Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ajattelin tänään syödä näin

Vierailija
25.06.2024 |

Söin äsken kaksi viipaletta kauraleipää joissa päällä oivariinia, keittokinkkua ja oltermannia. Lisäksi oli 200g banaanijogurttia ja juomana vettä.

Iltapäivällä ajattelin tehdä ruoaksi kaurapuuroa, nesteenä sekä vettä että maitoa. Hiutaleita laitan 2dl. Puuron päälle sitten mustikoita.

Pakko saada taas painon putoaminen liikkeelle kun on monta kuukautta jumittanut suurin piirtein samoissa lukemissa, vaihdellen 1-2kg. Pudotettavaa on vielä paljon joten tällaiset kevyemmät päivät ruokailun suhteen on vain hyvä asia. 

Huomenna sitten töissä lounas mitä siellä nyt sattuukin olemaan ja otan kohtuullisen annoksen. Kotona sitten varmaan vain kaurapuuroa tai jogurttia+mysliä ruoaksi. 

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrität laihduttaa puurolla ja leivällä :D:D:D

Oletko sä niitä tolloja jotka ei tajua, että noita voi syödä myös laihduttaessa? Se on se kokonaisuus mikä vaikuttaa vaikka sä mitä muuta luulisit. 

Ap

Voihan noita syödä, mutta ei ne painonpudotusta edistä. Pikemminkin päinvastoin.

Joo kun noissahan on niin kauheasti kaloreita jos syö päivänä aikana nuo. Ei kun...

Painonpudotus ei riipu pelkistään kaloreista. Oikeestaan vähiten niistä. Enkä tarkoita etteikö kulutuksen ollessa pienempi kuin syöty ruoka, niin paino ei putoa.

Vierailija
22/58 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi pyhä yksinkertaisuus teitä joitakin. Mä syön TÄNÄÄN näin, huomenna toisin. En todellakaan jätä puuroa ja leipää pois, voi laihtua vaikka niitä söisikin. Olen kuitenkin jo laihtunut 20kg. 

Ap

No syö ihmeessä puurosi. Mitä keuhkoot?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tää on? Onko ihmiset oikeesti noin aivopestyjä ja typeriä. 

Ootko jonku lobotomian käyny vai miks et käytä sun omia aivoja? 

Jos sun paino kertyy ja lihot, niin sun ruokailutavat on pielessä. Muuta ne ja jätä tuo kaikki roska pois. Ei tuo niin vaikeeta oo. Tuossa ei oo mitään vaikeaa kun laittaa valot päälle ja lopettaa sen hetkellisen mielihyvät hakemisen ruoasta. Se ei oo sen arvoista. 

Mitä ihmettä sä oikein skitsoilet??? Ai mikä roska pitää jättää pois? Kauraleipä, kinkku, juusto, oivariini, kaurapuuro, jogurtti vai mustikat? Vai tavallinen töissä tarjolla oleva lounas salaatteineen?

Anteeksi nyt vain, mutta en nyt kyllä ymmärrä, että mitä sä oikein raivoat siinä mulle ja haukut tyhmäksi yms. Ihan vain perseilijälle tiedoksi, että mä olen jo pudottanut painoa 20kg.

Mitkä helkutin 5 mustikkaa??? Älä kuule oleta tuollaisia lapsellisuuksia kun et mua tunne. Todellakin on reilusti mustikkaa puuron päällä joten pidä suusi kiinni. Mä syön niin kuin syön ja aivan sama mitä te jotkut hysteerikot nillitätte. Ajatella, mä syön herkkujakin välillä! Repikää nyt lopullisesti pelihousunne!

Ap

Vierailija
24/58 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tarvitaan oivariinia, kinkkua ja juustoa vielä lisäksi? En ole vuosikymmeniin mitään muuta levitettä käyttänyt kuin rahkaa leivän päällä. Senkin voi yrteillä itse maustaa niin ruisleivän päällä todella herkkua. Kurkkusiivuja korkeintaan lisäksi. Kolme kertaa viikossa syön aamulla kaurapuuroa puolukkahillolla tai tuoreilla mustikoilla. Enkä edes ole laihdutuskuurilla. Turhaa tottumusta levitellä leivälle kinkkuja ja juustoja oivariinin päälle. Ai niin, ja olen hoikkana pysynyt läpi elämäni. 

Vierailija
25/58 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä on keskimittainen suomalainen nainen. Mun puuroannos on puoli desiä hiutaleita ja desi vettä. En mitenkään pystyisi syömään annosta, jossa on 2 dl hiutaleita.

Vierailija
26/58 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi pyhä yksinkertaisuus teitä joitakin. Mä syön TÄNÄÄN näin, huomenna toisin. En todellakaan jätä puuroa ja leipää pois, voi laihtua vaikka niitä söisikin. Olen kuitenkin jo laihtunut 20kg. 

Ap

No syö ihmeessä puurosi. Mitä keuhkoot?

Ihan itse aloitte keuhkoamaan mulle ja viisastelemaan. 

Ap

Vierailija
27/58 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tää on? Onko ihmiset oikeesti noin aivopestyjä ja typeriä. 

Ootko jonku lobotomian käyny vai miks et käytä sun omia aivoja? 

Jos sun paino kertyy ja lihot, niin sun ruokailutavat on pielessä. Muuta ne ja jätä tuo kaikki roska pois. Ei tuo niin vaikeeta oo. Tuossa ei oo mitään vaikeaa kun laittaa valot päälle ja lopettaa sen hetkellisen mielihyvät hakemisen ruoasta. Se ei oo sen arvoista. 

Mitä ihmettä sä oikein skitsoilet??? Ai mikä roska pitää jättää pois? Kauraleipä, kinkku, juusto, oivariini, kaurapuuro, jogurtti vai mustikat? Vai tavallinen töissä tarjolla oleva lounas salaatteineen?

Anteeksi nyt vain, mutta en nyt kyllä ymmärrä, että mitä sä oikein raivoat siinä mulle ja haukut tyhmäksi yms. Ihan vain perseilijälle

Puuro ja leipä saa vihaiseksi :)

Aivot jää ilman ravintoa.

Vierailija
28/58 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla tässä on aivot jääneet ilman ravintoa kun et aloituksesta tajua, että syön tänään näin ja huomenna ihan kunnon ruokaa. Kovasti pitää päteä ja viisastella, mutta ei tuon vertaa osata lukea selkeää suomen kieltä.

Ap

Vierailija
29/58 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko sä niitä tolloja jotka ei tajua, että noita voi syödä myös laihduttaessa? Se on se kokonaisuus mikä vaikuttaa vaikka sä mitä muuta luulisit. 

Ap

Voihan noita syödä, mutta ei ne painonpudotusta edistä. Pikemminkin päinvastoin.

Mitä sitten syödä? 

Sivusta

Lihaa ja muita eläinperäistä, kasviksia, rasvaa

En lähtisi leikkimään terveydelläni, kun tuollaisen ruokavalion suotuisista terveysvaikutuksista ei ole mitään näyttöä, päinvastoin.

Vierailija
30/58 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä on keskimittainen suomalainen nainen. Mun puuroannos on puoli desiä hiutaleita ja desi vettä. En mitenkään pystyisi syömään annosta, jossa on 2 dl hiutaleita.

Eihän sinun tarvitsekaan syödä.

Vierailija
31/58 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat käydä säästöliekillä. Joku sanoikin täällä, että syöt melko vähän?

Hiilarit on hyvästä jaksamisen kannalta, mutta ei niinkään verensokerin. Myös stressi turvottaa. Juotko tarpeeksi vettä?

Lisää aterioita ja hyvää rasvaa, niin alkaa paino putoamaan.

T: Tuntematon 

Vierailija
32/58 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitte syödä? 

Kasviksia, marjoja, hedelmiä. Salaatteja, lehtivihreää. Pähkinöitä. Vettä, nestettä vettä. Liha ja kananmunat normaalisti, ei koosteta sitä ruokavalioa lihan päälle, vaan lautasmallissa peruna/riisi/ tärkkelys korvataan kasviksilla ja pihvin koko pysyy samana.

Maitotuotteet jättäisin kokonaan pois mutta jos pitää, niin pelkkä hapanmaitotuote. Maustamatonta jugurttia tai rahkaa ja lisää siihen ihan sitä banaania. Vaikka blenderillä banaani tai taatelit soosiksi, suolapähkinää ja mustikkaa päälle. 

Pointti siinä että syöt oikeaa ruokaa! Elävää ravintoa ja jätät sen suoliston tukkivan tärkkelyksen pois. 

Esimerkki aamu:

- Aloita juomalla vettä. Moni suosittelee puristaa 1/2 sitruunan puoleen litraan vettä buustaamaan aineenvaihduntaa. Tärkeää on kuitenkin aloittaa päivä juomalla.

- Smoothiet on nerokkaita. Ihan ykkösruokaa. Esimerkki smoothie: 30- 50g pinaattia, 1 korianteri nippu, 3-4 banaania, 1-2 appelsiinia, 2dl mustikkaa, 1dl puolukkaa + vettä. 

Saat lähes 2 L superhyvää evästä, toinen heti aamulla, toinen joskus. Pitää nälkää pois hyvin. 

Tai sitten aloittaa päivä hedelmillä. Tähän aikaan vuodesta vesimelonit on niin halpoja että syö vaikka 1/2 Vesimeloni aamupalaksi. Tai teet vaikka sen sun "jugurtin" hedelmistä. Laita blenderiin 2-3 banaania ja 2dl pakastemansikoita ja syöt vähä niinku jäätelön muodossa. (Tää on kyllä enemmän välipala tyyppinen.) Banaani pohjaan saa kyllä hedelmillä hyvin raikkaan jugurtin korvikkeen joka tehostaa aineenvaihduntaa ja nesteyttää. Tai illalla valmiiksi hedelmä salaatti. 

Tai sitte aloitat runsaalla salaatilla. Kananmunilla tai ilman. Jos teet salaatin niin toinen valmiiksi samoilla tulilla päivää varten. 

Välipalaksi suklaavanukas hedelmistä ja pähkinöistä. Käytä raakakaakaota ilman sokeria. Blendaat 

1/2 L vettä

Vajaa 1/2 dl Chia siemeniä

Vajaa 1/2 dl hasselpähkinöitä

16 taatelia

2-3 DL Raakakaakao jauhe

(Jos haluat laita 1/2 Tl vaniljajauhetta)

Saa mässää hyvällä omalla tunnolla kun tää vain buustaa sun aineenvaihduntaa ja tää tekee pelkkää hyvää. 

Vierailija
33/58 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla tässä on aivot jääneet ilman ravintoa kun et aloituksesta tajua, että syön tänään näin ja huomenna ihan kunnon ruokaa. Kovasti pitää päteä ja viisastella, mutta ei tuon vertaa osata lukea selkeää suomen kieltä.

Ap

Onkohan sinulla nälkäkiukku ?

Vierailija
34/58 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mitä sitten syödä? 

Sivusta

Lihaa ja muita eläinperäistä, kasviksia, rasvaa

En lähtisi leikkimään terveydelläni, kun tuollaisen ruokavalion suotuisista terveysvaikutuksista ei ole mitään näyttöä, päinvastoin.

Tuhoat elimistösi mieluummin sokerilla :)

Sokerin haitoista on jopa näyttöä.

Vierailija
35/58 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala: puuro marjoilla (kuinka paljon vaan)

Lounas: keitettyjä kasviksia (kuinka paljon vaan) ja 100g kanaa tai kalaa)

Välipalat: sitrushedelmiä (mandariini, appelsiini, greippi), pähkinöitä (luontaisia, ei suolaa ja öljyä)

Iltapala: puuro marjoilla

Vierailija
36/58 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli järkytys kuinka vähän tulisi oikeasti syödä. 

sivusta

Vierailija
37/58 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sokerin haitoista on jopa näyttöä."

Totta, mutta ei kaikkien hiilihydraattien. Osa hiilihydraatin lähteistä on hyviä, ja tästä on todisteita.

Vierailija
38/58 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamupala: puuro marjoilla (kuinka paljon vaan)

Lounas: keitettyjä kasviksia (kuinka paljon vaan) ja 100g kanaa tai kalaa)

Välipalat: sitrushedelmiä (mandariini, appelsiini, greippi), pähkinöitä (luontaisia, ei suolaa ja öljyä)

Iltapala: puuro marjoilla

"Kuinka paljon vaan" ja sokeri ei painoa pudota.

Vierailija
39/58 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli järkytys kuinka vähän tulisi oikeasti syödä. 

sivusta

Sisällöllä on tärkeä merkitys. Oikein syömällä ei tarvitse nälässä olla ja painokin putoaa, jos on tarvis.

Vierailija
40/58 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat käydä säästöliekillä. Joku sanoikin täällä, että syöt melko vähän?

Hiilarit on hyvästä jaksamisen kannalta, mutta ei niinkään verensokerin. Myös stressi turvottaa. Juotko tarpeeksi vettä?

Lisää aterioita ja hyvää rasvaa, niin alkaa paino putoamaan.

T: Tuntematon 

Niin syön TÄNÄÄN näin. Miksi tuota on niin vaikea tajuta?!? 

Ap