Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä muistoja teillä köksän tunneilta?

Vierailija
25.06.2024 |

2010 muistan mm.

1. Eka valmistettava annos oli Malja Kotitaloudelle. Spritepohjainen juoma ja lasin reunat töpättiin sokeriin.

2. Kirjassa luki, että kiinalaiseen ruokakulttuuriin kuuluu röyhtäily ja piereskely osana kiitosta ruoalle.

3. Muistan myös, kun opetettiin että friteeraus olisi terveellinen tapa valmistaa ruoka, koska öljyä ei imeydy ruokaan.. tämä on nykyisin valhe.

Mitä erikoisempaa teillä tulee mieleen? 

Kommentit (86)

Vierailija
81/86 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on 90-luvulta jäänyt mieleen, kun yksi luokkalaiseni tyttö kysyi, mihin numeroon hellan nuppi käännetään kun keitetään vettä (perunoille). Itse olin pienestä asti joutunut laittamaan äidin apuna ruokaa, joten kysymys vähän huvitti...

Vierailija
82/86 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opin tekemään valkokastiketta. Kotona sitä en oppinut koska isäni ei jostain syystä syönyt sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/86 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heiteltiin taikinaa kattoon! Hauskaa oli.

Vierailija
84/86 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on 90-luvulta jäänyt mieleen, kun yksi luokkalaiseni tyttö kysyi, mihin numeroon hellan nuppi käännetään kun keitetään vettä (perunoille). Itse olin pienestä asti joutunut laittamaan äidin apuna ruokaa, joten kysymys vähän huvitti...

Joutunut?  

Minun äiti ei antanut osallistua ruuanlaittoon, joten en osannut keittää edes vettä mentäessäni yläasteelle. Olisin siis halunnut joskus tehdä mukana, mutta sain vain vähän autella joissain leivonnassa tms.

85/86 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisellä köksäntunnilla seiskalla tehtiin marjapirtelö. Toisella tehtiin täytetyt tomaatit.

Mieleen on jäänyt myös se kaksoistunti kun tehtiin levylihapiirakkaa, se kun tehtiin runebergintorttuja ja se kun tehtiin laskiaispullia.

Ysillä tehtiin joulun alla piparkakkutalot ja ne asetettiin koulun käytäville lasivitriineihin esille.

Pidin tosi paljon kotitalousopettajastamme.

Vierailija
86/86 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitettiin raakaa jauhelihaa tyttöjen kenkiin. Kyllä siitä riemu nauru remahti joka tunnin lopussa kun tyttö alkoi kirkua. Aloitettiin nää hommat heittämällä raakoja lihapullia, mutta opettaja antoi jälki-istuntoa kun jäätiin kiinni. Kenkäjutusta se ei voinu tietää kuka teki sitä. Yleensä syytettiin yhtä typerämpää lyhyttä haisevaa ja lihavaa poikaa.

Toisinaan laitettiin jauhelihaa myös sen yhden typerämmän pojan reppuun kun se haisi niin pahalle. Se poika onneksi katosi yhdessä vaiheessa luokalta pois.

Kerran parikymmentä vuotta myöhemmin tavattiin kadulla ja se oli kuin ei tuntisikaan. Olisin halunnut muistella menneitä. Taisi olla joku nirppanokka snobi idiootti nykyään vaatteiden perusteella...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi