Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko käyttänyt muuttofirmaa? En haluisi vaivata ketään avuksi

Vierailija
24.06.2024 |

Olen itsekin ollut muuttoapuna, mutta heiveröisenä ihmisenä en isona apuna, mutta vähän kuitenkin. Muutamia kertoja, en monia. 

Olen muuttamassa elämäni ekaa kertaa. En ole oikein muuttanut aikaisemmin, koska muutin itsenäistyttyä "hitaasti" joten pikkuhiljaa tavarat vaan ilmestyivät. Nyt muutan ekaa kertaa aikuisena.

Olen saanut muutamilta tyypeiltä jo lausahduksen, että "me voidaan tulla muuttoavuksi!"

En kuitenkaan millään raatsi pyytää ketään. En halua olla vaivaksi. Ja pidän itseäni muutenkin itsekkäänä ihmisenä, että olisin voinut tässä elämässä olla enemmänkin apuna ihmisille, niin en koe ansaitsevani apuja keltään. 

Anyway, olen miettinyt muuttofirmaa. Paljon sellainen tulisi suurinpiirtein maksamaan ja onko hintansa väärti? Kokemuksia? 

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee hyvissä ajoin lista, mitä kaikkea on tehtävä. Tee hyvissä ajoin kaikki, minkä voit, pyydä apua kiireisiin vaiheisiin. Huomioi jääkaapin ja pakastimen sulatus ja puhdistus. Käytätkö pakastimen antimet pois, kestävätkö siirron kylmälaukussa, muuttavatko kaverille evakkoon? 

Ehditkö ja jaksatko tehdä loppusiivouksen vai tilaatko ammattilaisen? 

Pakkaa hyvissä ajoin ja pyydä pakkaamiseen ajoissa apua. Pakkaamisvaiheessa on helpompi järjestää mukavat tarjottavat kuin muuttopäivänä. Muuttopäivänä muutama luottoystävä voi olla iso apu, vaikka käyttäisikin firmaa, voivat jäädä laittamaan paikkoja vanhaan asuntoon tai odotella uudessa. 

Vierailija
62/70 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt. Maksaa jonkin verran, mutta voit istua itse vaikka kahvilassa sillä aikaa kun muutto hoituu. Ilman muuta käytän seuraavassakin muutossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh. Oletko elämäsi ekaa kertaa tekemisissä ihmisten kanssa?? "Oletko käyttänyt muuttofirmaa?" 🙄 Ööööö. Valtaosa ihmisistä muuttaa muuttofirman avulla🤦🏼 Piheimmät ja köyhimmät muuttavat itse ja rikkovat kroppansa ja tavaransa siinä hulabaloossa. 

Niin, olikos sulla jotain asiaakin? Vai tuuliko se huulia heiluttaa?

-eri

Vierailija
64/70 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh. Oletko elämäsi ekaa kertaa tekemisissä ihmisten kanssa?? "Oletko käyttänyt muuttofirmaa?" 🙄 Ööööö. Valtaosa ihmisistä muuttaa muuttofirman avulla🤦🏼 Piheimmät ja köyhimmät muuttavat itse ja rikkovat kroppansa ja tavaransa siinä hulabaloossa. 

Pitää olla kyllä surkeassa fyysisessä kunnossa, jos normaalin kotitalouden muuttohommissa rikkoo kroppansa. 

Noin se varmaan on. Mutta eihän nykyään tehdä mitään fyysistä,muuta kuin kuntosalilla.   Seurasin tuttujani,  pariskunta,yli kuusikymppiset , muuttivat ,ja sanoivat selvinneen hyvin. Mutta kun monen mielestä  maksamalla saa muuton tehtyä helpommin,ja ehkä nopeammin. Ei viitsitä tehdä itse. Tosin jos on kremppoja niin ei silloin voikaan .

Vierailija
65/70 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttoapuna oleminen on kyllä tympeää puuhaa. Varsinkin jos tavarat ei ole edes pakattu, kun auttajat saapuu. Ja vielä jos muuttaja olettaa auttajien laittavan tavaroita paikoilleen uudessa kodissa, niin siihenhän se vapaapäivä menikin.

Kun käyttää muuttopalvelua, niin voi itse jättää kavereiden muuttotalkoot väliin. 

Vierailija
66/70 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa muutossa kyllä, paras on ollut yritys, joka käyttää palomiehiä. Opiskelijoita käyttänyt kallis firma oli surkein. Oli kokonaisvaltainen muutto, pakkasivat aamulla, kuljettivat uuteen paikkaan ja laittoivat lamput kattoon, tavarat paikoilleen. Viimeisin toimi oli hävyttömän huonosti hoidettu, lamputkin könöttivät vinossa ja yhtä ei ole löytynyt vielä vuodenkaan jälkeen.

Vierailija
67/70 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti muuttofirma ja heiltä myös muuttolaatikot. Laatikot nopeuttavat muuttoa huomattavasti ja ne pystyy pakata päällekkäin tehokkaasti sekä tilaa järkevästi käyttäen.

Eri asia oli joskus nuorempana, mutta KUKAAN aikuinen ei halua rehkiä ja pahimmassa tapauksessa loukata itseään pizzan ja parin janojuoman takia. Olen kuullut myös muutoista, joissa mitään vaivanpalkkaa (juotava/syötävä minimi) ei edes tajuta tarjota.. 

Vierailija
68/70 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraa peräkärry motonetista, maksaa joku 20 euroa ja muuta itse jos sulla on auto. Niin minä tein tuli halvaksi muutto.

Vierailija
69/70 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko tähän. Edelleen suurin osa muuttaa ihan jollain paku ovelle meiningillä ja parilla kaverilla.

Vierailija
70/70 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävän hintaista! Kuinka toimeentulotukiasiakkailla on tuohon varaa? Minulla ei ole.

Ei taida olla monella heilläkään  joka käy töissä. Monella on  pieni palkka ja tukia ei saa. Että näin.