Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä se kertoo, jos päälle 70-vuotias ei halua tutustua lapsenlapsen puolisoon? Pitää tätä vieraana.

Vierailija
24.06.2024 |

Kokemuksia?

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 70-kymppiset millään hitaalla käy eivätkä ole mitään vanhuksia. Vanhus on joku yli 90 v josta tullut seniili tms... eikä ole toimintakykynein ja pää ei pelaa. Yrittäkää edes selvittää itsellenne kenestä te puhuttu kun syyttelette ikään kuin nämä eivät pystyisi olemaan vastuussa omista ajatuksistaan, mielipiteistään, asenteistaan, siitä kehen haluaa tutustua ja kehen ei jne jne...

Tämä maailma on niin erilainen kuin ennen että tämä on myös täynnä ihmisiä joihin ei todellakaan halua tutustua. Minä en tunne 'lähisukulaisteni' expartnereita enkä näiden lapsia. Eikä tippaakaan kiinnosta. Se on semmoinen maailma johon minä en vaan sovi ja valinta on molemminpuolinen. 

Ei ennen menty naimisiin 'kenen kanssa vaan' toisin kuin nyt. Tämä on se syy. Ennen ihmiset tulivat sukuihin ja otettiin sinne mutta näin ei enää ole. Tämmönen on kehitys ollut ja syitä ei nyt tässä viitsi ruveta miettimään. Ennen ei siis otettu sukuihin 'ketä tahansa' ja 'ihan mistä tahansa'. Miettikää itse mistä kysymys! 

Vierailija
22/68 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksi ihmeessä hänen edes pitäisi tutustua lapsenlapsen puolisoon?

No just siksi, että on sen lapsenlapsen puoliso. Ihmisillä on tapana haluta tutustua itselle tärkeiden ja läheisen ihmisten kumppaniin. Lisäksi kuuluu hyviin käytöstapoihin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No haluuako henkilö olla tekemisissä lapsenlapsen kanssa? Tai haluaako mahdollisesti tutustua tulevaisuudessa lapsenlapsenlapsiin? Se kumppani kuuluu siihen kauppaan.

Vierailija
24/68 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuoleman lähestymisestä se kertoo, elämä menettää kiinnostavuuttaan. Isompi haaste hänellä edessä kuin lapsenlapsen puolisoon tutustuminen. Tulet itse aikanaan näkemään, jos vanhaksi elät.

Ihmettelen alapeukutuksia. Itse olen monta perheenjäsentä kuolemaan nähnyt etenevän ja kyllä siihen prosessiin kuuluu se, että fokus siirtyy tavanomaisista asioista jonnekin muualle, oman elämän läpikäymiseen jne. Isäni lopetti TV:n katselun 90-vuotiaana, koska se ei enää kiinnostanut häntä. Toki yleensä seitsenkymppiset ovat elämässä kiinni vielä.

Kuinka läheiset suhteet isovanhemmalla on lapsenlapseen ovat, sekin vaikuttaa. Useinhan ne ovat lapsuusajan jälkeen sellaisella kyläilyasteella, ei mitään pitempää yhdessäoloa ja yhdessätekemistä. Erkaantumista.

Vierailija
25/68 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekäs sukupolvi. Hän ei näe lapsenlapsen puolisossa hyötyä itsellensä, niin ei sitten viitsi käyttäytyä. Saattaa myös toivoa lapsenlapsen jäävän sinkuksi, jotta voisi paremmin pompottaa häntä. Sekin on ihan tyypillistä itsekkäälle sukupolvelle. 

Vierailija
26/68 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vanhallakin ihmisellä on oikeus tutustua vain niihin, keneen haluaa ja määrätä itse elinpiiristään. ja sitäpaitsi nuorempien ihmisten kiinnostuksen kohteet, työt ja harrastukset ovat niin erilaisia, ettei vanha ihminen kertakaikkiaan jaksa ottaantua siihen ympäristöön.

Vierailija
27/68 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle se kertoo, että aika weeteekamaa kaiken kaikkiaan jos 70 on lapsenlapsllakin jo puoliso. Siinä ei minkään sukupolven kohdalla ole paljoa jarruteltu vaan lisäännytään holtittomasti. 

Vierailija
28/68 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No haluuako henkilö olla tekemisissä lapsenlapsen kanssa? Tai haluaako mahdollisesti tutustua tulevaisuudessa lapsenlapsenlapsiin? Se kumppani kuuluu siihen kauppaan.

Jos lapsenlapsen kumppani on sietämätön? Aika harvalla on lapsenlapsenlapsia. Tai no jollain ussareilla jotka alkaa lisääntymään jo 15 vuotiaana. 

Vierailija
29/68 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekäs sukupolvi. Hän ei näe lapsenlapsen puolisossa hyötyä itsellensä, niin ei sitten viitsi käyttäytyä. Saattaa myös toivoa lapsenlapsen jäävän sinkuksi, jotta voisi paremmin pompottaa häntä. Sekin on ihan tyypillistä itsekkäälle sukupolvelle. 

Tai sitten ei vain kiinnosta. Ei minuakaan voisi vähempää kiinnostaa lapsenlapsen puoliso. Se saattaa vaihtua vielä moneen kertaan. 

Vierailija
30/68 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vanhallakin ihmisellä on oikeus tutustua vain niihin, keneen haluaa ja määrätä itse elinpiiristään. ja sitäpaitsi nuorempien ihmisten kiinnostuksen kohteet, työt ja harrastukset ovat niin erilaisia, ettei vanha ihminen kertakaikkiaan jaksa ottaantua siihen ympäristöön.

Nythän on kysymys omista jälkeläisistä, ääliö. Tämähän tarkoittaa ettet sinäkään ole kiinnostunut lapsistasi etkä heidän lapsistaan. Jäät sitten yksin, ja se on ihan oma valintasi.

Vierailija
31/68 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten ei vain kiinnosta. Ei minuakaan voisi vähempää kiinnostaa lapsenlapsen puoliso. Se saattaa vaihtua vielä moneen kertaan. 

Joo, et sinäkään kiinnosta lapsenlastasi.

Vierailija
32/68 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsenlapsen kumppani on sietämätön? Aika harvalla on lapsenlapsenlapsia. Tai no jollain ussareilla jotka alkaa lisääntymään jo 15 vuotiaana. 

Miten se isovanhempi voi tietää, että kumppani on sietämätön jos ei kerta ole edes tutustunut tähän?

Vierailija
33/68 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle se kertoo, että aika weeteekamaa kaiken kaikkiaan jos 70 on lapsenlapsllakin jo puoliso. Siinä ei minkään sukupolven kohdalla ole paljoa jarruteltu vaan lisäännytään holtittomasti. 

Weetee? Vielä 60-luvulla naiset saivat lapsia parikymppisinä, ja jos heidän lapsensa saavat lapsia vaikkapa kolmekymppisinä, kuten minun ikäluokkani, naisesta tulee isoäiti 50-vuotiaana. Kun hän on 70, hänen lastenlapsensa ovat parikymppisiä. Puolisolla tarkoitetaan nykyään myös vakituisia seurustelukumppaneita.

Mutta kiva ettei teillä lisäännytä ollenkaan, vaan pösilöiden sukupolvi loppuu sinuun. Ethän ole missään tekemisissä isovanhempiesi kanssa? Hyvä!

Vierailija
34/68 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuoleman lähestymisestä se kertoo, elämä menettää kiinnostavuuttaan. Isompi haaste hänellä edessä kuin lapsenlapsen puolisoon tutustuminen. Tulet itse aikanaan näkemään, jos vanhaksi elät.

En kyllä voi uskoa, että moni 7-kymppinen ajattelisi näin.

Vierailija
35/68 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän ei vaan pidä tummaihoisista?

Vierailija
36/68 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No just siksi, että on sen lapsenlapsen puoliso. Ihmisillä on tapana haluta tutustua itselle tärkeiden ja läheisen ihmisten kumppaniin. Lisäksi kuuluu hyviin käytöstapoihin. 

No just näin. Ja voi vähän miettiä, miten tärkeää se on sille lapsenlapselle, että on löytänyt oman rakkaan, ja saa esitellä hänet omille vanhemmilleen ja isovanhemmilleen. Se on varmasti hyvin tärkeää hänelle! Kai nyt jokainen osaa kahvit keittää ja jutella tovin.

Vierailija
37/68 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vieraisiin ihmisiin tarvitse tutustua eikä varsinkaan tykätä.  Saattaahan, olla että ei halua lisää ihmisiä lähipiiriinsä, ei uudet tuttavuudet kaikkia kiinnosta.

No eipä sitten tarvitse ihmetellä, miksi se lapsenlapsi ei halua enää isovanhempaa omaan lähipiirinsä.

Tämä juuri, meillä oli tällainen mummo, joka ei osoittanut juuri minkäänlaista kiinnostusta lapsiaan tai lapsenlapsiaan kohti. Sitten kun joutui vanhainkotiin ihmetteli miksei kukaan käy häntä katsomassa. Niin makaa kuin petaa.

Vierailija
38/68 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun pappa juttelee mun mieheni kanssa niin maailmansodasta kuin videopeleistä.

Vierailija
39/68 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vieraisiin ihmisiin tarvitse tutustua eikä varsinkaan tykätä.  Saattaahan, olla että ei halua lisää ihmisiä lähipiiriinsä, ei uudet tuttavuudet kaikkia kiinnosta.

No eipä sitten tarvitse ihmetellä, miksi se lapsenlapsi ei halua enää isovanhempaa omaan lähipiirinsä.

Tämä juuri, meillä oli tällainen mummo, joka ei osoittanut juuri minkäänlaista kiinnostusta lapsiaan tai lapsenlapsiaan kohti. Sitten kun joutui vanhainkotiin ihmetteli miksei kukaan käy häntä katsomassa. Niin makaa kuin petaa.

Olet ilkeä ihminen.

Vierailija
40/68 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Weetee? Vielä 60-luvulla naiset saivat lapsia parikymppisinä, ja jos heidän lapsensa saavat lapsia vaikkapa kolmekymppisinä, kuten minun ikäluokkani, naisesta tulee isoäiti 50-vuotiaana. Kun hän on 70, hänen lastenlapsensa ovat parikymppisiä. Puolisolla tarkoitetaan nykyään myös vakituisia seurustelukumppaneita.

Mutta kiva ettei teillä lisäännytä ollenkaan, vaan pösilöiden sukupolvi loppuu sinuun. Ethän ole missään tekemisissä isovanhempiesi kanssa? Hyvä!

Sinne kolahti weetee. Ole hyvä!