Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi epiduraali ei tehoa kaikilla? Kun sen pitäisi olla vielä kaikki vahvin kivunlievitys.

Vierailija
31.01.2007 |

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kokenut minkäänlaista puutumista missään vaiheessa.

Lopulta kätilö sanoi, että nyt hän ei voi enää isontaa lääkitystä kun se on niin täysillä kuin suinkin, enkä minä edelleenkään kokenut helpotusta.

Synnytyskeskustelussa totesin, että oiskohan se ollu kamalampaa jos epiduraalia ei olisi ollut lainkaan, mutta sen jälkeen kaksi synnytystä kokeneena tiedän että ei (toinen synnytys meni luomuna, kun tuli niin vauhdilla ettei mitään ehditty) . Minulle epiduraali ei vain auttanut.

Kai se on niin henkilökohtaista. Toiselle auttaa yksi toiselle toinen.

Vierailija
2/2 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epiduraali on vaikeampi laittaa ja ongelmana on tasainen vaikutus. Syytä on myös siinä, että epiduraalin annosteltuna lääkemäärillä pihistellään. Lääkäreiden taidoissa voi myös olla eroja, se on valitettava fakta. Itselleni anestesialääkäri oli ensimmäisessä synnytyksessä määrännyt useamman toistettavan epiduraaliboluksen kipulääkettä, mutta varsin veemäinen kätilöni ei ollut niitä antanut. Tämä selvisi, kun halusin lukea potilaspaperini, koska muutakin komplikaatiota synnytyksessä oli.

Toisessa synnytyksessä sain spinaalin ja toimi loistavasti. Anestesialääkäreitä en syytä kivuistani, sillä he antoivat kunnon ohjeet, joita ensimmäisen synnytyksen kätilö ei noudattanut. Ehkä sitten anestesiahoitajana olin kätilön mielestä tympeä potilas, koska vaadin tasan tarkkaan kaiken saatavilla olevan mömmöm synnytykseni avuksi, koska miksi kivuista kärsiä, kun on olemassa turvallisia lääkkeitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä