Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä te teette ruokaa jos ette yksinkertaisesti jaksa tehdä

Vierailija
25.06.2024 |

Onko teillä valmiina pakkasessa jotain vai menettekö eineksillä ja mikrolla vai tilaatteko jostain?

Kommentit (110)

Vierailija
41/110 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paistan kananmunia ja syön niitä ruisleivän päällä.

Sama! Ehkä nakit vielä laitan kananmunan päälle pannulla ja paistan nekin munan flippaamalla. Flippinakkimuna. Sitten ketsaa ruisleivälle ja ehkä punasipulia. Flippinakkimuna pannulta siihen ja nomnom! Suolaa ja pippuria. 

Ainiin. Sen leivän paistan kanssa pannulla. Hyvin mahtii kaikki siihen voinokareen kanssa käristymään. Taidan tehdä iltapalaksi. Nälkähän tässä tuli kirjoittaessa. =D

Vierailija
42/110 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on hyvä aihe.Nopeasti väsyneenä ei juuri muuta kuin banaani ja sipuli munakas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/110 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina sitä sen 5 min jaksaa, että saa pellille riisiä, kasviksia, lihalientä ja broilerinkoipia. Uuni hoitaa loput.

Vierailija
44/110 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin jos EI jaksa. No ei sitten pureskellaan pöydän reunaa.Tai syödään vessapaperia.No siis jos ei jaksa no jos nyt sen verran jaksaa että avaa ananaspurkin ja syö.Voi soittaa kavereille tuokaa ruokaa syöttäkää ku en jaksa.Tuokaa lihapiirakka. 

Vierailija
45/110 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei jaksa tehdä no ei jaksa siis avata jääkaapin ovea pakastimen ?

Vierailija
46/110 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun luottopikaruoka, kun laiskottaa, on pastaa ja pestoa. Jos oikeen lykästää, niin on parmesaania jääkaapissa. Mutta hyvin maistuu ilmankin. 

Parmesaani kyllä kruunaa pastan. On vaan himpunverran kallista.

Vierailija
47/110 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun teen, niin teen ison satsin kasvispihvejä, kaalikääryleitä, sosekeittoa, karjalanpiirakoita, pizzakierteitä, suolaista piirakkaa. Nää pakastuu hyvin ja on sulatettunakin hyvän makuisia. Kun on laiska päivä, otan näistä syötävää.

Vierailija
48/110 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedenkeittimellä kuumaa vettä ja perunamuusipussi ja paputölkki kastikkeeksi mikrossa. Nopeeta ja hyvää jos on nälkä.

Vierailija
49/110 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papuja,(no mausteet laitan ja pitäähän ne kai huuhdella). Keitetyt munat. Kurkkuja ja porkkanaa suoraan naamaan. Proteiinijauhetta nesteeseen. Kalasäilykkeen jaksan avata aina. Mikroa en käytä koska pelkään että se vie ruoasta ravintoaineet, sen verran salaliittoteoreetikko olen.

Vierailija
50/110 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sattuma. Tuo ykkössivun appelsiiniankka on myös oma laiskojen päivien pelastus.

Vierailija
51/110 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun luottopikaruoka, kun laiskottaa, on pastaa ja pestoa. Jos oikeen lykästää, niin on parmesaania jääkaapissa. Mutta hyvin maistuu ilmankin. 

Mulla tähän vielä lisänä vuohenjuustoa pannulla nopeasti lämmitettynä/ruskistettuna jos jaksan

Vierailija
52/110 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en oikeasti jaksa kokata, niin jokainen syö, mitä kaapista löytyy, useimmiten voileipiä. 

Vierailija
53/110 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin perunamuusijauhetta, soijarouhetta, mausteita ja kuumaa vettä, niin tulee parempi perunasoselaatikko kuin kaupan eineksillä. Mausteina käytän usein kuivattua persiljaa ja ruohosipulia, pippuria, suolaa. Ja ketsuppia tai muuta maustekastiketta päälle. Halpaa, terveellistä ja siedettävän makuista.

Vierailija
54/110 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrin pitämään pikanuudeleita aina kaapissa, mutta käyn niin harvoin kaupassa että tuppaa kaikki usein loppumaan. No, pussimuusista saa vedenkeittimellä nopsaan muusin, tai sosekeiton pahimpaan nälkään.

Eilen oli niin järkyttävä väsymys että teki tuskaa koota edes lihapullaleivät pöytägrilliin, niitä halvimpia einespullia tulee varalle usein ostettua.

