kaikille!

Tuutis ja Minimaalinen rv 6+5