Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinua syyllistetty väärin elämäsi olosuhteista, ja oletko tottunut kantamaan siitä väärää syyllisyyttä?

Vierailija
25.06.2024 |

Minä juuri tajusin, että olen koko ikäni aivan väärin syyllistänyt itseäni siksi, että kaikki muut ihmiset ympärilläni ovat syyllistäneet minua. Olen syntynyt vahinkolapsena aika karuihin olosuhteisiin rumaksi tyttölapseksi. Sitä myötä minulla ei oikein koskaan ole ollut perheen ja suvun tai ystävien tuomaa tukea tai tukiverkostoa mihinkään. Geeniperintönä on myös sukurasitetta, adhd:ta ja kaikenmoista. Sitten jos tätä ei kasvatuksessakaan mitenkään oteta huomioon, vaan vanhemmat ovat katkeria siitä että heillä ylipäätään on lapsi ja haluaisivat vain elää omaa elämäänsä, niin ei kyllä ole mitkään parhaat mahdolliset lähtökohdat elämään ja hyvän itsetunnon kasvattamiseen. Olen syntyjäni hajamielinen, huonomuistinen, unohteleva ja heikosti keskittyvä ihminen, enkä ole saanut tähän vanhemmiltani mitään tukea tai apua tai neuvoja. Olen saanut vain vihaa ja suuttumusta siitä että en muista asioita hyvin ja tämä on kai sitten ollut olevinaan jotain kasvatusta tämä viha ja huuto, että sen avulla opitaan. Miettikää, miten eri lähtökohdat on vaikkapa ihmisellä, joka saa syntyä rakastavaan perheeseen toivottuna ja kaivattuna lapsena kypsille ihmisille. Joilla on rakastava ja lämmin suku, ja myöskin älynlahjaa geeneissä sen verran, että on varallisuutta tarpeeksi jakaa myös lapsille. Ei mitenkään voida vaatia, että noihin huonoihin olosuhteisiin syntynyt lapsi olisi yhtä pätevä kuin hyvillä geeneillä ja hyvällä kasvatuksella ja rakastavalla perheellä varustettu lapsi. Jossa on myös huikea tukiverkosto ja mummolat lähellä molempien vanhempien puolilta, perheillä paljon ystäviä ja sitä myötä myös perheystävillä lapsia, jolloin myös näillä lapsilla on toisistaan kavereita ja sitä myötä sosiaalista verkostoa pienestä pitäen. Eli kaikesta tästä mikä minun kohdallani on ollut pelkkää epäonnea, olen saanut kuulla syytöksiä ja vihaa ja halveksuntaa koko elämäni ajan, ikään kuin tämä kaikki olisi ollut minun syytäni vaikka ei sitä ole todellakaan ollut. 

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos on lapsena ruma Niin silloin ei vielä myöskään osaa mitenkään kaunistaa tai meikata itseään jos ei siihenkään saa mitään oppia tai neuvoa mistään. Ja totuus on että myös lapset syrjivät rumia lapsia ja ovat heille inhottavampia kuin muille, noin keskimäärin. Vaikka toki myös joitain ihan kivoja ja reiluja lapsia löytyy, vaikka hekään eivät yleensä halua rumilasta miksikään bestikseksi jonka kanssa kuljetaan kaikissa paikoissa ja tapahtumissa ja leireillä. 

Vierailija
2/5 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jaksa provota.

Vierailija
4/5 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyllistetty elämäsi olosuhteista? Mitä tuo tarkoittaa?

Vierailija
5/5 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, Kirjoitat normaalia paremmin, et voi olla ainakaan tyhmä. Kaikilla ei ole noin ruusuiset oltavat kuin maalaat noita ihanuuskuvia. Joillakin voi olla nuo kaikki. Raha ei tee ihmistä paremmaksi, se yleensä huonontaa. Onnellisuus lähtee itsestä. Monet ihmiset katkeroituvat ja pilaavat omat ihmissuhteensa sillä, että ovat katkeria ja kateellisia siitä mitä muilla on. Minun avioliitto kaatui tähän. Vaimolle ei mikään riittänyt ja sokeutui somesta, kuinka muilla on sitä ja totta eikä nähnyt sitä mitä meillä on. Hän näki sen vasta, kun menetti sen kaiken. Meillä oli rakentumassa iso omaisuus, jota omalla kovalla ja pitkäjänteisellä työllä olin rakentanut, mutta se meni pirstaleiksi. Lapsille en saa siirrettyä mitään perintöä, kun aika minusta jättää. Kaikki kaatui vaimon sekoiluun ja kateuteen. Vaimo oli itse rikkinäisestä perheestä ja traumat kantautuu vaan sukupolvelta toiselle. Mä yritin katkaista tämän kierteen. Vaimoni näki itsensä myös rumana vaikka oli kaunotar. Huono itsetunto johti pettämisiin, kun hän etsi omaa onnellisuuttaan. Vaimossani kuoriutui narsisti ja tuhosi kaiken ympäriltään etsiessään onneaan. Mä olen itse ihan rikki, että en näe mitään kivaa mun elämässä. En jaksa.

Ole onnellisen hyvästä kirjoitustaidostasi, uskon että olet hyvä monessa muussakin, mutta ehkä et näe sitä. Lapsuuden traumat tekevät ihmisestä sokean. Löydä itsesi, älä vertaa itseäsi muihin. Se mitä näet on vain ulkokuori, et näe sitä mitä ihmiset piilottelevat sisällään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme