Onko joku onnistunut pääsemään kunnalliseen hammashoitoon Helsingissä?
Olen aiemmin käynyt yksityisellä, mutta enää ei ole varaa. Onko teillä antaa kokemuksia kunnallisesta ja sinne pääsemisestä nimenomaan Helsingissä?
Kommentit (22)
Itselläni on traumaattisen huonot kokemukset. Tästä on tosin aikaa jo yli 20 vuotta ja olin silloin teini, mutta kokemus oli niin traumaattinen, että enpä ole sen jälkeen mihinkään hammaslääkäriin uskaltanut.
Vierailija kirjoitti:
Mä pääsin tossa ööö viime vuonna.
Viisaudenhampaita suositeltu poistamaa, kuvatkin ja panoraama otettu, jouduin kyselemään perään ku ei kuulunut useampaan kuukauteen mitään kuvien katsomisen jälkeen. Siltikään ei ole kuulunut lääkäristä mtn. Pitänee varmaa ottaa palse, mut kuvatki menee varmaa uusiksi, se tulee kalliiksi sitten.
Jeesaiskohan Kela sitten jotenkin 🤔
se on tarkoitettu niille, jotka eivät osaa suomea. jotka eivät pysty kommunikoimaan, kuinka pahasti on asiat. ja ne ovat heillä hampaiden osalta todella pahasti.
Maaliskuussa soitin ja yritin varata aikaa hammastarkastukseen. Kunnalliselle hammaslääkärille olisin päässyt jopa neljässä kuukaudessa, mutta halusin päästä nopeasti, joten otin palvelusetelin. Pääsin hammaslääkäriin soitosta ehkä kahden viikon sisään.
Vierailija kirjoitti:
Maaliskuussa soitin ja yritin varata aikaa hammastarkastukseen. Kunnalliselle hammaslääkärille olisin päässyt jopa neljässä kuukaudessa, mutta halusin päästä nopeasti, joten otin palvelusetelin. Pääsin hammaslääkäriin soitosta ehkä kahden viikon sisään.
Paljonko jouduit palvelusetelillä maksamaan, en kyllä edes tiedä paljon kunnallisella maksaa, mutta kai se nyt halvempaa on kuin yksityisellä?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Sillä voi päästä vaikka heti esim. coronarialle :)
Minä pääsin vuosi sitten. Normaali hammastarkastus ja hygienisti. Jouduin odottamaan aikaa noin puoli vuotta.
🇺🇦🇮🇱
Kaffebulla kirjoitti:
Minä pääsin vuosi sitten. Normaali hammastarkastus ja hygienisti. Jouduin odottamaan aikaa noin puoli vuotta.
Hei mahtavaa, muistatko mitä maksoi? Ap
Vierailija kirjoitti:
se on tarkoitettu niille, jotka eivät osaa suomea. jotka eivät pysty kommunikoimaan, kuinka pahasti on asiat. ja ne ovat heillä hampaiden osalta todella pahasti.
Tarkoitatko kun nia kansalaisia.
Sain Helsingin kunnallisesta hammashoidosta traumat. Hammaslääkäripelko sen myötä kun ykdi hammaslaakäri ilkkui ikeniäni ja toinen repi ajatuksissaan väärän hampaan suusta
Jännä, että lama-aikanakin Suomen hammaslääkärihoito toimi paremmin kuin nykyisin. Mikäköhän on syy huonontumiseen?
Minä olen käynyt Helsingissä kunnallisella vuosikymmenen. Jos en ole saanut aikaa hoitotakuun aikana, olen saanut hoitosetelin yksityiselle. On poistettu viirureita, paikattu ja kerran poistettu luupiikki ikenestä suukirurgilla.
Somput pääsee. Nyt juuri oli mediassa että niiden lasten toimittaminen nukutushoitoon lasketaan tuhansissa per vuosi.
Menkää nyt muualle höpisemästä noita ketkä sinne pääsee juttuja! Pelkkää höpöhöpöä.
Haluaisin ketjuun oikeita kokemuksia. Kiitos niistä! Ap
Kyllä oon päässy, aina kun on tarvinnut. Jos sulla ei oo kiireistä asiaa, paikka irronnut tms. voit joutua odottelemaan jonossa jonkin aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Hei mahtavaa, muistatko mitä maksoi? Ap
Joitain kymppejä. En muista tarkemmin.
🇺🇦🇮🇱
Paikkaus maksaa kunnallisella noin 50 e.
Mä pääsin tossa ööö viime vuonna.
Viisaudenhampaita suositeltu poistamaa, kuvatkin ja panoraama otettu, jouduin kyselemään perään ku ei kuulunut useampaan kuukauteen mitään kuvien katsomisen jälkeen. Siltikään ei ole kuulunut lääkäristä mtn. Pitänee varmaa ottaa palse, mut kuvatki menee varmaa uusiksi, se tulee kalliiksi sitten.