Mistä tulee typerä oletus että jokainen työtön juo alkoholia tai polttaa tupakkaa
Nykypäivänä kuitenkin työttömäksi voi joutua aivan kuka tahansa, ja esim. tohtoreita on työttömänä yli 4000. Se on niin monenkirjavaa sakkia, toisin kuin liki täystyöllisyyden aikana joskus 60-luvulla jolloin vain pahasti traumatisoituneet 'sillan alla asuvat miehet' lähinnä joivat tenua päivät pitkät.
Itse olin tuotannollisista syistä irtisanottuna ja työttömänä 2021-2023 ja join tasan yhden skumppalasin uutenavuotena. Tupakkaa en polta.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Oikeistolaista vihapuhetta. Uppoaa hyvin niihin, jotka kuvittelevat olevansa (työ)elämän myllerrysten tavoittamattomissa
.
Olen huomannut saman. Niin moni kuvittelee että on immuuni elämän varjopuolille. Että he ovat ikään kuin työttömyyden, tai vaikka kuoleman, sotien, katastrofien jne. "yläpuolella".
Niin monella on ollut niin pitkään helppo elämä vailla mitään vastoinkäymisiä, että ovat kusipäistyneet.
Elämä on siitä tasapuolinen että se kyllä jakaa tasapuolisesti noita asioita ennemmin tai myöhemmin jokaiselle.
Alkoholisti kuvittelee jokaisen juovan yhtä paljon kuin itsekin. Eivät voi sietää ihmisiä jotka eivät alkoholia tarvitse, siksi pitää syyttää muitakin. Suurin osa työtätekevistä tissuttelee viikolla ja juo viikonloppuna. Eivät kestä työelämää tai elämää ylipäätään selvinpäin. Kyllähän se riepoo työtä tekevää kun "yhteiskunnan pohjasakkaa" ei juopottelu kiinnosta eli ovat parempia ihmisiä, vahvempia ja stressittömämpiä. Parempi vähän levittää valhetta että siksi ovat työttömänä kun ovat juoppoja. Tänäkin aamuna suurin osa työntekijöistä on krapuloissaan ja laskuhumalassa töissä. Taitaa mynthonit pyöriä suussa yhdellä jos toisellakin.
Se tulee työkkäristä. Jos ei saa töitä niin työkkärissä ne keksi että työtön on alkoholisti. Näin minulle työkkärin virkailija sanoi suoraan että olen alkoholisti koska en saa töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeistolaista vihapuhetta. Uppoaa hyvin niihin, jotka kuvittelevat olevansa (työ)elämän myllerrysten tavoittamattomissa
.
Olen huomannut saman. Niin moni kuvittelee että on immuuni elämän varjopuolille. Että he ovat ikään kuin työttömyyden, tai vaikka kuoleman, sotien, katastrofien jne. "yläpuolella".
Niin monella on ollut niin pitkään helppo elämä vailla mitään vastoinkäymisiä, että ovat kusipäistyneet.
Elämä on siitä tasapuolinen että se kyllä jakaa tasapuolisesti noita asioita ennemmin tai myöhemmin jokaiselle.
No ei ne kyllä tasapuolisesti jakaudu mutta lähes jokainen saa oman osuutensa epäonnesta. Ja hyvä niin, haihtuu pissit päästä.
Suomalainen työtön on raitis ja reilu, ei horju ei heilu. Ne ostarilla istuvat kaljanimijät on kaikki työssäkäyviä juoppoja?
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen työtön on raitis ja reilu, ei horju ei heilu. Ne ostarilla istuvat kaljanimijät on kaikki työssäkäyviä juoppoja?
Työkyvyttömyyseläkkeellä olevia? Ota pää pois perseestäsi.
Kyllä noita oletuksia tekee kaikki ikäluokat. Ihmiset on tyhmiä ja julmia kaiken ikäisinä.