Löytyykö täältä teehifistelijöitä?
Täällä JuhlaMokkien luvatussa maassa, kunnollista teetä on välillä vaikea löytää.
Mistä te ostatte teenne? En asu pääkaupunkiseudulla, eikä sinne ole usein asiaa, joten verkkokaupat ovat pelastukseni.
Kommentit (38)
En ole hifistelijä, mutta koska juon vain vihreää ja haudutettua teetä olen tarkka sen laadusta ja mausta. Samalla tavalla kuin kahvia kittaavatkin ihmiset kahvistaan, miten sen haluavat juoda ja millaisin sekoituksin.
Asun pk-seudulla, niin käyn muutamissa teekaupoissa ostamassa isot erät noin puoleksi vuodeksi kerrallaan. Päädyn aika samoihin teelajeihin, joista saan vahvaa teetä. Juon teetä paljon.
Ulkomaan reissuilla, riippuen kohteesta, tuon niistäkin teetä tullessani pienempiä eriä.
Kannataa katsia että pussit ovat ilman muovia... eli paketissa lukee plastik free... hengenvaarallista juoda paljon teetä jossa on muovia
Minä taas tykkään ihan vaan mustasta teestä maidolla ja sokrulla, olenko erillainen nuori? T: Turun paappa, 62-vuotta nuori
On sääli, miten vähän hyvää teetä saa kahviloissa. Nähdään paljon vaivaa ja aikaa kahvien valmistamisessa, mutta teen suhteen hypätään helpolla yli. Olen jo ajat sitten luopunut ajatuksesta pysähtyä johonkin kahvilaan teelle.
Kerran joku paikallinen torvelo kehoitti minua ottamaan omat teeni mukaan, koska sanoin pussiteestä omistajalle. Mietin mitä se torvelo oikein ajatteli, että varastaisin kahvilasta paikan omien eväitteni kanssa. Ei sekään oikein olisi. Jos omistajan mielestä pussitee on ihan hyvä, niin se on sitten hänen yrityksensä linjaus.
En ole hifistelijä, marketin pukka tuntuu parhaalta. Erityisesti se matcha green, siinä on kait eniten klorofylliä, tulee vihreiden lehtien parhaat hyödyt.
Täällä yksi hifistelijä. Käyn teekaupasta hakemassa teet kerralla useammaksi kuukaudeksi tai ostan verkkokaupasta. Hifistelijäksi ryhtymisen jälkeen on ollut vaikeaa juoda teetä enää kahviloissa, en koske enää pussiteehen.
Mulla ei ole varaa olla hifistelijä. Koska kuitenkin juon teetä joka päivä, en voi ostaa kalliita teelaatuja. Mutta onneksi sentään nykyään Nordqvistilla on Blend no 1 800 g:n pussissa, jota saa useimmista marketeista. Se on ihan riittävän hyvää. Joskus tietty ostan jotain oikeasti hyvää. Tämän lisäksi juon joskus jotain vihreää teetä, mitä nyt sattuu milloinkin irtona löytymään. Mulla on myös erilaisia yrttihaudukkeita, esim. rooibossia. Sitäkin olen joskus ostanut jonkun isomman säkin. En juuri kotosalla käytä teepusseja.
Täältä tilaan:
Mitä kunnollisia teen ostopaikkoja Helsingistä löytyy, jos vaikka sinne eksyisin lähiaikoina?
Ap
Vierailija kirjoitti:
On sääli, miten vähän hyvää teetä saa kahviloissa. Nähdään paljon vaivaa ja aikaa kahvien valmistamisessa, mutta teen suhteen hypätään helpolla yli. Olen jo ajat sitten luopunut ajatuksesta pysähtyä johonkin kahvilaan teelle.
Kerran joku paikallinen torvelo kehoitti minua ottamaan omat teeni mukaan, koska sanoin pussiteestä omistajalle. Mietin mitä se torvelo oikein ajatteli, että varastaisin kahvilasta paikan omien eväitteni kanssa. Ei sekään oikein olisi. Jos omistajan mielestä pussitee on ihan hyvä, niin se on sitten hänen yrityksensä linjaus.
