Meinaatko jatkaa tai oletko jatkanut työntekoa eläkkeelle jäämisen jälkeen?
Työnteko eläkkeen ohella on mahdollista ja ammattitaito voi säilyä monella alalla. Ootko miettinyt tätä vaihtoehtona tai onko kokemuksia?
Kommentit (11)
Eläkeikä on niin korkea, että ennen sitä valtaosa miehistä kupsahtaa.
Naisille ehkä relevantti kysymys.
Olen jatkanut. Nuoria ei kiinnosta määräaikaiset tai osa-aikaiset pestit, mieluummin ottavat täydet työttömyysetuudet ja toimeentulotuen.
Kyllä, mikäli säilyn työkykyisenä. Pitää pään virkeänä kun on jotain ajateltavaa. Ehkä voisin tehdä vähän pienemmillä työtunneilla osa-aikaisena.
Lukio, opiskeluaika 2 + 5 vuotta, jolloin kaikki kesät töissä, reilusti yli 30 vuotta tiivistä työelämää vaativassa kokoaikatyössä... jo alkaa riittää.
Olisin voinut jatkaa,en todellakaan jatkanut.
Eiköhän se riitä kun olin työelämässä 40vuotta.
Eläkkeeni 2650€
Kyllä sillä hyvin pärjää.....
Olin 44 vuotta työelämässä, ei lomautuksia eikä irtisanomisia. Kun jäin eläkkeelle sovin työnantajan kanssa että voin käydä opettamassa ja valvomassa uusia työntekijöitä. Muutaman keikan olen tehnyt
Minä lopetin työt viisikymppisenä. Nykyään elelen ja matkustelen eläkkeellä olevan mieheni kanssa ja hänen rahoillaan.
Toki minulla on myös asunto ja säästöjä.
Olen jatkanut, mutta ihan eri alalla kuin työurani tein. Muutaman tunnin viikossa teen, en toki täyttä päivää.
Jäin viime syksynä eläkkeelle ja jatkan normaaleja freelancerin töitäni.
En todellakaan. Olen tehnyt töitä suurimman osan elämästäni ja mielestäni pitää antaa mahdollisuus nuoremmille;