Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oon kateellinen kun toisilla jää palkasta rahaa matkoihin ja lainat on maksettu

Vierailija
25.06.2024 |

Tässä vielä 10 vuotta lainaa jäljellä ja erittäin iso siivu tuloista menee siihen sekä kodin maksuihin, autoihin ja teinien urheiluun, jota ei tässä iässä enää viitsi lopettaa. Vaikka tässä tekee useampaa työtä niin itselle ei jää mitään. Omia elämänvalintoja tottakai ja itseä saa syyttää mutta joskus sitä on vaan kateellinen kun toisille riittää niin paljon vähempi työ ja palkka ja silti on varaa kaikkeen niin paljon enemmän.

Mistä motivaatiota vielä? Pakko ollut ainoa syy

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En  ole vuosiin matkustellut joten säästän palkasta aina 500 euroa kk ja sitten teen jonkun paremman reissun vaikka karibialle. En käy missään mallorcalla lomalla. Asun halvallakin vuokra alle 400 euroa kk joten rahaa on säästynyt aina.

Vierailija
22/25 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emt, motivoi itseäsi nauramalla köyhille joilla ei lainoja myönnetä eikä ole varaa omistusasuntoon, autoihin ja lasten urheiluun? Niin AV:lla toimitaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs erosit?

Vierailija
24/25 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on alunperin ollut liian iso laina suhteessa tuloihin. Kohtuulliset lainamenot mahdollistaa elämisen asuntolainasta huolimatta.

Asuntolainan päättyminen ei välttämättä auta, sillä remontoitavaa varmasti tiedossa tulevaisuudessa. Ja siihen pitää säästää rahaa.

Me olisimme saaneet pankilta 250 000 e lainaa 17 vuotta sitten. Otettiin 175 000. Melkoinen ero lainaa takaisin maksettaessa. Nyt kolme vuotta ilman asuntolainaa. Perheenä ollaan matkusteltu koko laina-ajan kesä-ja talvilomalla.

Jos haluat matkustella vaihtoehdot ovat esim. budjettimatkailu (esim. kodinvaihto), asunnon vaihtaminen edullisempaan, toisesta autosta luopuminen, lemmikeistä luopuminen, tavaroiden ostaminen käytettynä. 

Vierailija
25/25 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, minua ei taas haittaa yhtään ettei jää rahaa matkustella kun kaikki raha menee asumiseen ja lasten harrastuksiin. Lapsia välillä harmittaa, ettei käydä ulkomailla, mutta kun muistuttaa että heidän harrastuksiin palaa rahaa vuosittain useamman ulkomaanreissun verran, niin joka kerta valitsevat harrastukset. Itselleni minulla on harvoin varaa ostaa mitään, mutta sekin on valinta, että lapset menevät oman mukavuudenhalun edelle, ostan itselleni vain tarpeeseen. Asunto on ostettu lasten takia kalliimmalta alueelta, jos olisimme kahdestaan miehen kanssa, olisi asunnon hankintahinta ollut varmaan 1/4 nykyisistä. Jopa säästän lapsilleni kuukausittain enemmän, kuin itselleni. Elämä on valintoja, itse en ole kertaakaan harmitellut. Lapsissa se tulevaisuus on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän