Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko käyttänyt muuttofirmaa? En haluisi vaivata ketään avuksi

Vierailija
24.06.2024 |

Olen itsekin ollut muuttoapuna, mutta heiveröisenä ihmisenä en isona apuna, mutta vähän kuitenkin. Muutamia kertoja, en monia. 

Olen muuttamassa elämäni ekaa kertaa. En ole oikein muuttanut aikaisemmin, koska muutin itsenäistyttyä "hitaasti" joten pikkuhiljaa tavarat vaan ilmestyivät. Nyt muutan ekaa kertaa aikuisena.

Olen saanut muutamilta tyypeiltä jo lausahduksen, että "me voidaan tulla muuttoavuksi!"

En kuitenkaan millään raatsi pyytää ketään. En halua olla vaivaksi. Ja pidän itseäni muutenkin itsekkäänä ihmisenä, että olisin voinut tässä elämässä olla enemmänkin apuna ihmisille, niin en koe ansaitsevani apuja keltään. 

Anyway, olen miettinyt muuttofirmaa. Paljon sellainen tulisi suurinpiirtein maksamaan ja onko hintansa väärti? Kokemuksia? 

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit ihmiset ihmettelee,kun loppupeleissä ei olekkaan tukiverkkoja. Ei ne välttämättä toiste tarjoo apua,kerta pärjäät itseksesi.

Vierailija
2/70 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin muuttofirmaa, enkä enää ikinä muuta ilman. Ei se halpaa ollut, mutta tavarat liikkuivat nopeasti ja turvallisesti. Firman miehet hoitivat saman tien pois muutaman inhottavan muuttoon liittyvän homman kuten lamppujen kattoon laiton. Muuttomatka oli noin 30 km, yksi muuttoautollinen tavaraa ja hinnaksi tuli 8 vuotta sitten noin 700. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutofirmojen sivuilla saa kyllä hinta-arviot. Jos olet yksin asuva, kämppä on pieni ja muuttomatka ei muutamaa kymmentä kilometriä enempää ole, niin varmaan max. 500 euroa. 

Vierailija
4/70 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt ja syksyllä tarvii taas, kun poika lähtee opiskeleen. Ihmiset inhoaa muuttoja, joten en halua vaivata.

Onhan ne muutot kalliita. Voi pyytää tarjouksen tai sitten tuntihinnalla. Ihan sovittavia juttuja. Kalusto ja bensa on kallista. Lisäksi ainakin kahden muuttomiehen tuntipalkat. 

Vierailija
5/70 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysele kouluista joissa opiskellaan logistiikkaa tai varastoalaa. Saat halvalla ison porukan muuttopuuhiin.

Olen käyttänyt ja aina ollut hyvä porukka.

Vierailija
6/70 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy tarjous. Miten paljon tavaraa, iso vai pieni paku, kilometrit, tarviiko pakkausapua. Ei oo vaikeeta.

Vierailija
7/70 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta! Ehkä pyydän tosiaan muuttofirmaa sitten. Muutto on kyllä oikeasti melko raskasta hommaa. 

Vierailija
8/70 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuton hinta riippuu asunnon koosta ja muuttomatkan pituudesta, onko paljon hankalasti siirrettävää tavaraa, onko talossa hissiä ja miten lähelle muuttoauton saa kohdetta. Halvimmillaan yksikön muutto maksaa täällä Helsingissä muutaman satasen ja kestää nelisen tuntia. Osa muuttofirmoista veloittaa tuntihinnan, osalla on valmiita muuttopaketteja Muuttofirmoista voi myös tilata pakkaustarvikkeet muuttolaatikot - ammattimaiset muuttomiehet vihaavat banaanilaatikoita ja epämääräisiä nyyttejä.

Muuttofirmojen kotisivuilla on yksityiskohtaiset ohjeet muuttajalle, ja firmoja kannattaa kilpailuttaa.

Terveisin kokenut muuttaja

Vierailija
9/70 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pakkaa itse kaiken pikkusälän muuttolaatikoihin niin itse tavaroiden siirtäminen on muuttofirmalle nopea juttu. Jos tilaa koko homman eli kaikki pakettiin ja paikalleen uuteen asuntoon niin tietenkin siihen kuluu työtunteja eli rahaa.

Vierailija
10/70 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy tarjous!

Mutta jos sulla on pieni kämppä ja normaalisti tavaraa, niin voi se muutto sujua hyvin kaveriporukallakin.

Itselleni on tullut vähän sellainen olo, että ikinä ei pyydetä muutoavuksi niin ei kehtaa pyytää muitakaan..no näin enemmänkin näin keski-ikäisenä. Nuorempana oli toisin. 

Toisaalta tuntuisi tosi stressaavalta yrittää organisoida tämän perheasunnon muutto. Ei millään pakulla tai peräkärryllä viitsi enää muuttaa.

Vierailija
11/70 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti aina muuttofirma. Kavereilta voi mennä selkä, tavaraa voi rikkoutua, homma voi olla hidasta ja jäädä kesken.   

Vierailija
12/70 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttomaailma.fi, voit kilpailuttaa muuttosi ja näet hinnat

Vierailija
13/70 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy eri muuttofirmoista mitä maksaa, saat selville tärkeän asian. Toki hintaa voi alentaa jos tavaraa ei ole paljon ja kaverit jeesaa ja on joku ajokortillinen niin Vuokraa Paku on edullinen. Apumiehiä kyllä sitten luonnollisesti pitää kestitä. Hienoa että sinulla on tuollaisia kavereita.

Vierailija
14/70 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyttäisin kyllä muuttofirmaa, mutta jos oikeesti saat kavereita avuksi, niin muutama voisi mennä edeltä uuteen kotiin avaamaan muuttomiehille oven ja järjestelemään kalusteita jamuutama voisi tulla vanhalle asunnolle auttamaan loppusiivouksessa. Sitten laitatte yhdessä uudessa kodissa isoimmat tavarat paikalleen ja puratte keittiötarvikkeet kaappeihin. Sen jälkeen jotain tarjoilua talkooporukalle ja leppoisaa jutustelua. Itsellesi jää paljon vähemmän tehtävää muuton jälkeisille päiville, jos siivoukset ja osa laatikoitten tyhjennyksestä on tehty jo muuttopäivänä.

Vierailija
15/70 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

30km Pirkanmaalla n. 800 euroa. On sen rahan arvoista, itse kantelee vain kevyempiä tavaroita.

Vierailija
16/70 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa muuttofirma tavaroiden liikuttamiseen, mutta pyydä kaverit avuksi pakkaamaan pienempi tavara laatikoihin ja uudessa kodissa purkamaan laatikoiden sisältö. 

Vierailija
17/70 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy useasta paikasta tarjousta! Hinnoissa saattaa olla iso ero. Minulla on aina ollut muuttofirma. Niin kätevää, muutto hoituu parissa tunnissa kun yksiö kyseessä.

Vierailija
18/70 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh. Oletko elämäsi ekaa kertaa tekemisissä ihmisten kanssa?? "Oletko käyttänyt muuttofirmaa?" 🙄 Ööööö. Valtaosa ihmisistä muuttaa muuttofirman avulla🤦🏼 Piheimmät ja köyhimmät muuttavat itse ja rikkovat kroppansa ja tavaransa siinä hulabaloossa. 

Vierailija
19/70 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikä hel.vetti on raatsi?! 

Vierailija
20/70 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 km vain isoimmat huonekalut kaksiosta kaksioon ja hinta 250e. Kannattaa laittaa ilmo muuttomaailma.fi niin saat tarjouksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän