Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi on hankala: minä vai veli?

Vierailija
25.06.2024 |

Mä sain työn ja tuskan jälkeen opiskelut maaliin ja vanhemmat haluavat sitä pienesti juhlia perheen kesken. Olen yrittänyt veljeltäni kysyä, milloin hänelle sopii, mutta hän ei suostu sitä sanomaan. Mielestäni reiluinta olisi sanoa, että ei halua osallistua, jos ei halua tai sitten kertoa ajankohta, joka hänelle sopii jotta saadaan sovittua päivä. Koen veljeni käytöksen jotenkin loukkaavaksi.

Vastaavat tilanteet kääntyvät perheessä aina siihen, että mä olen hankala, kun kerron pahoittavani mieleni tai ehdotan, että vastaavia kokoontumisia ei järjestettäisi ollenkaan, kun ne on aina vääntöä mun veljen puolelta. Veli ei esim. koskaan kysy, mitä ostetaan äitienpäivälahjaksi tms. ja mulle valitetaan jos ostan lahjat enkä kysy haluaako veli osallistua ja veli ilmestyy paikalle ilman lahjaa. Aikoinaan kysyin, mutta mä ne lahjat silloinkin ostin ja maksoin vaikka veljen nimi korteissa myös oli.

Mä kelpaan kyllä veljelle avuksi milloin mihin, kuten kelpaa myös muu perhe, mutta kaikki yhteiset juhlat tms. kokoontumiset ovat aina kauheaa vääntöä veljen osalta. Viime joulunakin hän lähti aattona yllätten kotiin vaikka oli sovittu, että hän jäisi yön yli.

Anteeksi pitkä sepustus, mutta olenko mä tässä nyt se hankala vai onko mulla oikeus pahoittaa mieleni veljeni touhuista?

Kommentit (99)

Vierailija
41/99 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en itse edes haluaisi näitä juhlia. Mulla ei oikein ole perheen lisäksi edes ketään, ketä kutsua. Mun vanhemmat nämä haluaa. Äiti hyväksyy sen, että juhlia ei järjestetä, mutta isä ei tule antamaan periksi.

isä varmaan järjestää juhlat. Kai ne kutsuu sinut sitten 

Vierailija
42/99 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet psykoottinen kontrollifriikki ja teet veljestäsi hullun tuolla menolla. Tyypillinen nainen. Katso peiliin, mene itseesi ja mieti, mikä meni vikaan.

No nyt tuli mielenkiintoinen analyysi. En kyllä tunnista itseäni tuosta lainkaan.

Niin koska et katso peiliin etkä mene itseesi. Kaltaisesi ihmiset eivät osaa hävetä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/99 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mä en itse edes haluaisi näitä juhlia. Mulla ei oikein ole perheen lisäksi edes ketään, ketä kutsua. Mun vanhemmat nämä haluaa. Äiti hyväksyy sen, että juhlia ei järjestetä, mutta isä ei tule antamaan periksi."

No, mutta isäsi voi siinä tapauksessa järjestää ne juhlat. Olettepa hankalaa väkeä koko sakki.

Niin ollaan. Se vaan, että isä ei anna periksi, ikinä.

Vierailija
44/99 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on jäänyt koko perheellä rajat vetämättä ja sörkitte puolin ja toisin. Välillä siellä vierailee marttyyrikin, myös sun puheissa. Ihme kiukuttelua lahjoista tai vastaamattomista puheluista tai yöpymisistä. En jasaisi tuollaista ollenkaan ja kertoisin sen myös. Onneksi sulla on mahdollisuus vetää ne omat rajasi vielä ja toisillakin on, mutta sä et heitä voi siihen pakottaa/käskeä.

Vierailija
45/99 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän koko perhedynamiikka on ihan vinksahtanut.

Vierailija
46/99 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä äiti tietää kuka hankkii ja maksaa ne lahjat. Ei me tyhmiä olla.

Vierailija
47/99 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en katselisi tuollaista. Ja tarkoitan mitä sanon sillä meillä samaa dynamiikkaa, paitsi että lopetin vastuunkantajan roolin, nyt olen musta lammas mutta elämä on helpompaa

Vierailija
48/99 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeäsi pidetään ilmeisesti idioottina ja sinua kynnysmattona. Kivat vanhemmat 

Vierailija
49/99 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antakaa sen veljen tehdä kuten itse haluaa. Miksi ihmeessä yritätte pakottaa aikuista ihmistä?

Mun mielestä mun veli saa aikuisena ihmisenä tehdä juuri mitä haluaa. Mutta mun mielestä hän sitten aikuinen kaikissa tilanteissa. Hän sättii äitiä jos äiti ei vastaa heti puhelimeen ja soittaa mulle jos äitin puhelin on varattuna, kun hän soittaa siltä varalta, että äiti puhuu mun kanssa puhelimessa, että saa puhelun loppumaan. Hän tarvitsee lähes päivittäin apua vanhemmilta elämäänsä, mutta juhlista ja muista hän vänkää, koska silloin hän taas on aikuinen.

No miksi sitä veljeä paapotaan? Sinä voit omalta osaltasi lopettaa sellaisen. Vanhempiesi tekemisiin taas et voi vaikuttaa.

Me asuttiin jossain vaiheessa mun veljen kanssa alle puolen kilometrin päässä toisistamme. Mä kävin siivoamassa veljen luona ja sen kanssa kävellen kaupassa vanhempien painostamana. Mun veli kävi sinä aikanan kun asuttiin siinä mun luona noin 5 kertaa, kun mä muutin kauemmas veli alkoi syyllistämään, kun en enää käy hänen luonaan niin usein. Silloin hän kävin mun luona kaksi kertaa ja mä useamman kerran kuussa hänen luonaan. Siitä huolimatta mä olen sen hankala ihminen.

Vierailija
50/99 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä äiti tietää kuka hankkii ja maksaa ne lahjat. Ei me tyhmiä olla.

Ap:n äiti ja isä ovat sen saamattoman veljen kasvattaneet joten en ole ihan varma tyhmyydestä

Vierailija
51/99 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kirjoitat veljen nimen korttiin, jos veli ei osallistu lahjaan?

Jos veli ei halua juhlia, miksi pakotatte häntä?

Sovi juhlapäivä ja kutsu veli, hän tulee tai ei tule. Hänen päätöksensä. Miksi haluat väkisin roikuttaa veljeäsi mukana kaikessa vastoin hänen tahtoansa?

Hyväksy, että veljesi ei ole sinä. Kaikki eivät tykkää juhlista.

Vierailija
52/99 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvänen aika. Kyllä riittää, että laitetaan kysely, milloin sopisi. Jos ei vastaa, valitaan itselle sopiva aika ja järjestetään juhlat. Kutsu laitetaan, saa tulla, ei ole pakko. Muuta ei voi vaatia.

Jos ei tuo isälle riitä, isä on hyvä ja selvittää asiat itse.

Tärkeää on, että laitat aina viestin, ja kysyt haluaako veli osallistua lahjaan/juhlaan/mihinkään. Kun kitinä alkaa, että ei ole tiennyt, näytät viestin. Sillä selvä. Loout on heidän ongelmansa.

Vierailija
53/99 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi välität jos joku suuttuu tai pitää hankalana? Jos kerran hyvä syy pistää rajat

Vierailija
54/99 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otahan ap etäisyyttä koko perheeseesi. Siivoat, paapot, huolehdit, tottelet kaiken mitä vanhempasi käskevät.

Elä omaa elämääsi. Siksipä sinulla ei ystäviä olekaan, kun elämäsi kuuluu perheellesi. 

Vierailija
55/99 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisia veljiä on valitettavasti paljon. Omani ovat olleet kusipäitä koko ikäni ja tajusin sen vasta aikuisuudessa, kun olin jo monta vuotta auttanut heitä milloin missäkin ja sitten saanut kuulla heiltä vattuilua ja kuittailua vaikka kuinka pitkään, kun olen erehtynyt pyytämään muuttoavuksi tai kyytiä paikkaan, jonne hekin olivat menossa muutenkin (eli erilaiset sukujuhlat jne). En tiedä mistä se johtuu, mutta en koe veljiä turvallisiksi ja mukaviksi tyypeiksi, vaan ovat henkisesti väkivaltaisia ja inhottavia aina kun se on mahdollista. Viimeksi tänään sain muistutuksen tästä mahdottomasta suhteesta. Verisukulaisuus ei valitettavasti aina tarkoita perhettä.

Eli sanoisin, että veljesi on se hankala tässä ja sinulla on oikeus loukkaantua.

Vierailija
56/99 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän perhe on vähän hassu lievästi ilmaisten. Kai noin voi käydä kun vanhemmat eivät oikein ota rooliaan tai luovat lapsilleen rooleja. Hyvin erikoiselta kuulostaa.

Vierailija
57/99 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä Ap oikeasti hyötyisit terapiasta. Siellä just opetellaan tervettä rajanvetoa. Nyt sun selvästi halutaan tuntevan syyllisyyttä jokaisesta teostasi tai tekemättömyydestäsi. Se on sinun tehtäväsi astua nyt ulos tuosta marttyyriyden ja manipuloinnin kehästä. 

Vierailija
58/99 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teillä on jäänyt koko perheellä rajat vetämättä ja sörkitte puolin ja toisin. Välillä siellä vierailee marttyyrikin, myös sun puheissa. Ihme kiukuttelua lahjoista tai vastaamattomista puheluista tai yöpymisistä. En jasaisi tuollaista ollenkaan ja kertoisin sen myös. Onneksi sulla on mahdollisuus vetää ne omat rajasi vielä ja toisillakin on, mutta sä et heitä voi siihen pakottaa/käskeä.

Olet oikeassa. Tämä on todella kuluttavaa varmaan kaikille. Mä en pidä itseäni minkään arvoisena ja olen aina kärsinyt yksinäisyydestä. Siksi tämä veljen touhu tuntuu erityisen pahalta. Olen yrittänyt hänelle puhua yksinäisyydestä, mutta hän kieltää sen.

Vierailija
59/99 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antakaa sen veljen tehdä kuten itse haluaa. Miksi ihmeessä yritätte pakottaa aikuista ihmistä?

Mun mielestä mun veli saa aikuisena ihmisenä tehdä juuri mitä haluaa. Mutta mun mielestä hän sitten aikuinen kaikissa tilanteissa. Hän sättii äitiä jos äiti ei vastaa heti puhelimeen ja soittaa mulle jos äitin puhelin on varattuna, kun hän soittaa siltä varalta, että äiti puhuu mun kanssa puhelimessa, että saa puhelun loppumaan. Hän tarvitsee lähes päivittäin apua vanhemmilta elämäänsä, mutta juhlista ja muista hän vänkää, koska silloin hän taas on aikuinen.

No miksi sitä veljeä paapotaan? Sinä voit omalta osaltasi lopettaa sellaisen. Vanhempiesi tekemisiin taas et voi vaikuttaa.

Me asuttiin j

Miksi sä kävit veljen luona siivoamassa? Joko veljellä on joku sairaus/häiriö tai sitten ette ole aikuistuneet ja irtautuneet lapsuusperheen rooleista.

Vierailija
60/99 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä odota veljeltä yhtään mitään. Älä odota keneltäkään yhtään mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi