Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko käyttänyt muuttofirmaa? En haluisi vaivata ketään avuksi

Vierailija
24.06.2024 |

Olen itsekin ollut muuttoapuna, mutta heiveröisenä ihmisenä en isona apuna, mutta vähän kuitenkin. Muutamia kertoja, en monia. 

Olen muuttamassa elämäni ekaa kertaa. En ole oikein muuttanut aikaisemmin, koska muutin itsenäistyttyä "hitaasti" joten pikkuhiljaa tavarat vaan ilmestyivät. Nyt muutan ekaa kertaa aikuisena.

Olen saanut muutamilta tyypeiltä jo lausahduksen, että "me voidaan tulla muuttoavuksi!"

En kuitenkaan millään raatsi pyytää ketään. En halua olla vaivaksi. Ja pidän itseäni muutenkin itsekkäänä ihmisenä, että olisin voinut tässä elämässä olla enemmänkin apuna ihmisille, niin en koe ansaitsevani apuja keltään. 

Anyway, olen miettinyt muuttofirmaa. Paljon sellainen tulisi suurinpiirtein maksamaan ja onko hintansa väärti? Kokemuksia? 

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me on muutettu monta kertaa, aina muuttofirma tilattu. Muutama viikko ennen muuttoa on haettu ko. firmasta muuttolaatikoita, niihin on näppärä pakata.

Omalla autolla kukat ym kuskattu.

En muista enää mitä on maksanut mutta kyllä ollaan valmiit maksamaan ettei tarvi ystäviä ja sukua pyytää.

Vierailija
42/70 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta riippuu neliöistä ja matkasta asuntojen välillä. Kaupungin sisällä kaksio/kolmio muutot ollu noin 400e pintaan. En enää koskaan ruinaa muita avuksi. 

Kannattaa soittaa vielä edellispäivänä, että ovat varmasti tulossa. Sellanen kokemus, että pienimmissä muuttofirmoissa voi aika heittää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksiön muutto onnistuu kaveri jolla on auto ja peräkärry tai pakettiauto periaatteella. Säästäväisen netistä bongattu "mies ja pakettiauto" ei ole toimiva ratkaisu, vaikka siihen sorruinkin. Jos tuntuu siltä, että kaikki ei mahdu yhteen pakukuormalliseen, niin ehdottomasti muuttofirma, vaikka maksaakin, niillä on sitten sen kokoinen auto, että mahtuu kaikki yhdellä kuormalla.

Vierailija
44/70 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttänyt kerran ja jos tulee myöhemmin tarvetta niin ehdottomasti taas käytän. Viimeksi 2 tuntia 270 euroa (kämppien ero oli n. 2 km) , 2 muuttomiestä siirsi huonekalut + muuttolaatikot n. 30 kpl näppärästi

Vierailija
45/70 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran nuorena olen muuttoauton ottanut ja nyt sitten ajattelin seuraavaa muuttoa varten ottaa.

Vierailija
46/70 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuton mukana oli myös takuu, että mikäli jossain ilmenee muutossa tapahtuneita vahinkoja, niin ne korvataan.

Vierailija
47/70 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaat muuton ja tuovat laatikot pari päivää aikaisemmin. Pakkaat hyvin, niin muutto sujuu nopeasti. Tilaa pesukoneen asennus, niin laittavat sen kiinni. Mitä paremmin pakattu, sitä nopeammin muutto sujuu.

Vierailija
48/70 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh. Oletko elämäsi ekaa kertaa tekemisissä ihmisten kanssa?? "Oletko käyttänyt muuttofirmaa?" 🙄 Ööööö. Valtaosa ihmisistä muuttaa muuttofirman avulla🤦🏼 Piheimmät ja köyhimmät muuttavat itse ja rikkovat kroppansa ja tavaransa siinä hulabaloossa. 

Pitää olla kyllä surkeassa fyysisessä kunnossa, jos normaalin kotitalouden muuttohommissa rikkoo kroppansa. 

Vierailija
49/70 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh. Oletko elämäsi ekaa kertaa tekemisissä ihmisten kanssa?? "Oletko käyttänyt muuttofirmaa?" 🙄 Ööööö. Valtaosa ihmisistä muuttaa muuttofirman avulla🤦🏼 Piheimmät ja köyhimmät muuttavat itse ja rikkovat kroppansa ja tavaransa siinä hulabaloossa. 

Köyhät joilla on autollisia tuttuja muuttaa heidän avulla, koska oikeasti köyhillä ei ole varaa autoon kuluineen.

Vierailija
50/70 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävän hintaista! Kuinka toimeentulotukiasiakkailla on tuohon varaa? Minulla ei ole.

Kela saattaa korvata muuttokuluja, varsinkin jos muuttaa edullisempaan asuntoon, työn perässä tms..

Vierailija
51/70 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. En muista maksoiko 600 vai 800 euroa, joka tapauksessa muutin 150 km päähän ja odotin paljon isompaa laskua. Käytin Muuttomaailma-sivustoa jossa sain tarjouksia eri firmoilta joista sitten valitsin. Itse pakkasin viimeisen päälle, muuttofirma kantoi tavarat hetkessä ulos (ja sisään) ja pääsin itsekin kyydissä uuteen kotiin. Kyllä kannatti. 

Vierailija
52/70 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisesti kun et ole muuttanut ennen, voisi olla hyvä pyytää ystäviä avuksi ja seuraksi pakkaamiseen. Se on yllättävän työlästä, ja viimeisiin menee aina kauemmin kuin ajattelisi. Pakkaaminen menee mukavammin ja sujuvammin, kun on juttuseuraa, tulee päätettyä paljon nopeammin, mitä haluaa säästää tai heittää menemään. Olen muuttanut kymmeniä kertoja, ja tämä on se vaihe, johon aina pyydän apua, ja jossa autan mielelläni itsekin. 