Vierailija
55/110 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen ihan poikki ja en jaksa tehdä mitään ruokaa, niin teen makaronilaatikon ja oikein ruokaisan salaatin. Siihen tulee, kurkkua, tomaattia, paprikaa ja jäävuorisalaattia. Keitän siihen vielä riisiä ja laitan salaattijuustokuutioita. Teen jonkun helpon salaattikastikkeen. Leivon sämpylät ja jälkiruuaksi helppo pannukakku ja siihen teen nopean jäätelön jäätelökoneella.

Vierailija
56/110 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Coopin pakastekermaperunat meni aamulla uuniin ja perään jäiset lintsröminpihvit. Minä teen lähtöä töihin ja siinä oli lapsen ruoka tälle päivälle. Vuokakin on alumiinia kun löysin kaapin pohjalta.

Vierailija
57/110 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kyseessä koko perhe, joka pitää ruokkia, teen uunibataattia ja sen kanssa tonnikalasössöä. Se tehdään näin: kokonaiset bataatit laitetaan kuumaan uuniin tunniksi. Juuri ennen tarjoilua sekoitetaan purkillinen tonnikalaa, kermaviiliä ja kapriksia. Syödään bataattien sisus tonnikalasössön kanssa ja heitetään kuoret roskiin.

Valmistusaika tuossa on n. 2 minuuttia, mutta kypsennyksessä kestää kauan.

Suosittelen!!!

Miks ihmeessä tää on saanut 6 miinuspeukkua? 🤔

Itse teen kanssa välillä uunibataatti silloin kun en jaksa kokata. Ei tarvii pilkkoa, paistaa jne. mitään, heittää vaan kokonaiset bataatit uuniin. Kaikkein helpoin täyte on sellainen pieni paketti fetakuutioita öljyssä, joita on esim. oliiveilla, valkosipulinkynsillä jne. 

Eikös noita peukkuja käytetä oman mielen mukaan, siksi.

Ei voi ymmärtää että eri tavalla peukuttaneita ihmetellään. 🙄

Vierailija
58/110 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuudelia voilla ja soijakastikkeella, jos olen yksin. Jos pitää ruokkia puolisokin, teen jotain, mikä ei vaadi paljon aktiivista työaikaa. Pasta bolognese on yksi "en jaksa  kokata"-ruokani. Mulla on yleensä sipulisilppua pakastimessa niin ei tarvitse muuta kuin heittää kaikki ainekset pataan ja antaa muhia. Tuon voi hyvin unohtaa hellalle moneksi tunniksi, sitä parempaa tulee mitä kauemman muhii.

Joskus haetaan jotain valmistakin, mutta täällä ei ravintoloita ole kuin pizzeriat ja hampurilaispaikat, enkä  tykkää.mistään kauppojen valmisaterioista niin yleensä.kyhään jotain itse, vaikkei huvittaisi yhtään.

Vierailija
59/110 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kyseessä koko perhe, joka pitää ruokkia, teen uunibataattia ja sen kanssa tonnikalasössöä. Se tehdään näin: kokonaiset bataatit laitetaan kuumaan uuniin tunniksi. Juuri ennen tarjoilua sekoitetaan purkillinen tonnikalaa, kermaviiliä ja kapriksia. Syödään bataattien sisus tonnikalasössön kanssa ja heitetään kuoret roskiin.

Valmistusaika tuossa on n. 2 minuuttia, mutta kypsennyksessä kestää kauan.

Suosittelen!!!

Miks ihmeessä tää on saanut 6 miinuspeukkua? 🤔

Itse teen kanssa välillä uunibataatti silloin kun en jaksa kokata. Ei tarvii pilkkoa, paistaa jne. mitään, heittää vaan kokonaiset bataatit uuniin. Kaikkein helpoin täyte on sellainen pieni paketti fetakuutioita öljyssä, joita on esim. oliiveilla, valkosipulinkynsillä jne. 

No ainakin tällainen perinteisen sähköhellan uuni kuumentaa koko asuntoa helteellä. Ehkä siitä syystä tuli miinuksia. En paljoa tee uuniruokaa enkä leivokesäisin, kun kotona on 27 - 30 astetta. Muutenhan tuo e.m. ruoka on varmasti hyvää ja helppo valmistaa.

Vierailija
60/110 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipää.

Jos nyt jotain vähän monipuolisempaa tekee mieli, niin kuskussalaatti. Kuskusin etu on se, ettei sitä tarvii keittää niin ei tuu niin paljoo tiskiä. Kippaa vaan vedenkeittimestä kuuman veden kuskusin päälle ja odottaa pari min. Sit fetaa, kurkkua, tomaattia, sipulia, persiljaa, paprikaa tms sekaan. Jos tekee tarpeeksi ison kulhon niin siitä riittää seuraavallekin päivälle.