Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko käyttänyt muuttofirmaa? En haluisi vaivata ketään avuksi

Vierailija
24.06.2024 |

Olen itsekin ollut muuttoapuna, mutta heiveröisenä ihmisenä en isona apuna, mutta vähän kuitenkin. Muutamia kertoja, en monia. 

Olen muuttamassa elämäni ekaa kertaa. En ole oikein muuttanut aikaisemmin, koska muutin itsenäistyttyä "hitaasti" joten pikkuhiljaa tavarat vaan ilmestyivät. Nyt muutan ekaa kertaa aikuisena.

Olen saanut muutamilta tyypeiltä jo lausahduksen, että "me voidaan tulla muuttoavuksi!"

En kuitenkaan millään raatsi pyytää ketään. En halua olla vaivaksi. Ja pidän itseäni muutenkin itsekkäänä ihmisenä, että olisin voinut tässä elämässä olla enemmänkin apuna ihmisille, niin en koe ansaitsevani apuja keltään. 

Anyway, olen miettinyt muuttofirmaa. Paljon sellainen tulisi suurinpiirtein maksamaan ja onko hintansa väärti? Kokemuksia? 

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en vaivaisi tuttuja. Olen aina käyttänyt muuttofirmaa. Kannattaa soittaa niihin ja kysyä tarjousta.

Vierailija
22/70 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lähistöllä olet niin voin tulla avuksi olut palkalla.

Turku

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttofirma ehdottomasti. Siitä nopeudesta ja stressittömyydestä maksaa mielellään. Meillä on lasten muutot tehty perheen kesken ja sen jälkeen yleensä kyräillään kuukausia eikä kukaan halua edes kuulla toisistaan. 

Vierailija
24/70 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavarat pitää pakata hyvin. Etenkin jos on vähänkään pitempi muuttomatka. Niin äkkiä siinä huonosti pakattu suurehko älytv on vaurioita  kärsinyt.

Samoin peilit.  Ja kaikki lasitavara, maljakot, astiastot sun muu, on pakattava huolellisesti.

Yhdessä muutossa meille tuli melko arvokkaan taulun kehyksiin, halkemia.

Itse maalaus peitettiin erittäin hyvin ja suojattiin, mutta jostain pahvi oli rikkoitunut alakehyksessä,

joka on ollut muuttoauton lattiaa vasten.

Kaikki sähkövehkeet myös kunnon suojaus: pyykkikone, astianpesukone, kuivausrumpu.  Ja tietenkin huonekalut.

Helpointa on vaatteiden ja liinavaatteiden kanssa.

Tietokoneet kuljetettiin omassa henkilöautossa.

Vierailija
25/70 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuremmassa muutossa menee eniten aikaa tavaroiden kantamisessa muuttoautoon, ja niiden järkevässä järjestelyssä sinne.

Ja samakun saavutaan perille.

Vierailija
26/70 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

500 m Helsingin sisällä, kaksio ja laatikoita taisi olla 60-70 (paljon kirjoja), maksoi 500 e. Itse ei tarvinnut kuin siemailla kahvia, kolme kaveria kantoi kamat. 

Vierailija
27/70 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sit ihmiset ihmettelee,kun loppupeleissä ei olekkaan tukiverkkoja. Ei ne välttämättä toiste tarjoo apua,kerta pärjäät itseksesi.

Eli sinun mielestäsi ihmisiä pitää käyttää säännöllisesti hyväkseen saadakseen itselleen hyvän tukiverkon? MulQQu sinä olet. Ihmisiä hyväksi käyttävä haittaisänmaallinen pummi!

Vierailija
28/70 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lähistöllä olet niin voin tulla avuksi olut palkalla.

Turku

Ei kiitos. En halua mitään kaljapummien apua yhtään mihinkään.

Ap

Vierailija
29/70 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole, mutta seuraava muutto tulee olemaan yksin suoritettu ja toteutan sen näin että hankin asuntoauton mihin varustan tietokoneeni ja vaatteeni ja astiat ja sohvan.

Isoimmat huonekalut myyn poies, tai kysyn että haluaako nykyisen kämpän vuokraaja tästä seuraavalle kalut käyttöön pohjaksi.

En jaksa samoja kodista kotiin, pakko välillä uusia.

Seuraava asumis tyylini tulee olemaan mobiili, valkkaa jonkun etäisen leirintä alueen ja pienen kylän missä saan pyykit.

Vierailija
30/70 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oöen jo vuosia sitten tehnyt periaatepäätöksen käyttää ainoastaan muuttofirmaa muuttoapuna. Kaikilla on oma elämä kiireineen, yksinkertaisempaa vaivata niitä jotka tekee homman rahasta. Ei rasita kaverisuhteitakaan ;D 

Vierailija
31/70 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverit voi jättää vaikka tulematta - sitä luulee tuntevansa jonkun, mutta todellisuudessa ei tunne ketään koskaan. Älä ole niin typerä, että luottaisit ihmiseen!

Tosin voi muuttofirmakin tehdä oharit, mutta minusta nuo summat ei ole niin päätä pökerryttäviä hyötyyn nähden.

Vierailija
32/70 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt työttömänä ollessani auttanut hyvää hyvyyttäni ihmisiä muutoissa sillä minulla on luppo aikaa ja tilava pakettiauto sekä isohko katettu peräkärry. 100-150€ olen pyytänyt per muutto jos on omat kantajat, mutta tarvittaessa 80€ lisämaksusta saan kantajankin mukaan. Kokemusta muutoista alkaa olemaan jo aika paljon ,noin 5-6 muuttoa viikossa ja olen ollut työttömänä jo 4 vuotta. Minusta on kiva auttaa ihmisiä ja onhan se vaihtelua työttömän tylsään arkeen.

Vierailija
33/70 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen muuttanut yhden muuton talkoovoimin ja yhden muuttofirman kanssa. Molemmissa on puolensa. Talkoissa näkee kavereita ja tulee edulliseksi. Tavarat tulevat myös tipoittain jolloin uudessa kodissa ehtii laittaa tavarat jo paikoilleen seuraavaa kuormaa odotellessa. Miinuksena se, että muutto kestää kauemmin, tavarat tulevat missä järjestyksessä sattuu, kun niitä pakataan autoon sen mukaan mitä kyytiin mahtuu ja käteen osuu,eikä mikä olisi optimaalista uuden kodin sisustuksen suhteen. Esimerkiksi meillä kaikki tuolit tulivat viimeisessä kuormassa ja lasitavarat ensin. Ei päästy aluksi tekemään uudella asunnolla mitään, kun ei yletetty keittiön yläkaappeihin ilman jakkaraa, eikä muitakaan kalusteita ollut.

Muuttofirman kanssa kaikki tulevat kerralla, joten ruuhkaa riittää. Toisaalta muuttofirma vie laatikot ja kalusteet kerralla oikeisiin huoneisiin, mikä oli kaksikerroksisessa talossa oikein mukavaa. Miinuksena et tiedä mitä saat. Meillä muuttofirman autoon ei mahtunutkaan kaikki tavarat, eivätkä muuttajat puhuneet suomea. Jälkimmäinen ei olisi haitannut, jos se olisi ollut tiedossa etukäteen. Nyt muuttajat eivät kauheasti hyötyneet siitä, että laatikossa luki suomeksi että särkyvää tai kirjoja. Heillä ei myöskään ollut mitään nokkakärrejä apuna vaan pelkästään rullat, joilla siirsivät sitten painavia kirjalaatikoita, kun pinosivat niitä viisi päällekkäin. 

Ottaisin silti muuttofirman ellei vapaaehtoiset ole aivan timanttinen jengi kunnollisella autolla. Ei maksanut paljoa, kaksion muutto Helsigissä oli jonkun 500 €.

Vierailija
34/70 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttänyt 2x. Suosittelen. Tuli ajoissa, hoiti homman, reilu 4 h, kovia jätkiä. Itse tietty pakattu muuttolaatikoihin okt. Ja purkaa laatikot itse. Kannattaa vertailla, kysyä kokemuksia. Olla kovanakin. Jollekin kävi että peruivat viime tingassa, sai muun keikan, käytti hyväkseen. Merkkifirmat on tietysti kalliita. Reiskafirmat mitä on. Siltä väliltä katsoisi.

lopetin ystävien käyttämisen. Tulleet miten sattuu, ovat mitä on, yksi jätti tulematta vaikka sovittiin ajoissa. Krapulakin.

Vierailija
35/70 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt 2 x muuttofirmaa eikä kaduta yhtään. Kaikki sujui nopeasti ja näppärästi.

Netissä voi vertailla eri muuttofirmojen hintoja. Kannattaa ottaa huomioon että hintaan vaikuttaa myös muuton ajankohta, esim.kuukauden vika tai eka päivä on kalliimpaa koska silloin on yleisin muuttopäivä.

Vierailija
36/70 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä käyttäisin kyllä muuttofirmaa, mutta jos oikeesti saat kavereita avuksi, niin muutama voisi mennä edeltä uuteen kotiin avaamaan muuttomiehille oven ja järjestelemään kalusteita jamuutama voisi tulla vanhalle asunnolle auttamaan loppusiivouksessa. Sitten laitatte yhdessä uudessa kodissa isoimmat tavarat paikalleen ja puratte keittiötarvikkeet kaappeihin. Sen jälkeen jotain tarjoilua talkooporukalle ja leppoisaa jutustelua. Itsellesi jää paljon vähemmän tehtävää muuton jälkeisille päiville, jos siivoukset ja osa laatikoitten tyhjennyksestä on tehty jo muuttopäivänä.

Noinhan se "elokuvissa" menee, mutta mitäs sitten tehdään, kun uusi asunto onkin edellisen asukkaan toimesta sotkettu, mutta ei siivottu. Kuka tietää mitä asunnossa asuneen pitää siivota, esim ikkunat pesty, hella pesty, lattiakaivo puhdistettu jne ??? Minulle sanoi vuokraisäntä, että vuokralaisen loppusiivoukseen kuuluu vain lattiat imuroida roskista.

Vierailija
37/70 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävän hintaista! Kuinka toimeentulotukiasiakkailla on tuohon varaa? Minulla ei ole.

Vierailija
38/70 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sit ihmiset ihmettelee,kun loppupeleissä ei olekkaan tukiverkkoja. Ei ne välttämättä toiste tarjoo apua,kerta pärjäät itseksesi.

Me muutettiin äskettäin,ja aika moni kaveri tarjosi apuaan. Mutta kun kerrottiin muuton ajankohta niin kummasti heillä olikin muuta puuhaa. Hyvissä ajoin kerrottiin ettei viimetinkaan. Eipä tarvitse meidän mennä myöskään apuun,jos pyytävät joskus. Muutettiin keskenämme ja isommat kamat muuttofirmaa hoiti hyvin.

Vierailija
39/70 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti muuttofirma. Ammattilaiset osaavat yleensä kantaa niin etteivät telo itseään, ja he osaavat myös pakata muuttoauton tarkoituksenmukaisesti.

Kavereita voi silti pyytää muuttoavuksi sen jälkeen kun muuttofirman miehet ovat lähteneet. Riittäähän sitä tavaran purkamistam järjestelemistä ja asennushommia.

Muuttofirman miehille olen joskus tarjonnut loppupäässä juotavaa ja syötävää, mutta se ei ole välttämätöntä. Tärkeintä on että he saavat maksunsa (etukäteen ei kannata maksaa, eikä käteisellä, vaan ammattilaisilla on maksupääte mukana, joskus laskuttavat jälkeenpäin). Kavereille sitten muutopizzat.

Vierailija
40/70 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mikä hel.vetti on raatsi?! 

Ymmärtää rahan arvon, raaskia, nuuka ym. On vanha murre sana.