Anniina Jalkanen muuttaa saaristoon
Suurenmoisen paikan ovat kyllä löytäneet.
Mielenkiintoista nähdä vlogeja uudesta paikasta ja elämästä saaressa. Jos tiedätte saaristoelämästä muitakin vlogeja niin otan kiitollisena vinkkejä vastaan.
Kommentit (9211)
Tänään on kuvattu nettiin sitten nuorin lapsi pelkkä vaippa päällä.
Vierailija kirjoitti:
Onko Classic jätskimainoksessa Juha? :D
Ai telkkari- vai joku muu mainos?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Classic jätskimainoksessa Juha? :D
Ai telkkari- vai joku muu mainos?
tv:ssä juu
Vierailija kirjoitti:
Onneks muita lapsia ei ole koskaan missään tv:ssä tai mainoksissa tai muualla näkyvissä!
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miksi joku puhuu täällä, että tee lasu ilmoitus? Tai miksi et tee? Mieheni on työssään tehnyt useita lasuja vuosittain, joten silloin asiat ovat eri luokkaa kuin Jalkaset. Tosin osa ilmoituksista koskee koulunkäyntiä. Kotikoulu on laillinen Suomessa, mutta laiton Ruotsissa. Ruotsissa katsotaan lapsen paras myös sosiaalisessa mielessä sekä mitä mahdollisuuksia jää tulevaisuuteen.
Niinpä, Suomessa katsotaan niin, että mikä on halvin vaihtoehto. Kotikoululle pitäisi olla erityinen syy. Esim vamma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneks muita lapsia ei ole koskaan missään tv:ssä tai mainoksissa tai muualla näkyvissä!
Lapsia ei pidä kuvata nettiin. Varsinkaan vähäpukeisina.
Miksi muuttavat saaristoon? Mennäänkö elämässä some edellä?
Minä hyväksyn kotikoulun vain terveydellisestä syystä. Siis esim. immuunipuolustus. Erityislapsille on omat luokkansa, joissa pätevät opet.
Kotikoulussa olisi tärkeää myös katsoa onko vanhemmilla sellaisen järjestämiseen riittävä koulutus ja että onko lapsella kuitenkin omia kavereita oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsia ei pidä kuvata nettiin. Varsinkaan vähäpukeisina.
Sitten ei yhtään minnekkään. Soita heti vaikka mtv:lle ja kiellä!
Vierailija kirjoitti:
Minä hyväksyn kotikoulun vain terveydellisestä syystä. Siis esim. immuunipuolustus. Erityislapsille on omat luokkansa, joissa pätevät opet.
Ketään ei kiinnosta sun hyväksymises... koulut on nykyään niin kamalaa kuraa että tekisin samoin kuin anniina jos olis pieniä lapsia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketään ei kiinnosta sun hyväksymises... koulut on nykyään niin kamalaa kuraa että tekisin samoin kuin anniina jos olis pieniä lapsia
Pienet lapset ei käy koulua. Eikä hän koulujen laadun tskia tuota tee vaan tuottaakseen sisältöä.
Ja kotikoulunkin voi pitää niin että lapsi ei ole totaalieristyksissä ja joudu muuttamaan.
Outoo, et Suomessa kotikoulu ei oo laiton. Yleensä mennään monessa laissa Ruotsin perässä. Ehkä sitten, kun nähdään nuorten koulutustason lasku, syrjäytyminen ja sosiaaliset ongelmat. Viimeistään sillon herätään.
Minä olen seurannut läheltä opettajien työtä. Ovat todella ammattitaitoisia, vastuullisia, kaikkensa oppilaan oppimisen eteen tekeviä, vapaa-ajan työtunteja eivät laske. Joskus mietin, että monet vanhemmat eivät edes kiitä, mitä heidän lastensa eteen tehdään. Todella törkeää! Ja silti oppilaat ovat opettajalle tärkeitä ja rakkaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienet lapset ei käy koulua. Eikä hän koulujen laadun tskia tuota tee vaan tuottaakseen sisältöä.
Ja kotikoulunkin voi pitää niin että lapsi ei ole totaalieristyksissä ja joudu muuttamaan.
Kyllä esim 7-10v on pieni lapsi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole vaan kouluikäinen.
Vierailija kirjoitti:
Outoo, et Suomessa kotikoulu ei oo laiton. Yleensä mennään monessa laissa Ruotsin perässä. Ehkä sitten, kun nähdään nuorten koulutustason lasku, syrjäytyminen ja sosiaaliset ongelmat. Viimeistään sillon herätään.
Suomessahan syrjäytyneitä lapsia ja nuoria vasta onkin. Ei paljon koulut auta, päinvastoin koulukiusaaminen oikein rehottaa ja lasten ja nuorten pahoinvointi, missä tynnyrissä oikein elät jos et tiedä tätä? Kotikoulu on paras vaihtoehto nykypäivänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole vaan kouluikäinen.
On se sitäkin
Ei kiusaamisen pelossa voi elää ja siten lapset jättää kouluttamatta. Kiusaamiselle on nolla toleranssi monissa kouluissa. Meidän lasten kouluissa ei kiusattu yhtään ja ketään. Ei voi yleistää. Jos kaikki olisivat kotikouluissa, loppuisi korkeakoulutus kokonaan. Yhteiskunta ei pyöri siten.
Itse olen tällainen juureton. Jos joku kysyy, mistä olet kotoisin, vastaan että en mistään.
Vanhempien työn, eron ym takia piti muuttaa usein. Aina kun ystävystyin, tuli muutto. Minulle ei ollut vaikeaa löytää ystäviä, mutta joskus en saanut edes hyvästellä vanhoja ja kyllähän se oli kamalaa. Siihen aikaan ei ollut edes kännyköitä.
Opin kyllä pärjäämään, kun oli vaan pakko. Mutta nyt aikuisena koen olevani juureton ja en ikinä haluaisi omia lapsia siihen tilanteeseen uudelleen ja uudelleen. Ystävyyssuhteiden ylläpito on ollut hankalaa ja muutamaa ystävää ja perhettä lukuunottamatta koen olevani jopa vähän erakko.
Joskus on pakko muuttaa, mutta pitäisi yrittää edes ajatella vähän niitä lapsia, eikä juosta omat unelmat edellä pitkin maailmaa. En myöskään haluaisi lapsia kotikouluun, ne ystävyyssuhteet ja mahdollisuus oppia asioita eri tavalla luodaan siellä koulussa. Lapset tarvii muitakin ystäviä kuin sisarukset. Aikuisuus ja työelämään sopeutuminen voi olla hankalaa, jos on elänyt elämänsä eristyksissä omassa kotikuplassa.