Tämä!
Täällä on yksi kahvila, josta saa hyvää teetä. Venäläisten pitämä, joten en enää käy.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina onnellinen kun kahvilasta saa maustamatonta vihreää teetä. Valkoista teetä ei saa mistään. Ja tarkoitan nimenomaan haudutettua teetä.
Vierailija kirjoitti:
Täällä yksi hifistelijä. Käyn teekaupasta hakemassa teet kerralla useammaksi kuukaudeksi tai ostan verkkokaupasta. Hifistelijäksi ryhtymisen jälkeen on ollut vaikeaa juoda teetä enää kahviloissa, en koske enää pussiteehen.
Olin tähän saakka ostanut K-kaupoista chunmeetä, mutta sen valmistaminen lopetettiin. Paikallisesta aasiamarketista sai gunpowderia, mutta kauppa meni nurin, joten tilasin Forsmanilta saman tien kaksi kiloa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä kunnollisia teen ostopaikkoja Helsingistä löytyy, jos vaikka sinne eksyisin lähiaikoina?
Ap
Esim. The Ounce ja Théhuone.
Mitä tarkoittaa oikeaoppinen teen haudutus? Tuntitolkullako pitää lehtä liottaa? Tarvitaanko eri teelaaduille vesilämpömittari?
Minä juon tyytyväisenä pussiteetä. On kitkerää, jos kaataa päälle kiehuvaa vettä.
Parempi maku tulee, jos antaa veden jäähtyä vaikka minuutin. Liotan pussia muutaman minuutin.
Ja ennen kivitystä kerrottakoon, että joku ottaa teeveden suoraan hanasta tai lämmittää mikrossa ja uittaa monta päivää vanhaa, käytettyä pussikokoelmaa, hah.
Vierailija kirjoitti:
Libtonin laitan vesilasiin ja kuumennan mikrossa 2min kiehuvaksi.
LIPTON!
Miksi juot kuravettä hyi!
Vierailija kirjoitti:
En ole hifistelijä, mutta koska juon vain vihreää ja haudutettua teetä olen tarkka sen laadusta ja mausta. Samalla tavalla kuin kahvia kittaavatkin ihmiset kahvistaan, miten sen haluavat juoda ja millaisin sekoituksin.
Asun pk-seudulla, niin käyn muutamissa teekaupoissa ostamassa isot erät noin puoleksi vuodeksi kerrallaan. Päädyn aika samoihin teelajeihin, joista saan vahvaa teetä. Juon teetä paljon.
Ulkomaan reissuilla, riippuen kohteesta, tuon niistäkin teetä tullessani pienempiä eriä.
vihreä tee on kammottavaa, olen muutaman kerran koettanut, ei ole mun juttu!
JA joo, laitan teen oikein, ei mitään muovikannu kuumennusta vedelle tms.
Vierailija kirjoitti:
Ap
yks hyvä paikka oli triplassa, mutta...ei ole enää!
googlaamalla toki oisit löytänyt mut olkoon:
https://tripsteri.fi/tripsteri-blogi/tripsterin-suosikit-helsingin-para…
TArkasta, sen triolan tiedän, eioo muita en!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran joku paikallinen torvelo kehoitti minua ottamaan omat teeni mukaan, koska sanoin pussiteestä omistajalle. Mietin mitä se torvelo oikein ajatteli, että varastaisin kahvilasta paikan omien eväitteni kanssa. Ei sekään oikein olisi. Jos omistajan mielestä pussitee on ihan hyvä, niin se on sitten hänen yrityksensä linjaus.Tämä!
Täällä on yksi kahvila, josta saa hyvää teetä. Venäläisten pitämä, joten en enää käy.
eihän tuossa edes sanota mitään paikkaa!
Libtonin laitan vesilasiin ja kuumennan mikrossa 2min kiehuvaksi.