Toinen asia, missä on kiva olla ystävä mukana, on se hetki, kun käy uudessa asunnossa ensimmäistä kertaa. Esim. viherkasvit on kiva viedä pikkuautolla erikseen ja ottaa samalla perussiivousvälineet mukaan, jos jotain haluaa vielä tehdä tyhjässä asunnossa. Vessapaperirulla myös. Tämä siis, jos on muutamakin päivä niin, että pääsy on sekä uuteen että vanhaan asuntoon. 

Vierailija
53/70 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuhun kuljetukseen kuin muuttoihin erikoistuneet pienehköt ja pienet kuljetusfirmat saattavat hoitaa muuttotilanteessa huonekalujen ym. muun tavaran kuljetusta lähialueelle ja hinta on samaa tasoa (sadan euron molemmin puolin pääkaupunkiseudun ulkopuolella) kuin huonekaluliikkeestä ostetun tavaran kotiinkuljetus eli on yleensä halvempi kuin muuttoihin erikoistuneen firman palvelu joskaan ne eivät sitten tarjoa pakkausmateriaalia ja pakkausapua mikä muuttofirmoilla saattaa sisältyä hintaan.

Vierailija
54/70 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttofirmaa suosittelen minäkin. En myöskään halua kiusata tuttavia muuttoapua pyytämällä. Vaikka olisi sovittu kellonaika, kun auto on tilattu tilattu tiettyyn aikaan, porukka tulee milloin tulee, jos tulee ollenkaan. Ei enää, vaikka hyvin olen korvannut avun.

Viimeisin muuttoni oli Helsingistä Helsinkiin, noin 10 kilsaa, kaksiosta kaksioon. Tavaraa on jo kertynyt paljon. Tilasin muuttolaatikot muuttofirman kautta ja tein rauhassa pakkaamisen. Karsin jo ajoissa turhaa pois, roskiin, kierrätykseen, kavereille. Muuttopäivänä päästin muuttajat sisälle ja laitoin kissan kantokoppaan ja otin kisun ruokakupit, ruoat ja leluja sekä käsilaukkuni ja ajeltiin taksilla uuteen kotiin. Siinä mun henkilökihtainen muutto. Uudessa kodissa kissa sai rauhassa tutkia kaikki huoneet ja hyväksi havaitsi, majottui sitten kylppäriin.

Auto ja miehet tuli, kaikki huonekalut meni kerralla oikeaan paikkaan, olin aikasemmin mittaillut paikat. Olivat irrottaneet vanhassa kämpässä hankalat esineet seinistä. Tosi sujuvasti kaikki meni. Tottuneet muuttomiehet osaa ottaa huomioon asioita, mitkä ei itselle tule mieleen. 

Maksoin koko hommasta n. 500e, iso auto,  taisi olla neljä miestä. Muuttolaatikoista veloitettiin päivähinta, joten kannattaa suht nopeasti purkaa ja palauttaa laatikot. Tai ei mun tarvinnu itse palauttaa, ne haettiin kotoa. Kannattaa huomioida, että jos muuttoauto ei pääse lähelle alaovea, kuen mulla oli pitkähkö porttikonki, hintaan tulee lisää kun kantomatkaa tulee lisää. Ehdottomasti suosittelen firman palkkaamista.

Vierailija
55/70 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuttaisi enää ilman muuttofirman apua. Se pakkaaminen on jo ihan riittävä rutistus ja muuttaminen on itsessäänkin stressaavaa puuhaa. Viimeisimmät kolme muuttoa olen hoitanut rahalla ja olen ollut tyytyväinen.

Vierailija
56/70 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä käyttäisin kyllä muuttofirmaa, mutta jos oikeesti saat kavereita avuksi, niin muutama voisi mennä edeltä uuteen kotiin avaamaan muuttomiehille oven ja järjestelemään kalusteita jamuutama voisi tulla vanhalle asunnolle auttamaan loppusiivouksessa. Sitten laitatte yhdessä uudessa kodissa isoimmat tavarat paikalleen ja puratte keittiötarvikkeet kaappeihin. Sen jälkeen jotain tarjoilua talkooporukalle ja leppoisaa jutustelua. Itsellesi jää paljon vähemmän tehtävää muuton jälkeisille päiville, jos siivoukset ja osa laatikoitten tyhjennyksestä on tehty jo muuttopäivänä.

Ihmiset haluaa urakan jälkeen kotiin suihkuun ja vaatteiden vaihtoon. Utopia kuvitella että kaoksen keskellä saat muuta tarjoilua aikaiseksi kuin hanavettä ja noutopitsaa. Tai että jäi pyörimään nurkkiin purkamaan tavaroita kaappeihin kun et itsekkään tiedä mihin mikäkin kuuluu 

Vierailija
57/70 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tietoa asiasta vai luuloa,tosimies muuttaa aina itse,ja tosimies myös omistaa itse sen pakun,jolla muuttaa,hiirulaiset ja naiset voivatkin tilata muuton.Tähän on tultu,kun ei edes itse tiedä,onko mies vai mikä.

Vierailija
58/70 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuton mukana oli myös takuu, että mikäli jossain ilmenee muutossa tapahtuneita vahinkoja, niin ne korvataan.

Pienellä präntillä kerrottu, että pitää olla riittävästi pakattu. Muovipussissa oleva lasiesine ei mene tuon takuun piikkiin.

Vierailija
59/70 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan muutettu pari, miehellä on ollut 1-3 vuoden komennuksia, tosin vain Suomessa. Firma maksaa kaikki. Enkä tiedä hintoja. 

Vierailija
60/70 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi kun nuutosta ei voi tehdä kotitalousvähennystä!